Easy Payments

Je wil vol overtuiging de wereld bestormen met jouw idee, hobby of product. Easy Payment Services helpt jou graag bij het organiseren van jouw betalingsverkeer.

Het team van Easy Payment services ging met ons in zee om door middel van een efficiënte marketing strategie zijn marktaandeel te vergroten. En met succes!

De uitdaging
  • Marktaandeel vergroten
  • Meer websiteverkeer
Onze aanpak
  • Keywords
  • SEO
  • Advertenties
Resultaten
  • 70% meer bezoekers
  • 55% meer verhuur
  • 36% meer verkoop
Mockup_EP1

De uitdaging

Easy Payment Services zit sinds 2012 in volle groei. Hun diensten omvatten: PAY met focus op transactieverwerking, Terminalrent met focus op terminalverhuur en Terminalshop met focus op het aankopen van betaalterminals.

Sinds 2018 helpt Conversal bij het uitschrijven van hun digitaal verhaal. In eerste instantie was onze rol vooral adviserend. Zo vroeg de klant zich af of zijn website wel marketing proof was. Ze zochten advies in welke content ze verder moesten gaan uitwerken en welke kanalen het meest geschikt zijn.

Door de evolutie van de producten en diensten ontstond er een nood aan specifieke acties. Op welke manier introduceren we producten en diensten het best bij de doelgroep? En hoe trekken we nieuwe klanten aan, zonder de bestaande klanten uit het oog te verliezen?

Mockup E2

Onze aanpak

Conversal ging aan de slag met de bestaande website van de klant. Er werden landingspagina’s geschreven voor de verschillende brands. We baseerden ons hiervoor op de belangrijkste zoekwoorden uit het keywordonderzoek.

Dit werd gecombineerd met relevante blogartikelen, wat er tot vandaag nog steeds voor zorgt dat zij organisch blijven groeien.

Door middel van verdere SEO optimalisaties en linkbuilding zijn we erin geslaagd de online zichtbaarheid voor nieuwe diensten te verhogen.

Daarnaast werden er ook Google advertenties en Facebook advertenties opgezet om extra verkeer naar de website te genereren. Zo trekken we nieuwe klanten aan en komen er bijgevolg meer aanvragen.

Tot slot werden er ook mailcampagnes ontwikkeld om de bestaande klanten kennis te laten maken met nieuwe producten en acties aan te bieden.

Mockup E3

Het resultaat

Vandaag kan je er niet meer om heen, je ziet de betaalterminals overal: Sportpaleis, Kerstmarkt Brussel, Gentse feesten, Sfinks Festival, Antilliaanse Feesten, Best Kept Secret Festival, Amsterdam Dance Arena en tal van andere events en webshops.

Onze samenwerking heeft gezorgd voor een grote digitale groei. De website krijgt maar liefst 180% meer bezoekers en er zijn 95% meer telefonische aanvragen. Er is 55% meer verhuur via Terminalrent en 36% meer verkoop via Terminalshop.

Dankzij onze marketing strategie heeft Easy Payment Services stap voor stap zijn marktaandeel kunnen vergroten. En we blijven niet stil zitten: vandaag werken we aan een nieuwe webshop. Hiermee kunnen de  betaalterminals online gekocht of gehuurd worden. Dankzij de rechtstreekse koppeling met het boekhoudprogramma van de klant kunnen contracten  meteen online worden afgesloten.