Hou de online marketingteugels strak in 2019

Online Marketing
 Conversal 16 januari 2019

Jouw online marketing gebaseerd op ijdele hoop? Wij mogen hopen van niet! Want je zorgt er toch bewust voor dat jouw website aantrekkelijk is voor bezoekers én voor Google?

Hoe je die marketingteugels ook strak blijft houden in 2019, lees je in dit blogbericht. Want online trends veranderen nu eenmaal continu en bijblijven is de boodschap. Dit zijn onze tips voor jou.

Is content nog steeds king?

Toch wel. Content marketing geraakt nu stilaan de hype voorbij, dat is waar. Maar waardevolle inhoud plaatsen op je website en social media levert je ook in 2019 nog steeds die ‘warme’ websitebezoekers op.

Want mensen gaan meer dan ooit online op zoektocht. Daarbij willen ze een snel en correct antwoord op al hun vragen. Aan jou om jouw expertise zo aantrekkelijk mogelijk uit te stallen. Hoe waardevoller jouw content is, hoe meer bezoekers en volgers je blijft aantrekken.

Breng wel unieke content

Zo kan je ook nog steeds bloggen, als onderdeel van je online marketing. Doe je dit regelmatig, dan zullen niet alleen jouw volgers dit waarderen, maar ook de zoekmachines. Want een website die consistent berichten post, die moet wel een expert zijn. Dat denkt Google ervan.

Lever wel steeds unieke content die specifiek over jouw bedrijf, producten en cases gaan. Het maakt je geloofwaardig en het is ook gewoon eerlijk. Wie plagiaat pleegt, komt gegarandeerd lager op de ranking van Google te staan.

Blijf inzetten op SEO

Daarnaast blijft het ook in 2019 belangrijk je website SEO-proof te houden. Want iedereen wil nog steeds op die eerste zoekpositie belanden. Daarbij draait alles om het gebruik van de juiste zoekwoorden.

Door landingspagina’s toe te voegen aan je website, blijf je werken aan je SEO. Want elke landingspagina wordt specifiek geschreven voor een bepaalde zoekterm en is bedoeld om zo hoog mogelijk te landen in de zoekresultaten.

Online adverteren in 2019

Google Ads is zowat de pionier van online adverteren. Is dit platform daarom achterhaald? Absoluut niet, want het evolueert steeds mee. Zo maakt Google steeds meer gebruik van AI (Artificial Intelligence), zodat elke advertentie nog beter rendeert.

En adverteren op Facebook en Instagram, heeft dat nog zin? Zeker wel! Zolang je maar weet hoe je het goed doet. Er kruipt best ook veel tijd in het opzetten van een succesvolle campagne. Informeer je daarom goed en laat je hierin eventueel bijstaan.

Krijg je graag ondersteuning bij je online marketing, contacteer ons dan. Wij helpen je graag digitaal groeien.