Home / Employer brandingEmployer branding03/11/2022OngecategoriseerdJouw werknemers vormen een belangrijke pijler in je organisatie, dus heb je er alle baat bij een zo sterk mogelijk team achter je te hebben. Met een positief werkgeversimago wordt het makkelijker om geknipte kandidaten aan boord te krijgen en te houden.Wat is Employer branding?Employer Branding kan het beste worden samengevat als de wijze waarop een organisatie invulling geeft aan de manier waarop het de beste werknemers aantrekt, behoudt en hoe het te boek staat bij haar klanten.De reputatie als werkgever, de meerwaarde voor de werknemers en de manier waarop dit naar buiten toe wordt uitgedragen zijn hierbij van vitaal belang. Maar hoe wordt dit op de juiste manier naar alle stakeholders gecommuniceerd?Je werkgeversmerk versterkenWaarom je werkgeversmerk versterken?Employer Branding geeft je onderneming de uitstraling die ervoor zorgt dat talentvolle kandidaten voor jou als werkgever kiezen. Een aantrekkelijke werkomgeving staat hoog op het verlanglijstje van huidige en potentiële werknemers. Door een uitnodigende bedrijfscultuur te creëren en die in the picture te zetten, heb je een streepje voor op concurrenten in de strijd om talent.Voordelen van een sterk werkgeversmerk:Geschikte profielen worden sneller gevondenDe kandidaten zijn van hogere kwaliteitBestaande medewerkers blijven langer bij jou in dienstJe bereikt een brede doelgroep: je boodschap richt zich niet enkel tot werkzoekenden, een sterk werkgeversimago spreekt ook mensen aan die al een job hebben en open staan voor een nieuwe uitdagingJe huidige werknemers betrekken in jouw verhaal versterkt hun engagement, bevordert de teamgeest en leidt uiteindelijk tot grotere motivatie en betere prestatiesEen sterk werkgeversmerk zorgt voor een positieve perceptie rond jouw onderneming in het algemeenAls je vacatures moeilijk krijgt ingevuld, zet dat een rem op de groei van je onderneming. Employer Branding is een cruciale tool die je helpt bij het rekruteren van de juiste nieuwe medewerkers.Wanneer kies je om jouw werkgeversmerk te verhogen?Jouw bedrijf krijgt te weinig sollicitaties op vacatures binnenJouw bedrijf krijgt te weinig kwalitatieve sollicitatiesJouw bedrijf heeft weinig volgers op sociale mediaJouw bedrijf wil een imagoverandering makenJouw bedrijf heeft te weinig naamsbekendheidHoe kan je je werkgeversmerk dan versterken?1. Social mediaKwalitatieve targetingSocial Media Recruitment leent zich uitstekend voor het bereiken van zowel latent als actief werkzoekenden. Gesponsorde content is niet altijd nodig om de juiste kandidaten te bereiken. Door consistent goede content te maken op de juiste kanalen kan je al veel bereiken.De kosten van Social Media voor recruitment zijn relatief laag ten opzichte van traditionele communicatiekanalen. Via verschillende kanalen kan er met een gesponsorde campagne getarget worden op basis van plaats, functie en/of interesse, waardoor de ideale kandidaten direct bereikt kunnen worden.TransparantSocial Media-kanalen zijn de ideale manier om een transparant beeld van het bedrijf te geven. Het is een handige tool om de doelgroep te bereiken op een laagdrempeligere manier dan via de website. Hierdoor kan er sneller een ‘culturele fit’ worden ontdekt, waardoor het recruitmentproces makkelijker en sneller uitgevoerd kan worden. Ook dient social media ervoor dat je direct contact hebt met de kandidaten.2. Content marketingCulturele fitZoals aangegeven stelt goede Content Marketing jouw organisatie in staat om de culturele fit met potentiële werknemers sneller en beter te ontdekken. Doordat de identiteit van de organisatie goed naar buiten wordt gebracht via de content, kunnen de juiste professionals worden aangetrokken om te komen werken bij het bedrijf dat helemaal bij ze past. Hierdoor ontstaat er een natuurlijk selectie van professionals met de juiste interesses.Betere vindbaarheidEen zeer waardevol voordeel van goed ingestoken Content Marketing is het effect op de zoekresultaten in zoekmachines. Doordat jouw organisatie frequent op internet aanwezig is met aan de organisatie verwante onderwerpen verhoog je de kans om sneller gevonden te worden via zoekmachines.MerkbekendheidEen bijkomend effect van Content Marketing is dat de bekendheid van de organisatie groter wordt. Wanneer de organisatie met interessante en leeswaardige content op internet verschijnt zal de betrokkenheid toenemen en zal mond-tot-mondreclame zorgen voor een hogere merkbekendheid. Alle stakeholders profiteren dus van sterke Content Marketing.Op zoek naar meer kandidaten? Contacteer ons voor een gratis offerteContact3. VideoIn combinatie met Social Media en Content Marketing geef je je video’s een podium, zodat je verzekerd bent van bereik en de juiste distributie van jouw boodschap. Op het gebied van recruitment draagt video bij aan:TransparantieOnderscheidend vermogenSearch Engine Optimization (SEO)Social media en content marketingWebsiteverkeer Bespreek jouw projectContacteer onsKlaar om kennis te maken?We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen.Bekijk onze casesContacteer onsTrending topicsBekijk meer artikelsOngecategoriseerd12 juli 2023De Digitale Revolutie: DSA en DMA als hoekstenen voor een rechtvaardigere online wereld.De Digital Services Act (DSA) en Digital Markets Act (DMA) vormen een samenhangend geheel van regels die in de hele Europese Unie (EU) van toepassing zijn. Deze regelgeving heeft als voornaamste doelstellingen…Lees meerOngecategoriseerd22 juni 2023Move over, Google Analytics! Hier zijn 6 alternatieven om jouw website te tracken.Met de groeiende bezorgdheid over gegevensprivacy en het toenemend gebruik van cookies, zijn steeds meer bedrijven op zoek naar alternatieven voor Google Analytics. Laat ons de belangrijkste voor- en nadelen van zes…Lees meerOngecategoriseerd15 mei 2023Bye bye third party cookies, hallo gepersonaliseerde marketing!Third party cookies waren jarenlang de bouwstenen van de digitale marketingstrategieën. Ze hielpen ons de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste mensen te bezorgen. Maar daar komt nu een…Lees meerOngecategoriseerd22 november 2022Case study: architectenbureauBen je benieuwd hoe we één architectenbureau meer dan 700 leads bezorgden? In deze casestudy zetten we duidelijk uiteen wat we zoal deden. De uitdaging De klant waarvoor we de opdracht deden…Lees meerOngecategoriseerd12 juli 2020SITO Architecten pikken draad weer opIn Conversal Community kom je te weten hoe ondernemers en specialisten uit verschillende sectoren beïnvloed worden door actuele gebeurtenissen. Uiteraard staat de huidige crisis vaak centraal in de gesprekken die we momenteel voeren met onze experts. Maar…Lees meerOngecategoriseerd10 juni 2020Creatief omspringen met afgekeurde Facebook advertentiesAdverteren in Facebook kan erg interessant zijn voor ondernemers om hun publiek te bereiken. Maar het blijkt niet altijd even makkelijk te zijn! Facebook deinst er namelijk niet voor terug om advertenties af te…Lees meerBekijk alle artikels