Unikoi

Vanuit zijn eigen passie en hobby, startte Bart De Laeter in 2016 zijn eigen zaak, Unikoi. Met een ruim aanbod Japanse koi, vakkennis en een persoonlijke service zijn ze vaste waarde binnen hun specialisatie.

Bart nam contact op met Conversal voor de ontwikkeling van zijn webshop. Onze missie? Unikoi op de kaart zetten als dé koi specialist van Vlaanderen.

De uitdaging
  • Online verkoop
  • Autoriteit
Onze aanpak
  • Marketingcampagne
  • SEO
Resultaten
  • 200% meer bezoekers
  • 2,5x meer omzet
Mockup Uni2

De uitdaging

Unikoi is een koi speciaalzaak met een ruim aanbod Japanse koi en de beste koi verzorgingsproducten, Ze helpen hun klanten ook graag verder met het aanleggen en onderhouden van hun vijver.

Na een marketingscan, deden ze beroep op Conversal voor een marketingtraject op maat. Het doel? Meer online verkopen genereren, zowel voor de koi karpers als de verzorgingsproducten. Ook wilden ze meer offertes voor vijverprojecten opmaken.

Mockup Uni1

Onze aanpak

De eerste stap was de opmaak van een geheel nieuwe webshop met aangepast design. We optimaliseerden de verschillende productcategorieën. Daarnaast werden landingspagina’s geschreven voor de belangrijkste zoekwoorden uit het keywordonderzoek.

We koppelden waardevolle updates en tips aan bepaalde producten. Dit in combinatie met relevante blogartikelen zorgt er vandaag de dag nog steeds voor dat zij organisch blijven groeien. Door middel van verdere SEO optimalisaties  en linkbuilding  zijn we erin geslaagd de online zichtbaarheid te verhogen.

In september zetten we Google advertenties en Facebook advertenties op. Deze werden ingepland in het kader van de koi show. De strategische funnels met kortingscode hebben heel wat extra winkelbezoeken opgeleverd.

Tot slot werden er ook mailcampagnes ontwikkeld om bestaande klanten klanten op de hoogte te houden van nieuwe vissen en producten. Ze krijgen praktische tips voor verzorgen van koi of vijveronderhoud.

Mockup Uni3

Het resultaat

Met onze hulp geldt Unikoi als dé koispecialist van Vlaanderen. Met 10 zoekwoorden in Google’s top 3 kunnen we spreken van een uitstekende online vindbaarheid.

De website van Unikoi ontving inmiddels al 200% meer bezoekers. Ook hun webshop genereerde 2,5x meer omzet dankzij het gepersonaliseerde marketingtraject. De planning voor vijveraanleg is intussen helemaal volzet. Een mooi resultaat en een tevreden klant!