Vertrouwen, dat is een cruciale factor bij een aankoopbeslissing. En dat geldt zeker voor online aankopen. Consumenten willen zeker zijn dat een webshop betrouwbaar is. Wij geven je 7 tips om online vertrouwen uit te stralen.
1. Beveiligd betaalverkeer
Nieuwsberichten over hackers en online fraude zijn er genoeg. Bovendien is er geen persoonlijk contact tussen klant en online verkoper. Een veilige en betrouwbare betaalmethode is dus heel belangrijk.
Kies voor transacties via betrouwbare spelers als Mollie, Sisow of Pay.be. Door meerdere betaalmethodes aan te bieden kan de bezoeker zelf beslissen hoe te betalen. Wij verbinden jouw webshop met de gekozen betaalmethodes. Zo ronden jouw bezoekers steeds veilig hun aankopen af.
Is jouw webshop betrouwbaar?
Voldoet jouw webshop aan alle wettelijke verplichtingen? Vraag nu jouw gratis audit aan en ontdek hoe goed jouw webshop scoort. We bezorgen je actiegerichte tips om de pijnpunten van jouw webshop meteen aan te pakken.
2. Echte klantenrecensies
Twee op drie consumenten lezen klantenrecensies voor ze een aankoop doen. Hun aankoopbeslissing wordt sterk beïnvloed door de meningen van anderen.
Internetgebruikers herkennen snel of het gaat om een echte klantenrecensie. Het heeft dus absoluut geen zin om zelf oneindige recensies te schrijven.
Testimonials van echte klanten geven je webshop een enorme meerwaarde en zijn vaak die extra push naar een aankoop.
3. Kwaliteitslabel
Met een kwaliteitslabel weten je bezoekers dat een derde partij jouw webshop positief waardeert. Organisaties als Safeshops.be, BeCommerce en Trusted Shops kennen kwaliteitslabels toe. Zo’n label laat je klant weten dat zaken als veiligheid, privacy, bedenktermijn en klachtenbehandeling in orde zijn.
4. Fris en gebruiksvriendelijk design
Het design van je webshop moet ook vertrouwen uitstralen. Goede beelden, overzichtelijke schikking, hedendaagse lettertypes: het draagt allemaal bij tot jouw uitstraling.
Belangrijk is ook dat relevante informatie beschikbaar is en makkelijk terug te vinden. Denk daarbij aan informatie over betalen, terugsturen en verzenden.
Contactgegevens tonen aan dat een echt bedrijf achter de webshop zit. Consumenten zullen je misschien niet zo snel bellen of je bedrijf bezoeken. Maar het feit dat die gegevens zichtbaar zijn, voegt wat extra vertrouwen toe.
Denk ook aan een correcte taal. Spellingsfouten en foute grammatica stralen geen vertrouwen uit.
Conversal maakte de webshop voor FitnessKing, Les Trésors de la Cave, Tomcare & Acoustics Cotese.
5. Beveiligde verbinding
Google Chrome en Mozilla Firefox maken internetgebruikers attent op de veiligheidsstatus van een website. Kies resoluut voor een https-website en straal vertrouwen uit naar je bezoekers.
6. Actuele inhoud
Als je meest recente blogbericht meer dan één jaar oud is, lijkt het alsof je niet meer actief bent. Plaats dus regelmatig relevante nieuwsberichten op je website. Deze gratis informatie vergroot ook de aantrekkingskracht van je webshop. Deel die relevante inhoud ook zeker via sociale media.
7. Scoor in Google
Zorg met zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor een hoge ranking in Google. Scoort je website goed in Google, dan geeft dat je uitstraling een boost.
Investeren in een goede webshop loont. De Belgische e-commerce steeg de laatste jaren met 22 % tot een omzet van 5 miljard vorig jaar. Bovendien winnen de Belgische webshops terrein op de buitenlandse spelers.
Interesse in een goede webshop? Contacteer ons vandaag nog voor meer informatie.