Conversal Logo

Hoe geraak ik op nummer één in Google?

Soms verwacht men dat, wanneer een website wordt vernieuwd, er onmiddellijk hoge rankings in Google worden behaald. Liefst meteen op nummer één. Maar zo eenvoudig is het allemaal niet. Google gebruikt namelijk een complex algoritme dat jouw website op honderden factoren beoordeelt. Wij houden bij de bouw van een site steeds rekening met de elementen die scoren, maar soms kan het even duren voor Google al die factoren in kaart heeft gebracht en jouw site als dé referentie voor bepaalde zoektermen ziet.

We schreven eerder al een artikel over welke factoren belangrijk zijn om te scoren bij Google. Daarmee kan je bepalen in welke mate jouw website aan die eisen voldoet. Wanneer we een website ontwerpen en die technisch ontwikkelen, houden we binnen de krijtlijnen van je project altijd rekening met SEO-gerelateerde factoren. Hoever we daarin mogen gaan hangt natuurlijk af van de scope en het budget van het project. Want nummer één in Google word je niet zomaar.

Nummer één Google

Wanneer scoort een (nieuwe) website toch niet goed?

  • Er is geen goede inhoud voorhanden en er werd niet gekozen voor professionele copywriting
  • Externe invloeden op jouw website, zoals verkeerde link building, kunnen de zoekmachine optimalisatie negatief beoordelen
  • Jouw website had tot nu toe een lage autoriteit, dat kan pas op langere termijn worden rechtgezet
  • Er zijn onvoldoende nieuwe berichten op de website te vinden, zoals blogs, veelgestelde vragen of klantencases
  • Te zware (foto)bestanden halen de laadsnelheid naar beneden

Nummer één in Google

Hou er rekening mee dat al jouw concurrenten ook uit zijn op die nummer één in Google. Ook zij zitten niet stil en daarom is continue online marketing een must. Je website online plaatsen is natuurlijk de beste start, maar in feite begint het echte werk dan pas.

Google plaatst advertenties vaak op de eerste 4 resultaten bij elke zoekopdracht. Voor de meeste klanten is een combinatie van zoekmachine optimalisatie of SEO (niet-betalende posities) met Google Ads of SEA (betalende visibiliteit in Google) de beste manier om snel en hoog te scoren. Bekijk rustig het verschil tussen SEO en SEA in deze FAQ. Onze marketingafdeling heeft alle expertise in huis om voor jou een online campagne op te starten. Zo werken we voortdurend aan de visibiliteit van je onderneming en laten we je digitaal groeien. Je krijgt regelmatig rapportages en samen sturen we bij om het resultaat nog te verbeteren.

Heb je interesse in online marketing en wil je hoger scoren bij Google? We maken graag tijd om in een vrijblijvend gesprek alle mogelijkheden te verkennen!

Antwoord niet gevonden? Neem contact op!

  • Wij respecteren jouw privacy. Jouw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.