La Macinaia

La Macinaia is het wijndomein van Karel De Gucht in de prachtige Italiaanse Chianti streek. Een liefdevolle familie die in 2000 begon aan hun avontuur voor wijn en olijfolie.

De opdracht

La Macinaia en haar wijnen zijn vooral gekend in het dichte netwerk van familie De Gucht. Het was dus hoog tijd om hun liefde voor de familie, Italië en wijn online te verspreiden.

Het was onze opdracht om die passie te vertalen in het bouwen van een website op maat.

Wat we deden

Voor La Macinaia ontwikkelden we een WordPress website op maat in het Engels en Italiaans. Het WordPress webdesign van de website staat volledig in teken van de bezoeker.

Op de homepagina hebben we er meteen voor gezorgd dat de wijn centraal staat. Om de aandacht nog meer naar de wijnfles toe te trekken werd hier met een licht animatie gewerkt. Vanuit de fles wijn loopt een lijn doorheen de website naar beneden die je meeneemt in het verhaal van La Macinaia.

Homepagina animatie

De afbeeldingen doorheen de website geven meteen een gevoel van rust. De bezoeker krijgt onmiddellijk in één oogopslag te zien waar het om draait. Naast de familie zijn wijn en olijfolie de pronkstukken van de nieuwe website.

Familie De Gucht
Olijfolie

La Macinaia in cijfers

85%
nieuwe gebruikers
55%
mobiele gebruikers
4
wijnsoorten
21
jaren ervaring
La Macinaia wijnen

Wijnsoorten

Wanneer de bezoeker bij de wijnen terechtkomt, kan er bovenaan meteen voor één van de vier wijnen worden gekozen. Hier hebben we gewerkt met een rechtstreekste scroll naar de sectie van de aangeklikte wijn.

Per wijnsoort vloeit de kleur van het etiket door in het design van de website. Zo lijkt het alsof de wijnfles deel uitmaakt van de achtergrond. De kleur wordt ook doorgetrokken in de filter bovenaan. Bij het hooveren over de wijnsoort, licht deze op in de bijhorende kleur.

Naast de verschillende wijnsoorten hebben we er bovenaan ruimte voorzien om de druiven, de wijnmaker alsook het proces toe te lichten.