fbpx

Waarin onze Conversal hosting verschilt van traditionele hosting

Wanneer we een website voor jou ontwikkelen, kan je kiezen of je deze in onze Conversal hosting wil onderbrengen, of dat je deze zelf gaat hosten. We raden onze klanten steeds aan om de website in één van onze Conversal hosting pakketten onder te brengen. Het is namelijk de enige manier waarop we 100% verantwoordelijkheid kunnen opnemen voor de correcte werking van de website of online applicatie.

Problemen zijn erg vaak gerelateerd aan de instellingen van de server, de veiligheidsupdates of het gebrek daaraan.

Lees zeker even verder om te ontdekken waarom het een slim idee is om ook de hosting bij Conversal onder te brengen! Zo verschilt Conversal Cloud van andere hosting pakketten:

Applicatie monitoring

Bij Conversal zorgen we voor een complete opvolging van de werking van jouw website of applicatie. Traditionele hostingbedrijven houden zich gewoonlijk enkel bezig met een controle van de server. Die server kan dan wel online zijn, maar dat betekent niet dat jouw website of applicatie ook correct werkt. Zonder een complete opvolging van alle aspecten en onderdelen, worden dit type problemen vaak niet opgemerkt.

Pro-actieve aanpak

Bij Conversal nemen wij contact op met jou wanneer er zich problemen voordoen. Andere hosting bedrijven gaan ervan uit dat je zelf contact met hen opneemt wanneer je eventuele problemen ontdekt. Tegen de tijd dat je de problemen zelf ontdekt, is het vaak al veel te laat! De continue monitoring van Conversal werkt pro-actief. We zien potentiële problemen meestal voordat ze effectief een probleem worden. Zo zorgen we ervoor dat we de onregelmatigheden kunnen aanpakken voordat jij er schade van ondervindt. Je hoeft dus zelf nooit meer op zoek te gaan naar eventuele issues. Wij bieden je graag een volledige “ontzorging” van jouw website aan!

Volledige verantwoordelijkheid

We nemen graag de volledige verantwoordelijkheid voor de goede werking van jouw website, zowel tijdens de ontwikkelingsfase als erna. Dat kunnen we enkel doen wanneer de volledige setup en server voldoet aan onze hoge kwaliteitsnormen. Het is bovendien ook makkelijker voor ons om te werken in een omgeving die de onze is. Zo weten we zeker dat alles is ingesteld zoals het hoort. Wanneer u werkt met een traditioneel hostingpakket dat niet alleen jou, maar duizenden anderen bedient, is de kans op problemen gewoonweg groter. Wij kennen onze servers als de beste. Die expertise is belangrijk en we weten dan ook dat we erop kunnen rekenen. Staat jouw website op een andere server, dan hebben we niet de complete controle over alle aspecten van jouw website.

Expertise onder één dak

Het is een enorm voordeel dat diegene die jouw website heeft gebouwd effectief ook instaat voor de hosting. Je hebt zo namelijk één contactpunt en je vermijdt een mogelijk steekspel waarbij de verantwoordelijkheid van één partij op de andere wordt overgedragen.

Aparte mailserver

In onze prijs is het gebruik van een aparte mailserver via Mailgun inbegrepen. Zo gaan de uitgaande mails van jouw website via een beveiligde mailserver (bv. bij contactformulieren, bestellingen, …). Dit heeft als voordeel dat de kans veel kleiner is dat deze berichten als spam worden aanschouwd, en bovendien hebben wij tijdelijke logs van alle uitgaande berichten, moest er toch iets fout gaan.

Dedicated resources

Via Conversal hosting krijg je toegang tot dedicated resources. Dat betekent dat jouw website eigenlijk op een eigen VPS of Virtual Private Server staat. Ondervind een andere website problemen, dan heeft dat geen enkele invloed op de werking van jouw website.

Persoonlijke aanpak

Bij Conversal hebben we jouw website ontwikkeld. We kennen jouw project, website, applicaties, … Nadat de website live gaat, blijf je steeds in contact met hetzelfde team als voordien. Ons support team kan je verder helpen met oplossingen op maat. We kunnen snel contact opnemen met de developer en projectleider die eerder aan jouw website hebben gewerkt. Wij kennen dan ook jouw website en setup, in tegenstelling tot de klantendienst van grote hostingpartijen. Bij die hosting aanbieders krijg je een support agent die niet weet wie je bent, wat jouw project is en waar je mee bezig bent. Je zal vaak hetzelfde verhaal opnieuw moeten uitleggen, soms aan meerdere personen.

CMS & Plugin updates

We voeren voor jou, indien je gebruik maakt van het WordPress CMS, steeds de nodige veiligheidsupdates uit. Dit doen we pro-actief, zonder dat je zelf enige actie moet ondernemen. Alleen zo blijft jouw website beveiligd en goed werkend!

Licenties van plugins

Voor sommige plugins is een betalende licentie nodig. Als agency hebben wij voor verschillende courant gebruikte plugins een “agency license”, die wij kosteloos ter beschikking stellen van onze klanten wanneer zij gebruik maken van onze omgeving.

Noodgevallen

Wanneer jouw website buiten de kantooruren of in het weekend plots offline blijkt te zijn of er is een ernstig probleem met de werking van de website, dan kan je een noodgeval melden bij onze helpdesk. Afhankelijk van de beschikbaarheid onderzoeken we zo snel mogelijk het probleem en zorgen we voor een snelle oplossing.

Écht snelle support

Wanneer alle aspecten van jouw website zich onder ons toezicht bevinden, kunnen we vaak snel problemen traceren en makkelijk een oplossing vinden voor dat probleem. Jouw website bij een andere partij? Dan moeten wij in een vreemde omgeving aan troubleshooting doen. Vaak moeten we dan contact opnemen met de helpdesk van deze hosting, wat extra tijd vraagt. Zonder toegang tot jouw hosting en zonder ervaring met de specifieke instellingen van die hosting, is het voor ons erg moeilijk om een vlotte en kwalitatieve ondersteuning te bieden.

533