Mobile first indexing betekent dat Google bij het indexeren en rangschikken van websites eerst kijkt naar de mobiele versie van je site, en niet langer naar de desktopversie. Dit is sinds 2019 de standaard voor alle websites.

Waarom doet Google dit?

Steeds meer mensen gebruiken hun smartphone om te surfen. Om de zoekresultaten zo relevant mogelijk te houden, baseert Google zich daarom op de mobiele ervaring. Een website die mobiel slecht werkt, scoort dus automatisch slechter in de zoekresultaten.

Wat betekent dit voor jouw website?

  • Je mobiele en desktopversie moeten dezelfde content bevatten.
  • Structured data, meta descriptions en titels moeten ook op mobiel aanwezig zijn.
  • Afbeeldingen en video’s moeten goed zichtbaar en klikbaar zijn.
  • Laadtijd is extra belangrijk op mobiel internet.

Hoe weet je of je site goed scoort?

In Google Search Console vind je rapporten die tonen hoe Google je mobiele site ziet.

Conclusie

Mobile first indexing maakt van de mobiele versie van je site de basis voor je vindbaarheid. Een website die mobiel niet goed werkt, verliest niet alleen bezoekers maar ook rankings in Google.

Mogen we je omverblazen?

http://Elisa%20Stiers%20Conversal%20SEO%20Marketeer
Team van digitale experten binnen Conversal

Klaar om kennis te maken?

We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen.