Ben je benieuwd hoe we één architectenbureau meer dan 700 leads bezorgden? In deze casestudy zetten we duidelijk uiteen wat we zoal deden.

  • Het bouwen van een verbeterde website
  • SEO strategie
  • Andere belangrijke kanalen waar we op inzetten
  • Hoe alles resulteerde in geweldige resultaten

De uitdaging

De klant waarvoor we de opdracht deden was een architectenbureau. Zij hebben een focus op het afleveren van duurzame en functionele ontwerpen. Ze begeleiden deze projecten van concept tot creatie met passie.

Ze kwamen bij Conversal aankloppen om hun digitale strategie een boost te geven op alle vlakken. Een volledige facelift van hun online verhaal. Het grote doel was meer leads behalen en een constant betere positie in de zoekmachines.

Wil jij ook meer leads? Contacteer ons en ontdek wat we voor jou kunnen betekenen.

Bij het ontvangen van zo een opdracht is het belangrijk om alle punten te bekijken. Wat dit voor ons betekent is samen zitten met jou, luisteren naar je doelen en dan de perfecte strategie uitwerken om deze doelen te bereiken.

Het was na een analyse van hun huidige posities al snel duidelijk dat we zouden starten bij het maken van een nieuwe website. Vanaf deze basis kunnen we verder optimaliseren en adverteren voor de beste resultaten op korte en lange termijn.

online marketing

1. Site migratie naar een nieuwe website

De eerste logische stap voor het uitwerken van een goede strategie was het bouwen van een nieuwe website. Om een nieuwe website succesvol te maken voor zowel zoekmachines en klanten zijn er een aantal belangrijke factoren waar onze developers rekening mee houden.

  • Een duidelijke en goede navigatie (UI)
  • rustig voor het oog en modern (UX)
  • Snelle laadtijden (Core Web Vitals)
  • Een veilige ervaring voor je klanten en jouw gegevens

Met al deze belangrijke pijlers in het achterhoofd werd er gewerkt aan een strakke en functionele website. Makkelijk te navigeren met een heel eigentijds karakter. Zo blijft onze klant erg herkenbaar dankzij een sterke branding dat wordt doorgetrokken doorheen de site.

Eenmaal de site klaar was hebben we zorgvuldig de migratie gestart. Door een migratie goed te plannen zorg je er voor dat je website geen waarde verliest. Dit is een intensief proces dat erg nare gevolgen kan hebben als je dit niet laat doen door een professional.

2. UX, het stokpaardje van Google

Omdat Google al jaren de focus legt op een goede gebruikerservaring (UX), is het belangrijk dat wij hetzelfde doen voor onze klant. Door een duidelijke en makkelijke navigatie te voorzien zetten we een stap in de goede richting.

Vervolgens zorgen we voor een snelle laadtijd van de website. Er is namelijk niks zo vervelend als een trage website voor veel gebruikers. Om te zorgen voor de beste ervaring volgens Google, zou de laadtijd van je website onder de 2 seconden moeten zitten op mobiel.

Webdesign Conversal
marketing conversal

3. SEO

Met de website klaar voor gebruik en geoptimaliseerd voor alle technische aspecten was het tijd om extra in te zetten op vindbaarheid. Organisch je online vindbaarheid verhogen dat doe je met SEO.

Voor onze klant dachten we een sterk strategisch plan uit om hier flink op in te zetten. Zo kunnen we zorgen voor een inkomende stroom aan nieuwe klanten op lange termijn.

Binnen de SEO zijn er drie belangrijke pijlers. Technisch, on-page en autoriteit zijn de drie grote steunpunten waar alles op draagt. De technische aspecten werden verwerkt tijdens het bouwen van de nieuwe website.

Vervolgens was de grootste focus voor onze klant de inhoud van de website om beter vindbaar te worden. Hiervoor deden we twee belangrijke zaken:

  • Regionale pagina’s en landingspagina’s uitwerken
  • blog geschreven

Regionale pagina’s uitwerken

Het uitwerken van regionale landingspagina’s is een nauwkeurig uitgewerkt strategisch proces. Hierbij luisteren we eerst bij de klant wat hun belangrijkste locaties zijn waar ze actief op zoek willen naar klanten.

