Een fotoreportage op maat van je bedrijf en website

Content marketing is meer dan tekst alleen. Een professionele fotoreportage levert jou kwalitatieve foto’s die je doelpubliek helpen overtuigen om tot een conversie over te gaan. Bovendien helpen goede afbeeldingen ook om jouw pagina’s beter te laten scoren in Google. Verwaarloos dit aspect van jouw online marketing dus zeker niet.

  • Online marketing
  • Content

Aandachtspunten bij bedrijfs- of productfoto’s

Zoek je beelden om online te gebruiken? Dan houd je best rekening met een aantal aspecten.

  • Gaat het om een sfeerfoto of moet de foto toelichting geven bij de bijhorende tekst? Het doel van het beeld heeft een grote invloed op de keuze. Een sfeerfoto moet eerder een gevoel oproepen door een mooi beeld, sprekende kleuren of andere esthetische aspecten. In het andere geval moet de afbeelding vooral heel duidelijk zijn.
  • Ga voor variatie! Je hebt ze misschien al wel eens gezien, de nieuwspagina’s waarbij in het overzicht bij elk bericht dezelfde foto staat. Echt aantrekkelijk is dat niet.
  • Het is natuurlijk niet altijd even eenvoudig om telkens een nieuw beeld te bedenken. Creativiteit is dus welkom. Een foto af en toe herhalen, is dan weer een goed idee om SEO-redenen.
  • Selecteer enkel professionele beelden in een goede resolutie. Slechte, onduidelijke of erg amateuristische foto’s zijn allesbehalve aantrekkelijk. Die laat je dus beter achterwege.
  • Een ander belangrijk aandachtspunt is de resolutie van de foto. Is die te laag, dan krijg je onscherpe, wazige foto’s. Maar is die te hoog, dan zorgt de zware afbeelding voor langere laadtijden. Een resolutie van 72 dpi is ruim voldoende.

Kies ik eigen foto’s of stockfoto’s?

Een selectie eigen afbeeldingen laten maken loont echt wel de moeite. Waarom?

  • Je foto’s zijn uniek.
  • Je brengt de dingen in beeld die je effectief in beeld wilt hebben én je doet dat op de manier die jij verkiest.
  • Het geeft jouw website een persoonlijke toets.
  • Het komt professioneel over.
  • Je vermijdt de steriele indruk die stockfoto’s soms geven.

Wil dat nu zeggen dat stockbeelden totaal uit den boze zijn? Nee, dat ook weer niet.

Voor bepaalde doeleinden kan je zeker stockafbeeldingen gebruiken. Denk maar aan blogposts over onderwerpen die relevant zijn voor jouw doelgroep, maar niet rechtstreeks aan jouw bedrijf, producten of diensten gekoppeld zijn.

Een voorbeeld: jouw bedrijf verkoopt elektrische fietsen en je wilt in een blogpost het belang van fietsen onderstrepen in het licht van de files. Daar kan je een goede stockfoto van een file bij plaatsen, want vermoedelijk liet je die niet maken tijdens een bedrijfsreportage door een fotograaf.

Bij Conversal werken we met gratis én betalende stockafbeeldingen.

Ook SEO vraagt om afbeeldingen

Zoekmachines analyseren niet alleen tekst, maar ook afbeeldingen. Is een afbeelding relevant voor een bepaalde zoekterm, dan scoort die beter in Google of Google Afbeeldingen. Wat eigenaars van websites vaak onderschatten is het belang van foto’s zodat je relatief makkelijk winst kan boeken op dit terrein.

Heel wat mensen gaan op zoek via de Afbeeldingen-tab van Google. Logisch, want voor sommige producten is een afbeelding de belangrijkste manier om een keuze te maken. Stel dat iemand online een nieuwe winterjas wilt shoppen. Dat doet die persoon uiteraard door in de eerste plaats door allerlei jassen te bekijken en zo te vergelijken.

Werk maken van een professionele fotoreportage?

Contacteer ons gerust voor een voorstel op maat.

Contacteer ons

Fotoreportage bij Conversal

Laat je jouw website door ons maken en wil je dat wij je ook helpen met de beelden? Dat kan!

Voor het maken van foto’s van jouw bedrijf, producten, diensten of medewerkers doen we beroep op een professionele fotograaf. Die is gespecialiseerd in high-end commerciële fotografie. Bovendien is de fotograaf ook helemaal mee met onze visie op webdesign en het belang van kwalitatieve afbeeldingen op een website.

Verschillende mogelijkheden

Wij kunnen zorgen voor:

  • Productfotografie: jouw producten worden gefotografeerd tegen een witte achtergrond voor multifunctioneel gebruik.
  • Reportages op maat: ook als je nog andere wensen hebt op vlak van fotografie, kan onze fotograaf jou van dienst zijn.
  • Reportages op locatie: jouw bedrijf, organisatie of medewerkers worden professioneel in beeld gebracht.

Bedrijfsfoto’s als SEO-factor: aandachtspunten

Plaats je zelf beelden op jouw website, houd dan enkele zaken voor ogen:

  1. Gebruik het zoekwoord in de begeleidende tekst.
  2. Plaats het zoekwoord in de alt-tekst.
  3. Zet het zoekwoord tenslotte ook in de bestandsnaam – en gebruik daarin geen andere zoekwoorden.
  4. Gebruik afbeeldingen in een voldoende hoge resolutie en met gangbare verhoudingen als 4:3 en 16:10.
  5. Geef aan dat Google de foto’s op jouw website mag indexeren.

Uiteraard kunnen we bij Conversal het selecteren en/of publiceren van foto’s ook voor jou doen.

 

Bespreek jouw project

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Vul vrijblijvend het formulier in en we nemen snel contact op.

  • Wij respecteren jouw privacy. Jouw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.