fbpx

Blog schrijven

Een blog schrijven is ooit begonnen als online dagboeken, maar zijn vandaag krachtige instrumenten voor content marketing. Met een relevante, vlot geschreven blog toon je aan dat jouw bedrijf of organisatie een autoriteit is en straal je betrouwbaarheid en vakkennis uit.

Blog schrijven als marketing tool

Met een blog kan je zeer gericht content verspreiden. Koppel je die berichten ook aan jouw social media, dan geef je ze als het ware een megafoon. Door je nieuwsberichten wervend bekend te maken via Facebook, LinkedIn, Twitter en andere social media leid je niet alleen meer lezers naar jouw blog, maar genereer je ook meer verkeer naar je website.

Dat alles maakt dat consequent en relevant blogs schrijven een middel is om meer bereikmeer leads en meer verkoop te realiseren. Vaak is het dan ook een belangrijk onderdeel van de marketing mix.

WordPress is perfect voor een blog

WordPress is erg geschikt als contentmanagementsystem voor websites met een nieuws-pagina. Vreemd is dat niet: ooit startte WordPress als blogplatform. Blogs vormden dus de bestaansreden ervan.

Bij Conversal programmeren we jouw WordPress website op maat. We kunnen daarin ook een ‘Blog’- of ‘Nieuws’-sectie opnemen. Eens die geprogrammeerd is, kan je daar indien gewenst makkelijk zelf nieuwsberichten aan toevoegen, net zoals foto’s of video’s.

Wij kunnen als je dat wilt die berichten ook voor jou schrijven, al dan niet op basis van een door jou aangeleverde lijst met blogonderwerpen.

Blog laten schrijven door Conversal

Bij ons kan je terecht voor werkelijk elk aspect van bloggen. We doen dit bovendien al vele jaren en houden intussen de blogs van tientallen klanten bij. Wat we voor jou kunnen betekenen?

  • Het bouwen van een nieuwssectie kan deel zijn van het webdevelopment.
  • Als je zelf blogs wilt publiceren, leggen we uit hoe je dat best doet.
  • Wil je het schrijven van de blogs liever overlaten aan een professionele SEO-copywriter? Dat kan uiteraard ook. Onze copywriter schrijft jouw nieuwsberichten volgens een afgesproken periodiciteit: van één keer per kwartaal tot enkele keren per maand tot elke dag. Jij kan zelf onderwerpen aanleveren of het zoeken naar geschikte onderwerpen aan ons overlaten.
  • Wij staan ook in voor het delen van jouw berichten op social media. Dat is een krachtig instrument voor het genereren van verkeer naar jouw website.

Het oog wil ook wat (en Google ook)

Visuals werken heel goed bij blogs. Foto’s of video’s verlevendigen wat je schrijft. Mensen houden ervan en berichten met beelden kunnen het dan ook erg goed doen. Zo’n visual is best uniek voor jouw bedrijf. Stockbeelden kunnen in bepaalde gevallen nuttig zijn, maar vaak zijn ze toch net iets te generiek of stereotiep.

Laat daarom jouw professionele fotoreportage of bedrijfsvideo’s maken door en professionele fotograaf of videomaker. Onze partners staan garant voor kwaliteit en klantgerichtheid. En bovendien zijn ze helemaal mee met onze visie op webdesign.

Nog dit: foto’s en video’s vallen niet enkel in de smaak van jouw (potentiële) klanten. Ook vanuit SEO-oogpunt is het slim om beeldmateriaal te gebruiken. Het is immers één van de factoren om sterk te scoren in Google.

Benieuwd hoe wij jouw blog zouden aanpakken?

Contacteer ons voor een vrijblijvend voorstel.

Blogberichten: 5 onmiskenbare troeven

Een blog als marketinginstrument heeft enkele overtuigende voordelen. Niet voor niets zetten nogal wat content marketeers en SEO-specialisten nieuwsberichten in voor hun klanten.

  1. Een blog schrijven geeft jouw merk of bedrijf een betrouwbare uitstraling. Je laat immers zien dat je over de nodige vakkennis beschikt en dat je jouw sector door en door kent.
  2. Authenticiteit is een ander kenmerk. Daar waar klassieke reclame soms wel eens met een korrel zout wordt genomen, komt een blog objectiever over omdat hij doorgaans niet direct over een product of dienst gaat.
  3. Het is dan wel geen klassieke reclame, het is wel een vorm van promotie. En het voordeel is dat die online blijft staan, terwijl een advertentie vaak verdwijnt nadat de betaalde termijn is verstreken.
  4. Ook het verzamelen van e-mailadressen is goed te organiseren via deze weg. Je kan de e-mailadressen gebruiken voor e-mail marketing. Voeg daarom een opt-in toe: hiermee kunnen mensen expliciet toestemming geven om in een mailinglijst te worden opgenomen. Je overtuigt hen best wel door een beloning te voorzien als ze dat doen. Het is bijvoorbeeld helemaal niet zo vreemd om iets weg te geven in ruil voor een e-mailadres.
  5. Een blog schrijven hoeft geen dure aangelegenheid te zijn. Als je die zelf schrijft, betaal je enkel de kosten voor het webdevelopment van jouw blogpagina. Maar ook als je een professionele copywriter van Conversal inschakelt voor het schrijven, publiceren en delen van jouw berichten, hoef je geen zware investering te doen.
533