Frigobox

Frigobox zag het levenslicht in volle coronacrisis. Toen restaurant De Frigo uit Aalst noodgedwongen de deuren moest sluiten, bleven ze niet bij de pakken zitten. Ze gingen een samenwerking aan met kwaliteitsslagerij De Ridder.

Het concept? Kant-en-klare maaltijdboxen, om af te halen of aan huis geleverd.

De uitdaging
  • Toegankelijke website
  • Efficiënte webshop
Onze aanpak
  • Toepassing op maat
  • Slimme opbouw
Resultaten
  • Volwaardig bestelplatform
  • 285 eindejaarsbestellingen

De uitdaging

Toen de coronacrisis hard toesloeg in de horecasector, riep Frigobox onze hulp in. Hun nieuwe concept was een schot in de roos, maar eind oktober hadden ze heel dringend een knappe website met gebruiksvriendelijk bestelplatform nodig.

 

Prioritair voor onze klant was efficiëntie en een goede toegankelijkheid. De grootste uitdaging voor ons was hier wel de strakke deadline. Om de feestdagen te halen, ontwikkelden we de website en het bijhorend bestelplatform in slechts vijf weken.

MacBook Pro Mockup

Onze aanpak

Na een marketingscan, stortte onze projectendienst zich op de website. Onze aanpak? Het online bestelplatform werd volledig op maat van de klant gemaakt. Zo kon hij bijvoorbeeld rechtstreeks vanuit de back-end bestellingen downloaden, voor een snelle opvolging en levering. We stelden een delivery date in en zorgden voor extra kolommen, waaronder bestelnummer, productdetails en  leveringsmethode.

 

Omwille van de logische opbouw, kan elke bestelling gepersonaliseerd worden. Zo kan bij de ‘Kerstbox’ per persoon apart een keuze gemaakt worden uit verschillende opties, zonder verlies aan duidelijkheid.

 

Na slechts vijf weken, ging de webshop op 11 december online.

De resultaten

Dankzij een gepersonaliseerde webshop met focus op efficiëntie, kan onze klant een vlekkeloze service bieden. Door bijvoorbeeld een delivery date in te stellen, kan de logistieke kant optimaal opgevolgd worden: hoeveel koeriers zijn beschikbaar op welk tijdstip en in welke regio?

 

Zo kan onze klant zich helemaal concentreren op zijn core business. Want ook voor de eindklant is een bestelling via frigobox.be kinderspel. Met 285 eindejaarsbestellingen, kunnen we ongetwijfeld van een succes spreken.