Home / Adverteer nu voor Black Friday Adverteer nu voor Black Friday 20/11/2019 Online marketing Black Friday en Cyber Monday zijn twee super populaire dagen in de Verenigde Staten. De laatste jaren winnen deze dagen ook aan bekendheid en populariteit in Nederland en België. Steeds meer handelaars besluiten op de kar te springen en te adverteren voor Black Friday. Wat is Black Friday? Black Friday valt ieder jaar op de vrijdag die na het Amerikaanse Thanksgiving valt. Bedrijven adverteren met massale kortingen en verkopen op die manier hun voorraad vaak op enkele uren uit. Denk maar aan de filmpjes die je ieder jaar op het nieuws ziet, waarin een menigte dolgedraaide Amerikanen voor de nog-gesloten deuren van een winkel staan te drummen om als eerste binnen te zijn. Wanneer de deuren van die winkel eindelijk opengaan, kan de strijd om de kortingen beginnen! Dit jaar valt Black Friday op 29 november en we vertellen je in dit artikel alvast hoe jij als ondernemer op de meest optimale manier gebruik maakt van deze commerciële dag. Of je nu een webshop hebt of een fysieke winkel, Black Friday is een dag waarop jij je omzet kan verdubbelen. Genereer een recordomzet met Black Friday! In Amerika en ondertussen ook in Europa, staat deze dag voor immense kortingen en deals waar niemand “nee” tegen kan zeggen. Producten gaan de deur uit met massale kortingen en wereldwijd gaan er recordbedragen over de toonbank. Erg veel mensen stellen hun aankopen dan ook uit tot die dag omdat ze weten dat er dan koopjes kunnen gedaan worden.Zeker de grote spelers spelen hier handig op in. Zo doen heel wat webshops en fysieke winkels een promoweek naar aanloop van Black Friday. Optimaal gebruikmaken van Black Friday Heb je voorraden in opslag liggen die je meer kosten dan opbrengen? Door slim te adverteren voor Black Friday, kan je die hele voorraad verkopen in één dag! Je kiest bij zulke promoties best voor producten die zelfs met korting nog steeds een winstmarge bieden. Ook producten in een hogere prijsklasse zijn erg populair om te promoten tijdens deze periode. Hiernaast een voorbeeld van Facebook advertising bij één van onze marketingklanten Fitnessking. Hoe adverteren voor Black Friday? Is het de eerste keer dat je een uitverkoop organiseert voor Black Friday? Let dan zeker op deze tips om optimaal gebruik te maken van deze bijzondere dag. 1. Begin ruim op tijd met adverteren Hoe langer op voorhand je mensen op de hoogte brengt van je uitverkoop, hoe beter. Wanneer je klanten weten dat jij een korting gaat aanbieden die enkel op één bepaalde dag geldig is, dan kan je verwachten dat ze ook effectief voor je deur staan op die dag. Adverteer via Google Ads, Facebook Ads, je nieuwsbrief en andere kanalen die je ter beschikking hebt! 2. Adverteren voor Black Friday via Facebook Facebook is het ultieme kanaal om te adverteren voor Black Friday. Via Facebook heb je goede mogelijkheden om je exacte doelgroep te specifiëren waardoor je de juiste mensen bereikt op het ideale tijdstip. Zorg ervoor dat je advertentie interessant is en tegelijkertijd verleidelijk. Heb je geen ervaring met Facebook advertenties? Aarzel niet om contact op te nemen met het Conversal team van marketing experts. 3. Geef duidelijk aan welke producten er in promotie zijn Je wil natuurlijk geen kortingen aanbieden op je complete winkel. Dat kan je dan ook best duidelijk aangeven in je advertentie. Kies voor producten waarvan je een grote voorraad hebt. Wil je toch uitpakken met kortingen op alles, kies dan voor een realistische korting. 4. Kies interessante producten Hoe interessanter je product, hoe meer kopers er voor je deur zullen staan. De kans bestaat dat wanneer je een erg saai product hebt waar je niet vanaf geraakt, dat het ook met Black Friday niet zal werken. Tenzij je natuurlijk buitengewoon hoge kortingen geeft. Interessante en hippe producten gaan vaak het snelst over de toonbank. 5. Maak een specifieke landingspagina voor dit doel Een specifieke landingspagina is ontworpen om te scoren in Google. Wanneer mensen jouw product zoeken samen met de zoekterm ‘Black Friday’ moeten ze op jouw website terecht komen. Daar kunnen ze dan meteen zien welke leuke promoties je in de aanbieding hebt. Meer info of hulp nodig? Ben je zelf van plan om voor het eerst te gaan adverteren voor Black Friday? Bij Conversal kunnen we je helpen bij het opzetten van alles wat je nodig hebt voor een succesvolle uitverkoop! We helpen je met het bouwen van een fantastische landingspagina. Ook op gebied van advertenties hebben we de nodige ervaring en know-how om van jouw promotiecampagne een groot succes te maken. Klaar om kennis te maken? We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen. Bekijk onze cases Contacteer ons Trending topics Bekijk meer artikels Content, Online marketing, SEO 6 augustus 2025 AI overviews op Google: bedreiging of kans voor je SEO-strategie? Google’s AI Overviews zetten de zoekresultaten op z’n kop. Minder kliks, meer vragen. Wat betekent dat voor jouw SEO-strategie? In deze blog ontdek je hoe je slim inspeelt op deze nieuwe realiteit. Lees meer Online marketing, Webdesign 22 juli 2025 amai! Op 2 oktober, da’s de moeite. Profiteer in 2025 van verhoogde investeringsaftrek voor digitale oplossingen. Ontdek hoe je met slimme investeringen in bijvoorbeeld websites en e-commerce platforms zowel je bedrijf versterkt als fiscale voordelen behaalt. Lees meer Content, Online marketing, SEO, Sociale Media 3 juli 2025 Alles-in-één marketing? Met Odoo stuur je slimmer, sneller en centraler Centraliseer je marketing in Odoo en stuur campagnes, leads en content vanuit één slim systeem. Lees meer Online marketing, Webdesign 22 mei 2025 Generative Engine Optimization (GEO): de toekomst van zoekoptimalisatie Profiteer in 2025 van verhoogde investeringsaftrek voor digitale oplossingen. Ontdek hoe je met slimme investeringen in bijvoorbeeld websites en e-commerce platforms zowel je bedrijf versterkt als fiscale voordelen behaalt. Lees meer Online marketing, Webdesign 22 april 2025 Op welke (digitale) trein spring jij? AI? Content marketing? … Profiteer in 2025 van verhoogde investeringsaftrek voor digitale oplossingen. Ontdek hoe je met slimme investeringen in bijvoorbeeld websites en e-commerce platforms zowel je bedrijf versterkt als fiscale voordelen behaalt. Lees meer Online marketing, Webdesign 6 november 2024 Investeer nu in digitale oplossingen: wat je moet weten over de verhoogde investeringsaftrek voor 2025 Profiteer in 2025 van verhoogde investeringsaftrek voor digitale oplossingen. Ontdek hoe je met slimme investeringen in bijvoorbeeld websites en e-commerce platforms zowel je bedrijf versterkt als fiscale voordelen behaalt. Lees meer Bekijk alle artikels