Met deze informatie kunnen we aan de slag om landingspagina’s te bouwen voor deze klanten. Een landingspagina is een webpagina op je website met een duidelijke focus en doel. De functie van deze pagina is om zeer gericht te verschijnen aan klanten die op zoek zijn naar jouw service.

Door deze lokale landingspagina’s goed in te richten en ervoor te zorgen dat deze goed gevonden worden door klanten genereert onze klant veel meer nieuwe leads en nieuwe klanten.

Een blog opstarten

Een tweede deel van onze strategie voor deze klant was het starten van een blog. Door verschillende blogs te schrijven over relevante onderwerpen waar potentiële klanten mee bezig zijn, kan je al een vertrouwensband opbouwen.

Door een goed uitgewerkte blog spreek je dus mensen aan die in verschillende stadia zitten in het zoekprocess naar een architectenbureau.

Door in elke blog een duidelijk afgelijnde call to action (CTA) te geven zetten we hun lezers om naar klanten.

Online Marketing Conversal

4. SEA, advertenties exact waar ze nodig zijn

Onze klant had nu een nieuwe website die geoptimaliseerd was voor zoekmachines. Hiermee zetten we in op lange termijn en organische groei.

Om direct resultaten te krijgen en verkeer te sturen naar de website van onze klant, gingen we van start met zoekmachine advertenties (SEA). Door advertenties mee te nemen in de strategie was ook succes op korte termijn verzekerd.

Het opbouwen van nauwkeurige en sterke advertenties brengt heel wat onderzoek mee. Door in te zetten op de juiste zoekwoorden met de beste parameters boek je de beste resultaten.

5. Google mijn bedrijf voor een verbeterde positie

Tot slot was ook de optimalisatie van hun Google mijn Bedrijf profiel ook erg impactvol. Door je positie te versterken op dit platform kom je ook in de lokale zoekresultaten hoger te staan.

Het gevolg van een goede positie binnen Google mijn Bedrijf is een betere vindbaarheid op Google maps. Dit zorgt ervoor dat onze klant meer gericht kon tevoorschijn komen bij mensen bij hun in de buurt. Zo kreeg onze klant meer telefoons en aanvragen.

Het opzetten van een compleet en goed presterend bedrijfsprofiel kan heel wat werk inhouden. Door onze experts in te zetten bij de optimalisatie kan dit een groot verschil maken. Zo weten onze experts van Conversal precies wat ze moeten optimaliseren voor de beste resultaten.

Enkele zaken die we deden:

  • SEO teksten toevoegen aan de beschrijving
  • Titel aangepast met zoekwoorden
  • De FAQ vragen aangepast
  • Updates geven van blogposts, nieuwsitems…
  • Foto’s opladen en geregeld updaten

Het resultaat

Na het uitvoeren van alle bovenstaande strategieën zagen we een grote groei in organische resultaten en aanvragen van nieuwe klanten.

De zichtbaarheid van hun website op de meest relevante zoekwoorden voor hun bedrijf is 400% meer dan bij de start van het traject

We legden de focus op een groot aantal zoekwoorden die al snel consistent in de top 5 zoekresultaten terecht kwam op Google. Hieronder zie je een duidelijk overzicht van de verbeterde zoekresultaten.

Niet alleen de gewone zoekresultaten maar ook de resultaten in op Google maps zorgen voor een grote impact.

Natuurlijk is enkel en alleen verkeer niet genoeg. Uit dat verkeer moeten ook nieuwe klanten komen. Sinds de omschakeling van website en de start van het traject tot nu zijn er maar liefst meer dan 700 conversies gevolgd.

 

Conclusie

Zoals je kan zien in deze casestudy is het meer dan één factor dat een bepalende rol speelt in online succes.

Door in te zetten op een betere website, betere content, slimme advertenties en een goede lokale positie geniet onze klant van een enorme groei.

Laat je een van de bovenstaande factoren weg dan was dit niet hetzelfde verhaal geweest. Net daarom is het belangrijk om steeds goed na te denken over je online strategie.

Als jij aan de slag zou gaan met een gelijkaardige aanpak samen met de juiste experts dan kun ook jij een gelijkaardige groei doormaken.

Als je hulp nodig hebt bij het boosten van je bedrijf of je wil meer en betere klanten, dan kan Conversal je helpen bij deze enorme taak. Onze experts staan altijd klaar om jou te lanceren.