Home / Online marketing / SEO / On page SEO On page SEO Het optimaliseren van webpagina’s zodat ze hoog scoren in Google searches, dat is het doel van on page SEO en mag vandaag niet ontbreken in jouw marketingcampagne. Een heel aantal factoren die die ranking bepalen, heeft de eigenaar of beheerder van een website zelf in de hand. Managing partner Jeroen Wat is on page SEO? Wat is on page SEO? Bij on page SEO wordt de content van een webpagina geoptimaliseerd. Aangevuld met de technische SEO – waarbij de backend van een website wordt geoptimaliseerd – is dit het gedeelte van zoekmachine optimalisatie dat je volledig zelf in handen hebt. Sterke content is essentieel om sterk te scoren in Google. Waarom is optimaliseren zo belangrijk? Wel, de eerste en meest voor de hand liggende reden is natuurlijk de gunstige positie van jouw pagina’s in Google. Maar er is meer. Door de verbeterde user experience leidt on page SEO ook tot een verlengd verblijf van bezoekers op jouw website en kan het conversiepercentage zelfs stijgen. Wat met off-page SEO? Factoren die de eigenaar of beheerder van een website niet rechtstreeks zelf in de hand heeft, vallen onder off page SEO. Het gaat om: Links naar jouw pagina’s vanop andere websites Vermelding van jouw merk en producten op het internet Gedrag van bezoekers op jouw website De mate waarin jouw webpagina’s worden gedeeld op sociale media Onrechtstreeks kan je wel werk maken van off page SEO, bijvoorbeeld met linkbuilding. Ook dat is een factor die je niet mag verwaarlozen wil je goed scoren in de search results van Google. Aandachtspunten bij on-page SEO Volgende elementen zijn erg belangrijk om een pagina te laten scoren in de rankings van zoekmachines: Sterke content in cruciaal vandaag. Google wil websites die lezers aantrekken en beoordeelt websites daarom onder meer op de mate waarin ze tegemoet komen aan een nood en in hoeverre de content te linken is. Dat laatste is bijvoorbeeld niet mogelijk als de informatie achter een wachtwoord zit. Goede URL’s zijn duidelijk en tonen een zekere hiërarchie die de structuur van de website weerspiegelt. Title tags zijn de titels die je in de zoekresultaten ziet staan Het belang van gebruiksvriendelijkheid De algoritmes van Google monitoren hoe user friendly of gebruiksvriendelijk jouw website is. En uiteraard is dat ook voor de conversies op jouw website belangrijk. Je wilt dat bezoekers op jouw website terechtkomen en er ook zo lang mogelijk blijven. Zo verhoog je de kans op conversies: een bestelling, het achterlaten van gegevens of een aankoop. Belangrijk is dus dat jouw website aantrekkelijk en duidelijk is en dat bezoekers er vinden wat ze zoeken. Ga voor goede content De inhoud van jouw website is dus erg belangrijk om goede zoekresultaten neer te zetten. Daarnaast is het uiteraard ook een doorslaggevende factor om potentiële bezoekers te boeien. Een website met goede content wordt nog beter dankzij SEO. Maar als er sprake is van slechte content, dan zijn goede resultaten onmogelijk. Goede content voldoet aan enkele kenmerken: Origineel, en dat geldt voor tekst, beelden, video’s, infografieken, … Verschijnt voor de eerste keer op jouw website Bevat tekst, al is het een omschrijving bij een beeld Is doordacht en betekenisvol Is lang genoeg FAQ Veelgestelde vragen Hoe kan ik de helpdesk bereiken? Onze helpdesk is vlot bereikbaar op werkdagen van maandag t.e.m. vrijdag van 8u30 tot 12u en van 13u…Meer info Welke factoren zijn van belang om te scoren in Google? We krijgen vaak de vraag hoe het komt dat collega’s, concullega’s of concurrenten hoger ranken dan de website…Meer info Wat is lead nurturing? Lead nurturing is marketing naar prospects (potentiële klanten) – meestal via e-mail – om ze in een volgende fase tijdens…Meer info Hoe kan ik mijn domein verhuizen? Het verhuizen van jouw domein is iets wat wij bij Conversal graag voor jou in orde brengen. Je…Meer info Wat is remarketing? Remarketing is het gericht adverteren op gebruikers die jouw website reeds hebben bezocht. Dit maakt het mogelijk om…Meer info Hoe kan ik feedback geven tijdens en na de ontwikkeling? Er zijn verschillende manieren om feedback door te geven. Tijdens de programmatiefase werkt het iets vlotter om per…Meer info Klaar om kennis te maken? We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen. Bekijk onze cases Contacteer ons