Fotoreportage

Content marketing is meer dan tekst alleen. Een professionele fotoreportage levert jou kwalitatieve foto’s die je doelpubliek helpen overtuigen om tot een conversie over te gaan. Bovendien helpen goede afbeeldingen ook om jouw pagina’s beter te laten scoren in Google. Verwaarloos dit aspect van jouw online marketing dus zeker niet.

Wat is een fotoreportage?

Een fotoreportage kan je zien als een visueel verhaal waar men geen woorden voor nodig heeft. Voor ondernemingen is het een ideaal middel om een bedrijfsfeest, activiteiten of personeel in de kijker te zetten. Door gebruik te maken van foto’s verhoog je de aantrekkelijk van jouw website!

Fotoreportage bij Conversal

Laat je jouw website door ons maken en wil je dat wij je ook helpen met de beelden? Dat kan!

Voor het maken van foto’s van jouw bedrijf, producten, diensten of medewerkers doen we beroep op een professionele fotograaf. Die is gespecialiseerd in high-end commerciële fotografie. Bovendien is de fotograaf ook helemaal mee met onze visie op webdesign en het belang van kwalitatieve afbeeldingen op een website.

Naast foto blijven bedrijfsvideo’s ook zeer belangrijk om jouw bedrijf, producten en/of diensten voor te stellen en zo online meer gebruikers naar jouw website aan te trekken.

Fotoreportage Conversal

Fotoreportage onderwerpen

Bij Conversal kan je terecht voor verschillende onderwerpen. Zo helpen wij met jouw productfotografie, reportage op locatie of een reportage op maat.

Productfotografie

Jouw producten worden gefotografeerd tegen een witte achtergrond voor multifunctioneel gebruik.

Reportages op maat

Ook als je nog andere wensen hebt op vlak van fotografie, kan onze fotograaf jou van dienst zijn.

Reportages op locatie

Jouw bedrijf, organisatie of medewerkers worden professioneel in beeld gebracht.

Breng jouw bedrijf online in beeld met een fotoreportage

Kies ik eigen foto’s of stockfoto’s?

Fotoreportage

Een selectie eigen afbeeldingen laten maken loont echt wel de moeite. Waarom?

  • Je foto’s zijn uniek
  • Je brengt de dingen in beeld die je effectief in beeld wilt hebben én je doet dat op de manier die jij verkiest.
  • Het geeft jouw website een persoonlijke toets en
  • Het komt professioneel over.
  • Je vermijdt de steriele indruk die stockfoto’s soms geven.

Kan je dan nog stockfoto’s gebruiken?

Wil dat nu zeggen dat stockbeelden totaal uit den boze zijn? Nee, dat ook weer niet. Voor bepaalde doeleinden kan je zeker stockafbeeldingen gebruiken. Denk maar aan blogposts over onderwerpen die relevant zijn voor jouw doelgroep, maar niet rechtstreeks aan jouw bedrijf, producten of diensten gekoppeld zijn.

Een voorbeeld: jouw bedrijf verkoopt elektrische fietsen en je wilt in een blogpost het belang van fietsen onderstrepen in het licht van de files. Daar kan je een goede stockfoto van een file bij plaatsen, want vermoedelijk liet je die niet maken tijdens de fotoreportage door een fotograaf.

Bij Conversal werken we met gratis én betalende stockafbeeldingen.

Tips bij bedrijfs- of productfoto’s

Zoek je beelden om online te gebruiken? Dan houd je best rekening met een aantal aspecten.

Tip 1: Gebruik van sfeerfoto’s

Gaat het om een sfeerfoto of moet de foto toelichting geven bij de bijhorende tekst? Het doel van het beeld heeft een grote invloed op de keuze. Een sfeerfoto moet eerder een gevoel oproepen door een mooi beeld, sprekende kleuren of andere esthetische aspecten. In het andere geval moet de afbeelding vooral heel duidelijk zijn.

Tip 2: Variatie van afbeeldingen

Ga voor variatie! Je hebt ze misschien al wel eens gezien, de nieuwspagina’s waarbij in het overzicht bij elk bericht dezelfde foto staat. Echt aantrekkelijk is dat niet. Het is natuurlijk niet altijd even eenvoudig om telkens een nieuw beeld te bedenken. Creativiteit is dus welkom. Een foto af en toe herhalen, is dan weer een goed idee om SEO-redenen.

Tip 3: Kwaliteit van de afbeelding

Selecteer enkel professionele beelden in een goede resolutie. Slechte, onduidelijke of erg amateuristische foto’s zijn allesbehalve aantrekkelijk. Die laat je dus beter achterwege. Een ander belangrijk aandachtspunt is de resolutie van de foto. Is die te laag, dan krijg je onscherpe, wazige foto’s. Maar is die te hoog, dan zorgt de zware afbeelding voor langere laadtijden. Een resolutie van 72 dpi is ruim voldoende.

SEO van bedrijfsfoto’s

Zoekmachines analyseren niet alleen tekst, maar ook afbeeldingen. Is een afbeelding relevant voor een bepaalde zoekterm, dan scoort die beter in Google of Google Afbeeldingen. Plaats je zelf beelden op jouw website, houd dan enkele zaken voor ogen:

Content creatie

1. Gebruik het zoekwoord in de begeleidende tekst.

Technische SEO optimalisatie

2. Plaats het zoekwoord in de alt-tekst.

3. Gebruik afbeeldingen in een voldoende hoge resolutie en met gangbare verhoudingen als 4:3 en 16:10.

Hoger scoren in Google (SEO)

4. Geef aan dat Google de foto’s op jouw website mag indexeren.