Logo ontwerp

Heb je ooit al eens bedacht hoe vaak je logo’s tegenkomt? Of het nu online, op drukwerk of in het straatbeeld is: logo’s zie je overal. Een sterk logo ontwerp en unieke branding weerspiegelt de kern van je zaak. Het is dan ook een belangrijk aandachtspunt voor elk bedrijf of elke organisatie met marketingambities.

Wat is het nut van kwalitatief logo ontwerp?

Sterke logo’s hebben stopping power: ze doen mensen stilstaan. Een gepersonaliseerd logo bouwt mee aan het imago van jouw bedrijf of organisatie. Met een goed logo is de uitstraling een stuk professioneler en geloofwaardiger. Ook voor het webdesign van jouw website creëer je meteen een sterke herkenbaarheid van jouw bedrijf of organisatie.

Logo ontwerp: sprekend en functioneel

Onze logo ontwerpers zorgen voor een logo dat aanspreekt en tegelijk herkenbaar is. Ze spelen in op de eigenheid van jouw bedrijf of organisatie en op jouw doelgroep. Uiteraard bezorgen we jou verschillende mogelijke logo ontwerpen waaruit jij kan kiezen. Zodra je een logo design naar wens hebt gekozen, leveren wij het aan in alle nodige versies voor print en digitaal gebruik. We passen het ook toe op jouw website en sociale mediakanalen.

Je zoekt een nieuw logo ontwerp?

Waar gebruik ik mijn logo het best?

Kort gezegd: overal waar je jouw bedrijfsnaam gebruikt. Een uniek bedrijfslogo dat je identiteit benadrukt, is niet enkel van toepassing in webdesign, maar ook via andere kanalen:

  • Digitaal: in jouw website ontwerp, in e-mails, op sociale media.
  • Print: op folders en ander drukwerk, in briefhoofden, op visitekaartjes.
  • Fysiek: op bedrijfsvoertuigen, op de gevel van jouw bedrijfsgebouw, op vlaggen of panelen.

Welke verschillende types logo’s bestaan er?

Een logo ontwerper onderscheidt verschillende types logo’s:

  1. Een letterlogo bestaat uit letters in een herkenbare vormgeving. Bekende voorbeelden zijn Coca-Cola of Disney. Maar ook kleinere bedrijven kiezen vaak voor een letterlogo.1
  2. Een beeldlogo toont één beeld dat blijft hangen. Je hebt abstracte beeldlogo’s zoals de befaamde swoosh van Nike of de logo’s van heel wat automerken. Maar er zijn ook symbolische beeldlogo’s zoals dat van Apple. Kmo’s en zelfstandigen kiezen vaak voor een beeldlogo dat hun bedrijfsactiviteit uitdrukt. Denk daarbij aan de stekker in het logo van een elektricien of een vis in dat van een vishandel.2
  3. Een gecombineerd logo combineert een letter- en beeldlogo. Het is een prima oplossing om uit te pakken met een beeld, maar tegelijk toch ook de herkenbaarheid van de bedrijfs- of merknaam te gebruiken. Voorbeelden van een gecombineerd logo zijn die van Spa of Puma.

Wij doen meer dan enkel logo ontwerp

Een sterk logo is één ding, maar als onderneming heb je vaak meer nodig. Ook ander grafisch ontwerp en huisstijl ontwerp behoort tot onze services!

Zorg voor een uniform ontwerp, stijl en webdesign dat je uitstraalt naar website bezoekers, maar ook naar klanten die je showroom bezoeken, e-mails ontvangen of drukwerk in de bus krijgen.

Zo maak je werk van uniformiteit en herkenbaarheid van je unieke identiteit via al jouw kanalen. Ook dat is een deel van een geslaagde marketingstrategie.

Laat je brand en logo ontwerpen door Conversal en ontdek het impact van de visuele aspecten die je onderneming uitstraalt!