fbpx

Google Search

Het Google Search Network bestaat uit pagina’s met Google zoekresultaten, Google sites als Maps en Shopping en websites die Google advertenties tonen. Op dit netwerk kan je succesvol adverteren. Jouw advertenties kunnen dan verschijnen bij de zoekresultaten van iemand die op een gerelateerd zoekwoord zoekt.

Waarom investeren in Google Search?

Omdat je de potentiële klanten die op zoek zijn naar jouw dienst of product ook effectief wenst te bereiken. Doordat advertenties in Google Search gebruik maken van zoekwoorden bereiken ze mensen die actief op zoek zijn naar oplossingen die jij kan bieden. Het doel van deze advertenties is dan ook vaak om mensen actie te laten ondernemen, bijvoorbeeld door op een advertentie te klikken of met jouw bedrijf te telefoneren.

Waar verschijnen jouw advertenties?

Adverteer je in het Search Network, dan kunnen jouw advertenties op enkele druk bezochte kanalen:

  • Op Google sites: Search, Play, Shopping, Maps en de Maps app. Op die websites kunnen ze boven en onder de zoekresultaten verschijnen.
  • Bij Search partners: honderden websites maken deel uit van het Search Network.

Hieronder alvast enkele voorbeelden.

Ga je aan de slag met Google advertenties

  1. Text ads: De tekstadvertenties verschijnen vaak met het label ‘ad’, ‘adv’ of ‘advertentie’ boven- of onderaan de organische zoekresultaten.
  2. Dynamic search ads: Bij dynamische zoekadvertenties gaat Google jouw website screenen of crawlen op relevante zoektermen en op basis van het resultaat automatisch een advertentie genereren. Dit is ideaal voor adverteerders met een website met veel content of een webshop met een grote voorraad.
  3. Call-only ads: Deze advertenties verschijnen op toestellen waarmee je kan bellen. Gebruikers kunnen gewoon op de ad klikken en het telefoontje wordt op gang gebracht.
  4. Shopping ads: Deze advertenties tonen een foto, de naam, de aanbiedende webshop en de prijs. Voor webshops zijn ze de ideale manier om producten in de kijker te zetten.
  5. Image en video ads: Beelden trekken de aandacht, ook bij advertenties. De resultaten van deze advertenties worden ook vertoond in Google Afbeeldingen. Voor bepaalde types van producten zoals kleding is dat voor heel wat mensen een zeer belangrijk zoekkanaal.
  6. Display ads: Dit netwerk bestaat uit miljoenen websites die advertenties laten zien. Door slim gebruik te maken van de aangesloten websites, kan je focussen op die websites die populair zijn bij jouw doelgroep. Zo kan jij je doelgroep snel bereiken.

Online advertenties opnemen in jouw marketing mix?

Contacteer ons vrijblijvend en ontdek hoe wij je daarbij kunnen helpen.

Responsive Search Ads: Google staat niet stil

Google ontwikkelt voortdurend nieuwe tools en toepassingen om het sales- en marketingproces te verbeteren. Een voorbeeld daarvan zijn de Responsive Search Ads. Die draaien voorlopig nog in een beta versie, dat wil zeggen dat ze nog in ontwikkeling zijn, maar al wel worden getest door gebruikers.

Bij Responsive Search Ads wordt het machine learning algoritme van Google gebruikt. Daardoor kan een adverteerder heel wat verschillende titels en beschrijvingen creëren en testen.

Via het algoritme worden verschillende combinaties uitgetest om zo tot de meest relevante advertenties te komen. Zo worden de advertenties geoptimaliseerd waarna ze door het algoritme zo worden weergegeven. Voor de adverteerder en de marketeer betekent dit tijdswinst én grotere relevantie.

Als deze nieuwe tool na de testfase doeltreffend blijkt te zijn, zullen wij deze mogelijkheid aanbieden als deel van de online marketing mix.

Ga in zee met een Google Partner

Ben je van plan te adverteren op het Google Search Network, dan ligt samenwerking met een gecertificeerde Google Partner voor de hand. Daar zijn 3 goede redenen voor:

  • Kennis
    De medewerkers hebben bewezen vakkennis want ze legden allemaal het Google examen af. Bovendien is die kennis actueel, want het examen moeten ze geregeld opnieuw afleggen.
  • Ervaring
    Het agentschap waarmee je samenwerkt beheert een advertentiebudget van minstens 10.000 dollar per kwartaal. Zo weet je dat jouw partner ervaring heeft en voor verschillende klanten werkt.
  • Kwaliteit
    Zowel de campagnes als de ondersteuning aan klanten voldoet aan de kwaliteitsvereisten die Google stelt.

Conversal is sinds 2016 een gecertificeerde Google Partner.

533