Home / Online marketing / SEO / On page SEO On page SEO Het optimaliseren van webpagina’s zodat ze hoog scoren in Google searches, dat is het doel van on page SEO en mag vandaag niet ontbreken in jouw marketingcampagne. Een heel aantal factoren die die ranking bepalen, heeft de eigenaar of beheerder van een website zelf in de hand. Managing partner Jeroen Wat is on page SEO? Wat is on page SEO? Bij on page SEO wordt de content van een webpagina geoptimaliseerd. Aangevuld met de technische SEO – waarbij de backend van een website wordt geoptimaliseerd – is dit het gedeelte van zoekmachine optimalisatie dat je volledig zelf in handen hebt. Sterke content is essentieel om sterk te scoren in Google. Waarom is optimaliseren zo belangrijk? Wel, de eerste en meest voor de hand liggende reden is natuurlijk de gunstige positie van jouw pagina’s in Google. Maar er is meer. Door de verbeterde user experience leidt on page SEO ook tot een verlengd verblijf van bezoekers op jouw website en kan het conversiepercentage zelfs stijgen. Wat met off-page SEO? Factoren die de eigenaar of beheerder van een website niet rechtstreeks zelf in de hand heeft, vallen onder off page SEO. Het gaat om: Links naar jouw pagina’s vanop andere websites Vermelding van jouw merk en producten op het internet Gedrag van bezoekers op jouw website De mate waarin jouw webpagina’s worden gedeeld op sociale media Onrechtstreeks kan je wel werk maken van off page SEO, bijvoorbeeld met linkbuilding. Ook dat is een factor die je niet mag verwaarlozen wil je goed scoren in de search results van Google. Aandachtspunten bij on-page SEO Volgende elementen zijn erg belangrijk om een pagina te laten scoren in de rankings van zoekmachines: Sterke content in cruciaal vandaag. Google wil websites die lezers aantrekken en beoordeelt websites daarom onder meer op de mate waarin ze tegemoet komen aan een nood en in hoeverre de content te linken is. Dat laatste is bijvoorbeeld niet mogelijk als de informatie achter een wachtwoord zit. Goede URL’s zijn duidelijk en tonen een zekere hiërarchie die de structuur van de website weerspiegelt. Title tags zijn de titels die je in de zoekresultaten ziet staan Het belang van gebruiksvriendelijkheid De algoritmes van Google monitoren hoe user friendly of gebruiksvriendelijk jouw website is. En uiteraard is dat ook voor de conversies op jouw website belangrijk. Je wilt dat bezoekers op jouw website terechtkomen en er ook zo lang mogelijk blijven. Zo verhoog je de kans op conversies: een bestelling, het achterlaten van gegevens of een aankoop. Belangrijk is dus dat jouw website aantrekkelijk en duidelijk is en dat bezoekers er vinden wat ze zoeken. Ga voor goede content De inhoud van jouw website is dus erg belangrijk om goede zoekresultaten neer te zetten. Daarnaast is het uiteraard ook een doorslaggevende factor om potentiële bezoekers te boeien. Een website met goede content wordt nog beter dankzij SEO. Maar als er sprake is van slechte content, dan zijn goede resultaten onmogelijk. Goede content voldoet aan enkele kenmerken: Origineel, en dat geldt voor tekst, beelden, video’s, infografieken, … Verschijnt voor de eerste keer op jouw website Bevat tekst, al is het een omschrijving bij een beeld Is doordacht en betekenisvol Is lang genoeg FAQ Veelgestelde vragen Wat kan ik als klant al voorbereiden tijdens de ontwikkelingsfase? Terwijl wij volop bezig zijn met de ontwikkeling van jouw website, kan het interessant zijn om in die…Meer info Wat is GEO? (Generative Engine Optimization) GEO staat voor Generative Engine Optimization. Het is een relatief nieuw concept in digitale marketing, waarbij je content…Meer info Kan ik de mails van mijn oude account overzetten naar het nieuwe account Het is zeker mogelijk om jouw mails van jouw bestaande account naar jouw nieuwe account over te zetten.…Meer info Zijn er nog kosten na de oplevering van mijn website? De enige vaste, periodieke kosten zijn voor het hostingpakket, eventueel de domeinnaam en mailboxen. Indien jullie na oplevering…Meer info Hoe lever ik bestanden aan voor design? Bij het creëren van jouw website kunnen we allerlei bestaande bestanden gebruiken, zoals jouw logo of stijlgids. We geven de…Meer info Wat is regiewerk en hoe past Conversal dit toe? Bij Conversal houden we van transparantie. Duidelijke offertes, goede afspraken omtrent oplevertermijnen en een vaste bepaling van een…Meer info Klaar om kennis te maken? We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen. Bekijk onze cases Contacteer ons