fbpx

Planet-eco

Planet-eco, gevestigd in het hartje van Ninove, is een dynamische onderneming die gespecialiseerd is in het installeren van zonnepanelen, zonneboilers, warmtepompen en meer. Zowel in bestaande woningen als nieuwbouwprojecten staat Planet-eco klaar om je te begeleiden naar een energiezuinigere toekomst.

Als onderdeel van de Van Marcke group staat Planet-eco niet stil. Met ambitieuze groeiplannen richten ze vanaf 2024 hun pijlen ook op de B2B-markt.

De uitdaging
  • Online sollicitaties stimuleren
  • Afspraken en offerteaanvragen genereren
Onze aanpak
  • Opzet van bereik-, verkeers- en conversiecampagnes (Meta en Google Ads)
  • Remarketing
  • Inzet sociale media (Facebook, Instagram en LinkedIn)
  • SEO
Het resultaat
  • 43 sollicitaties
  • +150 offerteaanvragen
  • +65 online afspraken
  • 47 telefoongesprekken, opgestart via Google Ads
uitdaging planet-eco

De uitdaging

Met een toegewijd team van ongeveer twintig adviseurs en installateurs, zet Planet-eco zich elke dag in voor een schonere wereld. Vanaf 2024 gaan ze nog een stapje verder met de uitbreiding naar de zakelijke markt en lanceren ze de ‘Green Lease’: een duurzaam huurcontract waarbij bedrijven op een toegankelijke manier kunnen overschakelen op hernieuwbare energie.

Samen met de uitbreiding naar de B2B markt komt ook de behoefte aan versterking van het team, en dus had Planet-eco nood aan nieuwe, gepassioneerde medewerkers. Om de juiste profielen aan te trekken vroegen ze hulp aan Conversal.

aanpak employer branding planet-eco

Onze aanpak: employer branding

Conversal ontwikkelde een gerichte aanpak om op een efficiënte manier sollicitaties voor Planet-eco aan te trekken. Aanvankelijk werd ingezet op een bereikcampagne om een groot publiek binnen de specifieke doelgroep en regio te bereiken.

Ongeveer een maand later introduceerde we een verkeerscampagne die gericht was op het daadwerkelijk verhogen van de websitebezoeken om geïnteresseerden aan te sporen om te solliciteren.

Daarnaast zorgde een slimme remarketing campagne ervoor dat mensen die de vacaturepagina’s hebben bezocht herinnerd worden aan Planet-eco middels een bedrijfsvideo. Deze video geeft potentiële sollicitanten een realistisch beeld van de werksfeer en de activiteiten bij Planet-eco.

lead gen planet eco

Onze aanpak: lead generation

Naast inzetten op employer branding om sollicitanten aan te trekken, lanceerden we ook een conversiecampagne met de focus op zonnepanelen en warmtepompen én een vergelijkbare campagne voor Planet-Eco’s innovatieve product: dakpannen met geïntegreerde zonnecellen. Het doel? Meer websiteverkeer genereren naar deze dienstenpagina’s en belangrijke conversies, zoals afspraken en offerteaanvragen, stimuleren.

Daarnaast gebruikten we de kracht van sociale media om de naam Planet-eco te versterken en zichtbaar te maken bij de gewenste doelgroep. Door consistent één post per week te plaatsen op Facebook, Instagram en LinkedIn, blijven we consequent in de gedachten van potentiële klanten.

employer branding planet-eco

Het resultaat: employer branding

Op één jaar tijd slaagden we erin om een indrukwekkend aantal van 512.705 mensen te bereiken en maar liefst 5.219 websitebezoeken te genereren. Dit duidt op een hoge mate van interesse en betrokkenheid van de doelgroep.

Maar uiteindelijk is het de kwaliteit van de interactie die telt: dankzij de strategische aanpak van Conversal solliciteerden maar liefst 43 kandidaten bij Planet-Eco.

Het resultaat voor Planet-eco: lead generation

Het resultaat: lead generation

Met de lead generation campagne behaalden we het mooie aantal van 2.064 websitebezoeken, 120 offerteaanvragen en 66 online afspraken op een looptijd van 10 maanden. En de campagne voor het zonnedak? Die genereerde op slechts 3 maanden tijd 34 offerteaanvragen.

De Google Ads campagnes daarentegen waren een investering in tijd en geduld, maar de aanhouder wint: we zagen een gestage stijging in het aantal conversies, terwijl er een bemoedigende daling was in de kost per conversie: een duidelijk teken van campagneoptimalisatie en efficiëntieverhoging. Deze positieve tendens is zichtbaar over de verschillende soorten conversies heen, van offerteaanvragen en contactaanvragen tot het inplannen van online afspraken. Na een klein jaar noteerden we 108 conversies en 47 telefoongesprekken die via Google Ads zijn opgestart. Het resultaat? Een tevreden klant!

533