Conversie-optimalisatie

Als Google Partner laten we uw organisatie online scoren. Onze experts zijn continu bezig om uw website te optimaliseren en te promoten via een professionele webmarketing campagne. Vraag alvast een vrijblijvend auditrapport aan van uw huidige website!

Conversie-optimalisatie

We spreken over een conversie wanneer een bezoeker een actie onderneemt die u van hem verlangt. Dit kan een contactaanvraag zijn, maar ook een inschrijving op een nieuwsbrief of een bestelling in een webshop.

Deze conversies zijn dikwijls de bestaansreden van een website. Een website moet renderen: daarom is het van cruciaal belang dat uw site conversie-vriendelijk is.

TOOLTIP: Wist u dat de gemiddelde webshop maar 2% van zijn bezoekers kan aansporen tot het plaatsen van een bestelling? En dat dat betekent dat 98% dat niet doet?

Waarom is conversie-optimalisatie belangrijk?

  • Meer aanvragen: wanneer u uw conversiepercentage van 1% naar 2% krijgt, behaalt u dubbel zoveel aanvragen bij een gelijk aantal bezoeken.
  • Budgetvriendelijk: extra bezoekers aantrekken via bv. Google Adwords kost al snel een hoop geld. Uw conversiepercentage verhogen kost geen geld.
  • Betere contactaanvragen: de optimalisatie kan zo gebeuren dat we ons meer richten op het type klanten dat u werkelijk interesseert.
  • Uw bezoeker vindt sneller zijn weg: wat voor minder frustraties zorgt en waardoor men al een conversie heeft ondernomen voor er aandachtsverlies optreedt.

Hoe werkt conversie-optimalisatie?

Uit de statistieken van uw website kunnen we allerhande nuttige informatie halen. Wanneer blijkt dat een groot deel van uw bezoekers afhaakt in een bepaalde stap van het bestellingsproces, dan kan dit aangeven dat er iets fout loopt op deze pagina. Vervolgens gaan we dit probleem onderzoeken, aanpakken en enige tijd later kijken of er verbeteringen merkbaar zijn in de statistieken.

A/B testing kan hierbij een grote hulp zijn. Hierbij testen we bv. 2 soorten bestelbuttons uit. Wanneer er 100 mensen uw pagina bezoeken, zullen 50 bezoekers button A zien en 50 bezoekers button B. Zo kan er vergeleken worden welke buttons (of afbeeldingen, teksten, ...) de meeste conversies opleveren.

Wenst u meer informatie over conversie-optimalisatie? Aarzel niet contact met ons op te nemen voor een vrijblijvend gesprek!

contacteer ons

Bespreek met ons uw project en ontvang een
vrijblijvend voorstel

Graag een analyse van uw huidige website? Of heeft u plannen voor een project en
wenst u deze te bespreken? Contacteer ons voor een vrijblijvende afspraak!

  1. Voornaam*
    Gelieve uw naam in te vullen
  2. Familienaam*
    Gelieve uw naam in te vullen
  3. E-Mail*
    Gelieve een geldig e-mailadres in te vullen
  4. Telefoon*
  5. Bericht*
    Gelieve een boodschap in te vullen
  6. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld.
  7. Ongeldige invoer

Laatste tweets van @Conversal