Responsive Search Ads: Google staat niet stil
Google ontwikkelt voortdurend nieuwe tools en toepassingen om het sales- en marketingproces te verbeteren. Een voorbeeld daarvan zijn de Responsive Search Ads. Die draaien voorlopig nog in een beta versie, dat wil zeggen dat ze nog in ontwikkeling zijn, maar al wel worden getest door gebruikers.
Bij Responsive Search Ads wordt het machine learning algoritme van Google gebruikt. Daardoor kan een adverteerder heel wat verschillende titels en beschrijvingen creëren en testen.
Via het algoritme worden verschillende combinaties uitgetest om zo tot de meest relevante advertenties te komen. Zo worden de advertenties geoptimaliseerd waarna ze door het algoritme zo worden weergegeven. Voor de adverteerder en de marketeer betekent dit tijdswinst én grotere relevantie.
Als deze nieuwe tool na de testfase doeltreffend blijkt te zijn, zullen wij deze mogelijkheid aanbieden als deel van de online marketing mix.
Ga in zee met een Google Partner
Ben je van plan te adverteren op het Google Search Network, dan ligt samenwerking met een gecertificeerde Google Partner voor de hand. Daar zijn 3 goede redenen voor:
- Kennis
De medewerkers hebben bewezen vakkennis want ze legden allemaal het Google examen af. Bovendien is die kennis actueel, want het examen moeten ze geregeld opnieuw afleggen. - Ervaring
Het agentschap waarmee je samenwerkt beheert een advertentiebudget van minstens 10.000 dollar per kwartaal. Zo weet je dat jouw partner ervaring heeft en voor verschillende klanten werkt. - Kwaliteit
Zowel de campagnes als de ondersteuning aan klanten voldoet aan de kwaliteitsvereisten die Google stelt.
Conversal is sinds 2016 een gecertificeerde Google Partner.