On page SEO laat jouw webpagina’s beter scoren in Google

Het optimaliseren van webpagina’s zodat ze hoog scoren in Google searches, dat is het doel van on page SEO en mag vandaag niet ontbreken in jouw marketingcampagne. Een heel aantal factoren die die ranking bepalen, heeft de eigenaar of beheerder van een website zelf in de hand.

  • Online marketing
  • SEO

Wat is on page SEO?

Bij on page SEO wordt de content van een webpagina geoptimaliseerd. Aangevuld met de technische SEO – waarbij de backend van een website wordt geoptimaliseerd – is dit het gedeelte van zoekmachine optimalisatie dat je volledig zelf in handen hebt. Goede content is essentieel om sterk te scoren in Google.

En wat met off page SEO?

Factoren die de eigenaar of beheerder van een website niet rechtstreeks zelf in de hand heeft, vallen onder off page SEO. Het gaat om:

  • Links naar jouw pagina’s vanop andere websites
  • Vermelding van jouw merk en producten op het internet
  • Gedrag van bezoekers op jouw website
  • De mate waarin jouw webpagina’s worden gedeeld op sociale media

Onrechtstreeks kan je wel werk maken van off page SEO, bijvoorbeeld met link building. Ook dat is een factor die je niet mag verwaarlozen wil je goed scoren in de search results van Google.

Waarom is dit belangrijk?

Wel, de eerste en meest voor de hand liggende reden is natuurlijk de gunstige positie van jouw pagina’s in Google. Maar er is meer. Door de verbeterde user experience leidt on page SEO ook tot een verlengd verblijf van bezoekers op jouw website en kan het conversiepercentage zelfs stijgen.

Aandachtspunten bij on page SEO

Volgende elementen zijn erg belangrijk om een pagina te laten scoren in de rankings van zoekmachines:

  1. Sterke content in cruciaal vandaag. Google wil websites die lezers aantrekken en beoordeelt websites daarom onder meer op de mate waarin ze tegemoet komen aan een nood en in hoeverre de content te linken is. Dat laatste is bijvoorbeeld niet mogelijk als de informatie achter een wachtwoord zit.
  2. Goede URL’s zijn duidelijk en tonen een zekere hiërarchie die de structuur van de website weerspiegelt.
  3. Title tags zijn de titels die je in de zoekresultaten ziet staan.

On page SEO: hoe begin je daar nu aan?

Bij Conversal helpen we je graag verder. Laat ons gerust weten wanneer je even tijd hebt voor een eerste kennismaking.

Contacteer ons

Het belang van gebruiksvriendelijkheid

De algoritmes van Google monitoren hoe user friendly of gebruiksvriendelijk jouw website is. En uiteraard is dat ook voor de conversies op jouw website belangrijk. Je wilt dat bezoekers op jouw website terechtkomen en er ook zo lang mogelijk blijven. Zo verhoog je de kans op conversies: een bestelling, het achterlaten van gegevens of een aankoop. Belangrijk is dus dat jouw website aantrekkelijk en duidelijk is en dat bezoekers er vinden wat ze zoeken.

Ga voor goede content

De inhoud van jouw website is dus erg belangrijk om goede zoekresultaten neer te zetten. Daarnaast is het uiteraard ook een doorslaggevende factor om potentiële bezoekers te boeien. Een website met goede content wordt nog beter dankzij SEO. Maar als er sprake is van slechte content, dan zijn goede resultaten onmogelijk. Goede content voldoet aan enkele kenmerken:

  1. Origineel, en dat geldt voor tekst, beelden, video’s, infografieken, …
  2. Verschijnt voor de eerste keer op jouw website
  3. Bevat tekst, al is het een omschrijving bij een beeld
  4. Is doordacht en betekenisvol
  5. Is lang genoeg

Bespreek jouw project

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Vul vrijblijvend het formulier in en we nemen snel contact op.

  • Wij respecteren jouw privacy. Jouw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.