fbpx

Google Display

Adverteren kan je ook op andere websites. Meer nog: Google Display geeft je de mogelijkheid om jouw advertenties te plaatsen op de websites waarop jouw doelgroep zit. Conversal ondersteunt je bij het slim gebruiken ervan.

Wat is Google Display?

Het Google Display Network bestaat uit miljoenen websites die Google advertenties laten zien. Door slim gebruik te maken van de aangesloten websites, kan je focussen op die websites die populair zijn bij jouw doelgroep en/of die aansluiten bij jouw product of dienst. Zo komt je boodschap binnen bij potentiële klanten terwijl ze hun favoriete website checken, hun mails lezen of mobiele apparaten of apps gebruiken. Je kan ook aangeven op welke websites jouw advertenties net niét mogen verschijnen en welke doelgroepen je zeker niet wil targeten. Wereldwijd bereikt het netwerk meer dan 90% van alle internetgebruikers.

Hoe werkt het precies?

De online marketeers van Conversal dokteren met plezier jouw strategie voor Google Display advertenties en campagnes uit. Daarbij maken ze gebruik van de targetingopties die ervoor zorgen dat jouw boodschap op het juiste tijdstip en op de juiste plekken bij jouw potentiële klanten terecht komt. Hiermee definiëren ze de doelgroepen, die zowel nieuwe als bestaande klanten kunnen bevatten. Want ook mensen die eerder al eens een aankoop bij jouw bedrijf deden, kan je via Google Display stimuleren om dat opnieuw te doen.

Haal nóg meer uit Google Display met Conversal

Contacteer ons voor een vrijblijvende kennismaking rond jouw online marketing.

Op welke advertenties kan je beroep doen?

Je kan op verschillende manieren adverteren en campagnes opzetten:

  • Tekstadvertenties vatten op bondige wijze jouw boodschap en call-to-action samen.
  • Fotoadvertenties combineren een beeld dat aanspreekt met een slogan.
  • Rich media advertenties tonen interactieve elementen die in het oog springen.
  • Videoadvertenties maken gebruik van korte, activerende video’s.

De wisselwerking met Google Ads

Slimme doelstellingen voor advertenties kiezen is één, weten of je ze effectief bereikt is twee. Voor dat laatste is Google Ads een handig instrument. Daarmee wordt duidelijk:

  • Op welke pagina’s jouw advertenties verschijnen
  • Welke advertenties de meeste klikken opleveren
  • Welke websites de meeste waarde opleveren tegen de laagste kost

Ontdek enkele onmiskenbare troeven

  1. Potentiële klanten zien jouw boodschap nog voor ze gaan zoeken naar een product of dienst. Je verschijnt dus op de radar in het begin van het aankoopproces.
  2. Mensen die jouw website al eerder bezochten, worden nog eens herinnerd aan wat jij te bieden hebt.
  3. Je kan de naambekendheid van jouw bedrijf, merk, product of dienst vergroten.
  4. Je kan meer leads genereren en/of meer verkoop realiseren.
  5. Je kan je conversiepercentage verhogen, dus meer bezoekers aan jouw website die ook iets bestellen, hun gegevens achterlaten of een aankoop doen.

Sterke landingspagina’s voor jouw producten of diensten?

Contacteer Conversal voor een vrijblijvend voorstel.

Remarketing activeert voormalige bezoekers

Genereert jouw website veel bezoekers? Mooi! Maar nog mooier is dat je de moeite die je daarvoor deed dubbel laat renderen. Dat kan door bezoekers te verleiden om nog een terug te keren en dat kan met remarketing binnen het Google Display Netwerk. Wat is zoal mogelijk?

  • Remarketing lijsten tonen jouw advertenties aan eerdere bezoekers die – nadat ze bij jou weggingen – nog meer zoekopdrachten ingaven voor dezelfde producten of diensten.
  • Met de remarketing tag worden bezoekers aan jouw website toegevoegd aan de remarketing lijsten. Zo target je de juiste mensen met jouw advertenties.
  • Met dynamische remarketing leid je bezoekers terug naar het product dat ze bekeken toen ze ooit afhaakten.

Het belang van een goede landingspagina

We hebben het hier over de uitgebreide mogelijkheden van Google Display, maar ook webdesign en copywriting helpen om je advertenties succesvol te maken. Vanuit Display advertenties link je immers naar een landingspagina en het is erg belangrijk dat die écht goed is. Daarom moet die landingspagina snel en makkelijk te vinden zijn. Onderschat dus het belang niet van een landingspagina die goed opgebouwd én geschreven is.

533