Mobile Top Curve

Hoe creëer ik content die mensen lezen?

Goede content zorgt er niet alleen voor dat je website meer bezoekers krijgt, mensen moeten ook de informatie vinden die ze zoeken en zich aan jouw bedrijf of organisatie binden. De juiste content geeft klanten vertrouwen in jouw producten of diensten en zet aan tot actie.

Creëer interessante content

Wat is goede content?

Vandaag is je website het visitekaartje van de organisatie. Steeds meer mensen komen dankzij zoekopdrachten op het internet bij jouw website terecht. Het is de eerste indruk die potentiële klanten over je hebben en die moet dus goed zijn.

Niet alleen het webdesign moet eruit springen, ook de inhoud van je website is heel belangrijk. En daar zijn verschillende redenen voor. We geven er graag een woordje uitleg bij.

Content is de inhoudelijke informatie die jij met je doelgroep deelt. Dat kan informatie zijn over producten of diensten, maar je kan er ook voor kiezen om extra informatie te verspreiden die een extra meerwaarde heeft voor de klant. Denk bijvoorbeeld aan een kledingzaak die via een maandelijkse blog ook onderhoudstips voor kleding geeft, zoals ‘wollen trui wassen’.

Die informatie is niet alleen nuttig voor de klant van de kledingzaak, wanneer iemand op het internet zoekt naar onderhoudstips voor een wollen trui dan kan die ook op de blog terechtkomen. Is de informatie goed geschreven, relevant en voorzien van interne links naar andere pagina’s op de website dan kan de kledingzaak de bezoeker misschien wel binden als nieuwe klant.

In dit voorbeeld staan meteen enkele elementen opgesomd die belangrijk zijn voor content die gelezen wordt:

  • De content moet relevant zijn (en dus die informatie bevatten waar de klant naar zoekt)
  • Goed geschreven inhoud geeft een professionele indruk
  • Met de juiste links wordt de bezoeker gemotiveerd om zich verder in de inhoud van je website te verdiepen en wek je interesse in je product of dienst.

Soorten content

Bij content denken we vaak aan de tekst op je webpagina’s. Maar eigenlijk is het veel ruimer dan dat. Want ook foto’s, video’s of e-books zorgen voor inhoud die een meerwaarde biedt voor de klant. Het zijn stuk voor stuk middelen om de bezoeker aan jouw website te binden.

Laten we wat verder inzoomen op video content. Video mag vandaag niet ontbreken in je online marketing campagne. Dankzij video maak je jouw product of dienst een stuk bevattelijker voor de klant. Een handleiding, een getuigenis, een productvoorstelling, het wordt allemaal realistischer met video. Enkele aandachtspunten:

  • Verwerk je video in je website. Zo creëer je een goede afwisseling met je geschreven tekst.
  • Zorg er in elk geval voor dat het filmpje makkelijk te delen is. Video content wordt tot 12 keer meer gedeeld (op sociale media).
  • Hou er rekening mee dat veel mensen je video onderweg op hun smartphone zullen bekijken, zonder geluid. Wil je dat je boodschap echt bekeken wordt, gebruik dan ondertitels. Zo kan iedere gebruiker de inhoud van je video perfect begrijpen.
  • Maak je video niet te lang. Dan gaat de aandacht niet verloren.

Maar net zoals bij de andere content geldt ook bij video en foto dat de inhoud relevant moet zijn voor de klant. Foto’s moeten je boodschap ondersteunen. Geef ze daarom ook een bestandsnaam die weergeeft waar de foto over gaat. Zo vindt Google ze makkelijker terug bij zoekopdrachten. Je kan best ook stockfoto’s vermijden. Een originele foto springt eruit wanneer iemand via afbeeldingen zoekt en zal dus ook meer verkeer naar je website genereren.

Een blog laten schrijven, video of zelfs een heus e-book, daarmee creëer je allemaal content die gelezen wordt en die potentiële klanten kan binden aan jouw bedrijf. Een nieuwsbrief is het ideale medium om jouw klanten op de hoogte te houden van nieuwe content. Nodig websitebezoekers uit om je te blijven volgen en voorzie regelmatig inhoud op maat van je doelgroep.

Heb je wat ondersteuning nodig bij het uitwerken van de meest relevante content voor jouw bedrijf of organisatie? Wil je meer weten over de beste inhoud voor je website? Neem dan vandaag nog contact met ons op. Wij bespreken vrijblijvend jouw online project en creëren samen met jou content die mensen lezen.

 

Top Left Curve
Home Bottom Curve

Antwoord niet gevonden? Neem contact op!

  • Wij respecteren jouw privacy. Jouw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.