SEO: meer zichtbaarheid in zoekmachines

Veel relevante bezoekers, het is de droom van bijna elke eigenaar van een website. Een ideale manier om dat te realiseren is zo hoog mogelijk scoren in Google. Met SEO (zoekmachine optimalisatie) zorg je ervoor dat je pagina’s beter gaan scoren in de zoekmachines.

  • Online marketing
  • SEO

Wat is SEO?

De letters SEO komen veel mensen bekend voor, maar het is niet voor iedereen even duidelijk waar ze voor staan. Het gaat om de afkorting van search engine optimization of zoekmachine optimalisatie. Het is de bundeling van technieken die jouw website hoog doet scoren in de organische zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Die technieken zorgen voor de verbetering van jouw website waardoor die beter vindbaar wordt voor zoekmachines. SEO laat jouw website hoge rankings halen voor relevante zoektermen.

Is online vindbaarheid belangrijk?

Zeker en vast! De meerderheid van je bezoekers komen immers op je website terecht via Google. Hoe hoger je daarin scoort, hoe groter de kans dat gebruikers je gaan opmerken. We weten immers dat de meeste mensen niet verder kijken dan de eerste zoekresultaten in Google. Bengelt jouw website ergens onderaan of staat hij ergens op een verloren plek op de tweede pagina? Dan verlies je heel wat verkeer en potentiële klanten.

Enkele troeven op een rij

  • Blijvende aandacht voor SEO betekent ook een blijvende instroom van bezoekers aan jouw website.
  • Zoekmachine optimalisatie kan al met een relatief bescheiden budget. Uiteraard kan je er ook een stuk verder in gaan.
  • Search engine optimization evolueert continu. Bij Conversal houden we de vinger aan de pols en zijn we mee met de laatste evoluties op dit terrein.

Waarop letten zoekmachines?

Als SEO expert zorgen we er bij Conversal voor dat de websites van onze klanten hoge posities behalen in Google. Heel wat factoren spelen daarbij een rol. Dit zijn er enkele:

  • Voldoet de website aan een reeks technische vereisten?
  • Bevat een website relevante content?
  • Bevat een website de juiste zoekwoorden?
  • Heeft de website een goede structuur?
  • Zijn er relevante links naar andere websites en zijn er inkomende links vanop andere websites? En gaat dat om goede websites?
  • Zijn er voldoende interne links naar andere pagina’s op dezelfde website?
  • Wordt er gelinkt met social media?

Jouw website laten scoren in Google?

Aarzel niet ons te contacteren zodat we onze werkwijze kunnen uitleggen.

Contacteer ons

SEO heeft verschillende aspecten

Zoekmachine optimalisatie kan verschillende vormen aannemen:

  • Technische SEO: goede sitemap, veilige website (dus zeker HTTPS en niet HTTP), goede laadsnelheid, mobielvriendelijke website, optimale meta description, …
  • On page SEO: zijn de pagina’s van jouw website geoptimaliseerd? Denk aan: goede titels, zinvolle URL’s, interne links, relevante content, …
  • Off page SEO: zit je goed qua inkomende links? En zijn dat links die komen van relevante, kwalitatieve websites? Met link building kan je hier werk van maken.

Het spreekt voor zich dat al deze aspecten de nodige aandacht verdienen.

Technische SEO

Zoekmachines screenen websites op verschillende punten op vlak van technische SEO. Die kunnen we verdelen in 4 categorieën:

  • Structuur
    Is jouw website makkelijk te crawlen? Met andere woorden: kunnen zoekmachines jouw website makkelijk screenen om die te indexeren? Een degelijke sitemap zorgt daarvoor. Ook belangrijk: is er een goede URL- en informatie structuur? Staat er geen duplicate content? Zit de programmeercode goed?
  • Veiligheid
    Heb je een HTTPS-site? Veiligheid wordt immers door Google beloond. Logisch dat we bij Conversal enkel nog HTTPS-sites programmeren (en geen HTTP-sites).
  • Snelheid
    Hoe is het met de laadsnelheid gesteld? Traag ladende pagina’s doen niet enkel bezoekers weglopen, maar ook zoekmachines houden er niet van. Daarom besteden we er al bij de programmatie aandacht aan, onder meer door geen overbodige plug-ins op te nemen.
  • Responsiviteit
    Is jouw website mobielvriendelijk? Een responsieve website is een absolute must om hoog te scoren in Google.

