Left Floating Right Floating
Mobile Top Curve

Hoger in Google, hoe doe je dat?

Soms wordt er verwacht dat een nieuwe website onmiddellijk voor een betere ranking in Google zal zorgen. Liefst van al staan we natuurlijk op nummer 1 in de populaire zoekmachine. Spijtig genoeg moeten we die droom doorprikken! Want het is helemaal niet makkelijk om meteen hoog in Google te staan.

Google gebruikt namelijk een complex algoritme dat jouw website op honderden factoren beoordeelt. Aan de hand van dat algoritme bepaalt de zoekmachine welke websites hoger scoren in Google.

Wij houden bij de bouw van een website steeds rekening met de elementen die beter scoren, maar soms kan het even duren voor Google al die factoren in kaart heeft gebracht en jouw site als dé referentie voor bepaalde zoektermen ziet.

Wanneer we een website ontwerpen en die technisch ontwikkelen, houden we altijd rekening met een aantal factoren die instaan voor de zoekmachine optimalisatie of SEO optimalisatie van jouw website.

Conversal laat jouw website scoren

  • Icon Shape Icon Strategie op maat
  • Icon Shape Icon Persoonlijke begeleiding
  • Icon Shape Icon Focus op resultaat
  • Icon Shape Icon Heldere communicatie

Hoog in Google: welke factoren zijn belangrijk?

De volgorde is willekeurig, want niemand kent het algoritme en er zijn honderden factoren. Hoeveel elk aspect effectief doorweegt binnen de beoordeling van Google zal per website verschillen. Google stuurt dit algoritme ook uiteraard continu bij. Wil je hoog scoren in Google, dan is het zeker aan te raden met deze factoren rekening te houden.

Idea Top Curve
Idea Bottom Curve

Jouw website hoger in de zoekresultaten?

Ontvang je te weinig website bezoekers? Laat je adviseren door Conversal voor een SEO strategie op maat!

Laat mijn website scoren

Bovenaan scoren in Google? Hierop moet je letten!

1. Techniek

Om beter te scoren in Google, beginnen we meestal met de technische SEO optimalisatie. Dit houdt in dat je website technisch perfect in orde moet zijn om je kansen op scoren te verhogen.

2. Laadsnelheid

De laadsnelheid van jouw website is één specifieke factor die van essentieel belang is. Laadt jouw website en al haar pagina’s snel in, en dit zowel op desktop, mobiel als tablet?

Belangrijk hierbij op te merken is dat de laadsnelheid vooral goed moet zijn voor de uiteindelijke gebruiker van je website, of die nu via een breedbandverbinding of mobiel internet je website bezoekt.

3. Content

Om beter te scoren in Google heb je goede en relevante content nodig op je website. De zoekmachine leest namelijk je teksten en baseert zich op de woorden die je schrijft. Aan de hand van die informatie bepaalt Google of jouw website relevante informatie bevat over het zoekwoord.

Deze content kan je helpen om beter te ranken in zoekmachines:

  • Informatieve teksten voor je doelgroep
  • Teksten over je bedrijf en haar diensten / producten
  • Kwalitatieve content brengt die je gewenste bezoeker interesseert
  • FAQ berichten
  • Blogberichten

Wees vooral origineel en zorg ervoor dat je niet de dertiende uit een dozijn bent.

4. Autoriteit

Google bepaalt de autoriteit van jouw website aan de hand van deze factoren die allemaal in de Google database te vinden zijn:

  • wanneer je domein werd geregistreerd
  • wat er sinds dan mee is gebeurd
  • wie er allemaal linkt naar jouw website
  • je activiteit op social media
  • de populariteit van je website
  • hoe lang bezoekers op je website blijven

Wil je dit cijfer beïnvloeden? Dan moet je werk maken van al deze factoren en bovendien een gezonde dosis geduld uitoefenen om het effect waar te nemen!

5. Relevantie

Welke positie je behaalt hangt dus niet alleen af van een hele hoop beïnvloedbare factoren, het heeft zoals eerder gezegd alles met relevantie te maken. En vermits Google zoveel weet over zowel jouw website als over de persoon die de zoekopdracht invult in Google, kan het makkelijk bepalen welke pagina relevant is voor welke gebruiker.

Zoekopdrachten zijn vandaag de dag verschillend van persoon tot persoon, en ook de locatie van waaruit je Google gebruikt is van groot belang.

6. Gebruikerservaring (User Experience)

Via Analytics ziet Google perfect hoe mensen je website beoordelen. Google gebruikt daarvoor factoren als bounce percentage, de tijd die mensen op je pagina spenderen en hoe vaak ze verder klikken naar andere pagina’s. Aan de hand van die informatie kan de zoekmachine bepalen of jouw website relevant is voor de zoekopdracht.

Heb je je website geoptimaliseerd met robots in gedachten? Dan kom je van een kale reis terug, want de kans is groot dat je bezoekers dit niet per se appreciëren en je website snel verlaten.

Besteed de nodige aandacht aan de gebruikservaring van jouw website om hoog te scoren in Google.

Jouw website bovenaan in Google?

Jouw website beter laten scoren en gevonden worden? Reken op Conversal voor de analyse, uitvoering en opvolging van jouw SEO campagne.

Contacteer onze SEO experts Ttabox Background

Conclusie: hoger scoren in Google gaat niet vanzelf!

In dit artikel proberen we een beeld te schetsen van enkele zaken die van belang zijn om organisch hoog te scoren in Google. In de praktijk zijn er honderden factoren en niemand kent alle factoren en hoeveel elk aspect doorweegt binnen de beoordeling van jouw website bij Google.

Voor onze online marketing klanten doen we continu dergelijke optimalisaties, maar in de praktijk blijken ze anders te zijn voor elke klant. Het resultaat is ook telkens verschillend.

De sleutel is echter om te optimaliseren voor zowel Google, als voor je doelgroep. Wanneer dit niet in balans is dan zal het resultaat er meestal onder leiden.

Andere vragen over zoekmachine optimalisatie?

Top Left Curve
Home Curve

Bespreek jouw project

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Vul vrijblijvend het formulier in en we nemen snel contact op.

  • Wij respecteren jouw privacy. Jouw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.