Huisstijl

Wist je dat de visuele branding van je bedrijf ervoor kan zorgen dat een bezoeker op je website blijft of meteen weg klikt? Een herkenbare huisstijl ontwerpen is dan ook een belangrijke steunpilaar voor je online aanwezigheid.

Jouw website is jouw digitaal uithangbord. Je wil natuurlijk dat het webdesign of website ontwerp die corporate identity van jouw bedrijf weergeeft. Een volledige huisstijl schept hierbij vertrouwen wanneer je die in al je fysieke en digitale kanalen gebruikt.

Een complete huisstijl, wat houdt dat precies in?

De branding van een organisatie of bedrijf bepaalt voor een groot stuk de eerste indruk bij de doelgroep. De visuele identiteit van een bedrijf of organisatie bepaalt mee het imago.

Het is dus een aspect dat je best niet kan verwaarlozen. Omdat de visuele identiteit van een organisatie of bedrijf ook online erg belangrijk is, biedt Conversal de mogelijkheid om een compleet nieuwe huisstijl op maat te ontwerpen. De branding van je onderneming wordt opgebouwd uit verschillende aspecten.

Naast zaken als de naam, de communicatiestijl of het gedrag van de medewerkers, zijn er ook tal van elementen die gekoppeld zijn aan de visuele look en feel. Deze aspecten maken deel uit van een rebranding van de huisstijl:

  1. Logo
    Een nieuw logo ontwerpen kan je hele branding wijzigen en meteen ook het gevoel dat jouw bedrijf oproept bij bezoekers. Conversal let er bij het logo ontwerp op dat het ontwerp in lijn ligt met de boodschap die je onderneming wil uitdragen.
  2. Kleuren
    Kleuren hebben een interessant effect op de gemoedstoestand van mensen. Het gebruik van de juiste kleuren in je volledige huisstijl, kan ervoor zorgen dat een bezoeker blijft of afhaakt.
  3. Typografie
    De lettertypes die in een design gebruikt worden, geven vaak een belangrijke indruk over jouw boodschap. Kies je voor dikke drukletters of weelderige letters met lussen? Jouw bezoekers vangen deze signalen onbewust op en handelen naar de indruk die je achterlaat.
  4. Lay-out
    Over de lay-out van logo’s, webpagina’s en complete huisstijlen zijn al duizenden boeken geschreven. Kort samengevat: de lay-out van je pagina’s leidt de bezoeker over je website naar het punt waar jij hun aandacht wil vestigen.
  5. Gebruik van foto’s
    Ook bij de keuze van fotografie in het ontwerp van een huisstijl, kijken we naar de boodschap die je wil tonen. Sommige ontwerpen schreeuwen om kleurrijke foto’s, terwijl andere ontwerpen dan weer beter werken met zwart-wit fotografie.

Op zoek naar een nieuwe huisstijl of rebranding?

De voordelen van een nieuwe huisstijl

  • Zet je merk op de kaart met een herkenbare, grafische branding
  • Een sterke corporate identity draagt bij tot de aantrekkingskracht van een bedrijf
  • Potentiële klanten gaan zichzelf nog meer herkennen in je bedrijf
  • Uitbouwen van een positief imago rond je onderneming
  • Een volledige huisstijl schept vertrouwen
  • Slimme branding is een belangrijk onder deel van klantenbinding

Jouw unieke huisstijl in 6 heldere stappen

Huisstijlen ontwerpen is geen kinderspel, maar het hoeft ook geen eeuwigheid te duren.

Wij helpen je graag volgens een gestructureerd stappenplan:

  1. We vragen je een vragenlijst in te vullen zodat we weten wat jouw noden en wensen zijn.
  2. We nodigen je uit op een intakegesprek om het traject verder uit te diepen.
  3. Als we alle nodige elementen hebben verzameld, gaan we aan de slag.
  4. We doen jou een voorstel. Een onbeperkt aantal revisies is mogelijk tot je helemaal tevreden bent.
  5. Na jouw goedkeuring bezorgen we jou de bronbestanden en de bestanden voor druk.
  6. Jij verwerft de eigendomsrechten over het ontwerp.