On page SEO

Content is de basis van on page SEO. Na een keyword research ken je de zoekwoorden die – bij doordacht gebruik ervan – jouw content SEO-proof maken. Belangrijk is wel dat jouw tekst inhoudelijk interessant en relevant is voor de potentiële bezoekers van jouw website. Een ander aandachtspunt is dat de content te linken is en dus bijvoorbeeld niet achter een paswoord verborgen is. Andere aandachtspunten bij on page SEO:

  • Title tags die de inhoud kernachtig samenvatten in de zoekresultaten.
  • URL’s die duidelijk zijn en de hiërarchie van de website tonen.

Off page SEO

Een derde element van SEO bestaat uit kwalitatieve externe links. Dat wil zeggen dat links naar jouw website leiden die:

  • Relevantie: de externe webpagina gaat over een gelijkaardig thema.
  • Autoriteit: de externe webpagina heeft een goede reputatie of heeft veel bezoekers.

Conversal staat sterk in link building en doet dat op een professionele manier. Dat laatste is belangrijk, want Google taxeert websites op de kwaliteit van de links. Massaal externe links krijgen vanop twijfelachtige websites is bijvoorbeeld geen goed idee. Daarnaast is ook interne link building van groot belang.

SEO en SEA: wat is het verschil?

Met beide technieken werk je aan de online vindbaarheid van jouw website, maar de benadering is wel verschillend:

  • SEO (zoekmachine optimalisatie) zorgt voor organische zoekresultaten.
  • SEA (zoekmachine advertenties) zijn betaalde advertenties.

De aanpak is ook verschillend. Search engine optimization is een continu proces waarbij een website steeds wordt verbeterd om hoge posities te behalen en te behouden. Search engine advertising bestaat uit advertenties die hoger scoren naarmate de prijs die ervoor wordt betaald, de kwaliteit van de advertenties, de kwaliteit van de gelinkte website, … Het zijn verschillende, maar geen compleet gescheiden werelden. Inzichten uit beide benaderingen kunnen elkaar versterken. Bij Conversal opteren we voor doordachte campagnes waarin beiden op elkaar inspelen.

Interesse in zoekmachine optimalisatie voor jouw website?

Contacteer ons en ontdek onze doordachte werkwijze.

Contacteer ons

SEO: Een verhaal dat nooit stopt

Als SEO expert stellen we bij Conversal dat het domein steeds complexer wordt. Algoritmes veranderen, nieuwe technieken worden toegepast, de online wereld staat nooit stil. Dat schrikt ons echter niet af. Integendeel, we zetten onze tanden in de uitdaging om de websites van onze klanten blijvend hoge rankings te laten halen in de organische zoekresultaten. Daarom vind je onze medewerkers op internationale opleidingen en seminaries zoals de jaarlijkse technologieconferentie Web Summit. Bovendien volgen we de SEO actualiteit op de voet via gespecialiseerde informatiekanalen. Daarom houden we contact met (inter)nationale collega’s en experten.

Local SEO: belangrijk voor kleine en grote bedrijven

Heeft jouw bedrijf een fysieke locatie? Of mik je op een publiek uit een bepaalde regio? Dan is local SEO een absolute aanrader. Het gaat erom dat je op jouw website bezoekers aantrekt uit die bepaalde regio. Dat is nuttig als je verkeert in één of meer van deze gevallen:

  1. Je hebt een winkel.
  2. Je hebt een kantoor waar regelmatig bezoekers over de vloer komen.
  3. Je wilt je met jouw producten of diensten op een bepaalde regio richten.

Enkele optimalisaties die we uitvoeren

  1. Ervoor zorgen dat correcte bedrijfsgegevens vermeld worden op jouw eigen website en op andere websites.
  2. Optimaliseren van Google Mijn Bedrijf.
  3. Genereren van kwalitatieve externe links.
  4. Sterke landingspagina’s schrijven voor bepaalde steden, gemeenten of regio’s.
  5. Genereren van positieve reviews.

Bespreek jouw project

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Vul vrijblijvend het formulier in en we nemen snel contact op.

  • Wij respecteren jouw privacy. Jouw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.