fbpx

Rock Affligem

Klaar voor wat rock-‘n-roll? Conversal is trotse partner en sponsor van Rock Affligem, een lokaal festival dat dankzij onze hulp een nieuwe, frisse uitstraling heeft gekregen.

Met een sterke line up, dansbare deuntjes en enkele frisse pinten, creëren we samen elk jaar opnieuw een onvergetelijke festivalervaring. Ontdek hoe we bij Conversal hebben bijgedragen aan het succes van Rock Affligem.

De uitdaging
  • Frisse uitstraling
  • Nieuwe website
  • Consistentie over alle digitale kanalen
Onze aanpak
  • WordPress website op maat
  • Ontwerp social media templates
  • Meta advertenties
Het resultaat
  • Herkenbare merkidentiteit
  • Professionele online presentatie
  • Uitverkocht evenement en bovengemiddelde ROAS
Rock Affligem: de uitdaging

De uitdaging

Rock Affligem had na enkele jaren behoefte aan nieuwe, frisse uitstraling. Het festival en zijn organisatie hadden vooral behoefte aan een herkenbare ‘rode draad’ doorheen hun digitale communicatie, maar wilden ook hun ticketverkoop een boost geven. Daarom was het essentieel om de visuele aantrekkelijkheid van hun website te verbeteren en deze consistent door te trekken doorheen alle online kanalen.

Rock Affligem: de aanpak van Conversal

Onze aanpak

Onze samenwerking met Rock Affligem startte met de opmaak van een duidelijke contentstrategie met sterke content voor, tijdens en na het festival.

We ontwierpen unieke sjablonen voor de social media kanalen, waarbij we gebruik maakten van de bestaande elementen uit hun huisstijl om frisse templates te creëren. Deze sjablonen worden ingezet voor de aankondigingen van artiesten, ticket updates en andere nieuwtjes.

Foto- en videografen tilden het beeldmateriaal naar een hoger niveau en schetsten perfect de sfeer die hing op de festivalweide.

Begin 2024 kwam de nieuwe website online. In deze gebruiksvriendelijke en visueel aantrekkelijke website integreerden we een handig boekingsplatform voor het eenvoudig online kopen van festivaltickets. Om de zichtbaarheid van Rock Affligem te vergroten, lanceerden we succesvolle campagnes via Meta Ads.

Rock Affligem: het resultaat

Het resultaat

Het was voor het hele team van Conversal (als muziek- en festivalliefhebbers) een groot plezier om mee te werken aan dit fantastische project. De nieuwe website en social media sjablonen zorgden voor een professionelere presentatie en een consistente en herkenbare uitstraling op alle online platformen van Rock Affligem.

Ook met de Meta advertenties behaalden we mooie resultaten. Van februari tot mei 2024 realiseerden een verbluffende ticketverkoop en een verhoogd conversiepercentage. We kunnen dan ook met trots zeggen dat het evenement mede dankzij ons uitverkocht was. Met meer dan 160.000 unieke websitebezoekers en ROAS van 1393% toonden we aan hoe een effectieve digitale marketingstrategie kan bijdragen aan het succes van lokale evenementen.

533