Local SEO

Heel wat bedrijven moeten het vooral hebben van lokale zoekresultaten. Het gaat dan vaak om (kleinere) ondernemingen die vooral een regionaal klantenbestand hebben. Maar tevens voor grotere ondernemingen met meerdere filialen is local SEO van groot belang.

Google wijzigt zijn zoekresultaten op basis van jouw locatie (of locatiegerichte zoekopdracht). Bij local SEO optimaliseren we dus zaken op én naast jouw website om te scoren in een bepaalde regio:

  1. Correcte bedrijfsvermelding op jouw site en op externe websites
  2. Correcte opzet van “Google Mijn Bedrijf”, met de nodige optimalisaties die jouw bedrijf beter doen scoren
  3. Opzet van kwalitatieve inkomende links
  4. Optimalisatie van landingspagina’s op jouw website, gericht om te scoren in een bepaalde regio
  5. Het behalen van goede reviews op verschillende netwerken

Is lokaal scoren belangrijk voor jouw organisatie?

Van zodra je ergens een fysieke locatie hebt, dan is het antwoord waarschijnlijk “ja”. Wij bekijken hoe je lokaal scoort en wat er verbeterd kan worden.