amai! Hét event voor ondernemers over AI – tickets & info: amai.conversal.be

Wat is Google Display?

Het Google Display Network bestaat uit miljoenen websites die Google advertenties laten zien. Door slim gebruik te maken van de aangesloten websites, kan je focussen op die websites die populair zijn bij jouw doelgroep en/of die aansluiten bij jouw product of dienst. Zo komt je boodschap binnen bij potentiële klanten terwijl ze hun favoriete website checken, hun mails lezen of mobiele apparaten of apps gebruiken. Je kan ook aangeven op welke websites jouw advertenties net niét mogen verschijnen en welke doelgroepen je zeker niet wil targeten. Wereldwijd bereikt het netwerk meer dan 90% van alle internetgebruikers.

Op welke advertenties kan je beroep doen?

Je kan op verschillende manieren adverteren en campagnes opzetten:

  • Tekstadvertenties vatten op bondige wijze jouw boodschap en call-to-action samen.
  • Fotoadvertenties combineren een beeld dat aanspreekt met een slogan.
  • Rich media advertenties tonen interactieve elementen die in het oog springen.
  • Videoadvertenties maken gebruik van korte, activerende video’s.

De wisselwerking met Google Ads

Slimme doelstellingen voor advertenties kiezen is één, weten of je ze effectief bereikt is twee. Voor dat laatste is Google Ads een handig instrument. Daarmee wordt duidelijk:

  • Op welke pagina’s jouw advertenties verschijnen
  • Welke advertenties de meeste klikken opleveren
  • Welke websites de meeste waarde opleveren tegen de laagste kost

Remarketing activeert voormalige bezoekers

Genereert jouw website veel bezoekers? Mooi! Maar nog mooier is dat je de moeite die je daarvoor deed dubbel laat renderen. Dat kan door bezoekers te verleiden om nog een terug te keren en dat kan met remarketing binnen het Google Display Netwerk. Wat is zoal mogelijk?

  • Remarketing lijsten tonen jouw advertenties aan eerdere bezoekers die – nadat ze bij jou weggingen – nog meer zoekopdrachten ingaven voor dezelfde producten of diensten.
  • Met de remarketing tag worden bezoekers aan jouw website toegevoegd aan de remarketing lijsten. Zo target je de juiste mensen met jouw advertenties.
  • Met dynamische remarketing leid je bezoekers terug naar het product dat ze bekeken toen ze ooit afhaakten.

Sterke landingspagina’s voor jouw producten of diensten?

Contacteer Conversal voor een vrijblijvend voorstel.

Ontdek enkele onmiskenbare troeven

  1. Potentiële klanten zien jouw boodschap nog voor ze gaan zoeken naar een product of dienst. Je verschijnt dus op de radar in het begin van het aankoopproces.
  2. Mensen die jouw website al eerder bezochten, worden nog eens herinnerd aan wat jij te bieden hebt.
  3. Je kan de naambekendheid van jouw bedrijf, merk, product of dienst vergroten.
  4. Je kan meer leads genereren en/of meer verkoop realiseren.
  5. Je kan je conversiepercentage verhogen, dus meer bezoekers aan jouw website die ook iets bestellen, hun gegevens achterlaten of een aankoop doen.

Het belang van een goede landingspagina

We hebben het hier over de uitgebreide mogelijkheden van Google Display, maar ook webdesign en copywriting helpen om je advertenties succesvol te maken. Vanuit Display advertenties link je immers naar een landingspagina en het is erg belangrijk dat die écht goed is. Daarom moet die landingspagina snel en makkelijk te vinden zijn. Onderschat dus het belang niet van een landingspagina die goed opgebouwd én geschreven is..

Team van digitale experten binnen Conversal

Klaar om kennis te maken?

We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen.