DEEL CONTENT MET GOOGLE POSTS

Sinds kort kan ook jouw bedrijf gebruik maken van Google Posts. Daarmee kan je zelf berichten publiceren op de zoekresultatenpagina van Google.

GRATIS CONTENT DELEN

Het je een Google Mijn Bedrijf-account? Dan kan je aan de slag met Google Posts. Google Mijn Bedrijf is gratis en stelt je in staat om interessante informatie over jouw bedrijf te delen. Denk daarbij aan locaties, openingstijden, foto’s en recensies. Met Google Posts kan je er nu ook content aan toevoegen. Die verschijnt als gebruikers jouw bedrijf ingeven in Google. Ze zien jouw inhoudelijke berichten aan de rechterkant van de zoekresultatenpagina, onder jouw bedrijfsgegevens. Bij de content kan je ook een foto publiceren.

CALL-TO-ACTION EN ANDERE CONTENT

Google Posts laat je toe om verschillende soorten content te publiceren:

  • Promoties en speciale deals
  • Events
  • Nieuwe producten en diensten
  • Bestaande topproducten en –diensten uit jouw gamma
  • Call-to-action: mogelijkheid om te reserveren, in te schrijven op een nieuwsbrief of zelfs een aankoop te doen

GA ZELF AAN DE SLAG

Zelf content plaatsen op Google Posts is niet zo moeilijk:

  • Log in op Google Mijn Bedrijf
  • Klik op ‘Locatie beheren’
  • Klik op ‘Berichten’ in het menu aan de linkerkant
  • Schrijf nu je post. Je kan tekst (tot 300 woorden), foto’s en een call-to-action toevoegen (‘meer info’, ‘reserveer’, ‘registreer’, ‘koop’, ‘bestel’).

Voor je de post publiceert, kan je ook nog een voorbeeld bekijken.

HANDIGE TOOL VOOR CONTENTMARKETING

Google Posts kan een deel zijn van de marketingstrategie van jouw bedrijf en meer bepaald van de contentmarketingGoogle is uiteraard een bijzonder goed platform om relevante content te verspreiden. En Google Posts is een manier om dat heel eenvoudig en gratis te doen. Bestaande en potentiële klanten zien de relevante content meteen als ze jouw bedrijfsnaam ingeven.

Wil je advies bij het opzetten van een strategie rond webmarketing? Aarzel dan niet om ons te contacteren.