Conversal Logo

Onderscheid je met een sterk logo ontwerp

Heb je ooit al eens bedacht hoe vaak je logo’s tegenkomt? Of het nu online, op drukwerk of in het straatbeeld is: logo’s zie je overal. Een sterk logo is dan ook een belangrijk aandachtspunt voor elk bedrijf of elke organisatie met marketingambities. Bij Conversal werken we met logo ontwerpers die jouw missie in één logo kunnen weergeven.

  • Webdesign
  • Logodesign
  • Corporate identity

Het nut van kwalitatief logo ontwerp

Sterke logo’s hebben stopping power: ze doen mensen stilstaan. Gepersonaliseerd logo ontwerp bouwt mee aan het imago van jouw bedrijf of organisatie. Met een goed logo is de uitstraling een stuk professioneler en geloofwaardiger. Bovendien creëer je meteen ook een sterke herkenbaarheid van jouw bedrijf of organisatie.

Een gepersonaliseerd logo: voor wie?

Denk zeker niet dat een logo enkel nuttig is voor grote bedrijven. Ook kmo’s en zelfstandigen hebben baat bij een sterk logo. En ook organisaties als scholen of culturele instellingen kunnen met een logo het verschil maken.

Waar gebruik ik mijn logo?

Kort gezegd: overal waar je jouw bedrijfsnaam gebruikt.

  • Digitaal: op jouw website, in e-mails, op sociale media.
  • Print: op folders en ander drukwerk, in briefhoofden, op visitekaartjes.
  • Fysiek: op bedrijfsvoertuigen, op de gevel van jouw bedrijfsgebouw, op vlaggen of panelen.

Welk logo ontwerp kies ik?

Voor jouw logo ontwerp kan je veel richtingen uit. Laat je gerust inspireren door bestaande logo’s. Je hoeft die niet te kopiëren, maar ze kunnen je wel op weg zetten. De logo ontwerpers van Conversal kunnen je een boel inspirerende referenties voorleggen.

Verschillende types logo ontwerp

Logo ontwerpers onderscheiden verschillende types logo’s:

  1. Een letterlogo bestaat uit letters in een herkenbare vormgeving. Bekende voorbeelden zijn Coca-Cola of Disney. Maar ook kleinere bedrijven kiezen vaak voor een letterlogo.
  2. Een beeldlogo toont één beeld dat blijft hangen. Je hebt abstracte beeldlogo’s zoals de befaamde swoosh van Nike of de logo’s van heel wat automerken. Maar er zijn ook symbolische beeldlogo’s zoals dat van Apple. Kmo’s en zelfstandigen kiezen vaak voor een beeldlogo dat hun bedrijfsactiviteit uitdrukt. Denk daarbij aan de stekker in het logo van een elektricien of een vis in dat van een vishandel.
  3. Een gecombineerd logo combineert een letter- en beeldlogo. Het is een prima oplossing om uit te pakken met een beeld, maar tegelijk toch ook de herkenbaarheid van de bedrijfs- of merknaam te gebruiken. Voorbeelden van een gecombineerd logo zijn die van Spa of Puma.

Op zoek naar een logo ontwerp voor jouw bedrijf of organisatie?

Een sterk logo ontwerp geeft jouw bedrijf of organisatie herkenbaarheid en een betrouwbare uitstraling. Bij Conversal ontwerpen we logo’s met stopping power.

Contacteer ons

Logo ontwerp bij Conversal: sprekend, functioneel en bruikbaar

Onze logo ontwerpers zorgen voor een logo dat aanspreekt en tegelijk herkenbaar is. Ze spelen in op de eigenheid van jouw bedrijf of organisatie en op jouw doelgroep. Uiteraard bezorgen we jou verschillende mogelijke logo ontwerpen waaruit jij kan kiezen. Zodra je een logo design naar wens hebt gekozen, leveren wij het aan in alle nodige versies voor print en digitaal gebruik. We passen het ook toe op jouw website en sociale mediakanalen.

Wij doen meer dan enkel logo ontwerp

Een sterk logo is één ding, maar als bedrijf heb je vaak meer nodig. Bij Conversal kunnen we jouw volledige huisstijl onder handen nemen. Zo maak je werk van uniformiteit en herkenbaarheid via al jouw kanalen. Ook dat is een deel van een geslaagde marketingstrategie.

Bespreek jouw project

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Vul vrijblijvend het formulier in en we nemen snel contact op.

  • Wij respecteren jouw privacy. Jouw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.