Home / Google bestraft irritante interstitialsGoogle bestraft irritante interstitials07/09/2016SEOAls het van Google afhangt, zijn interstitials op mobiele webpagina’s een heuse no-go. Een handige techniek voor adverteerders, maar vooral een bron van frustratie voor bezoekers. SEO-strafpunten, dus.Wat zijn interstitials?Een Interstitial is een soort tussenpagina die de gebruiker te zien krijgt vooraleer hij de eigenlijke content van de webpagina kan bekijken.Handig voor adverteerders: de interstitial moet worden weggeklikt, dus de advertentie wordt in elk geval op zijn minst gezien.Maar gebruikers ervaren ze vooral als opdringerig en nefast voor de user experience, vooral op mobiele toestellen.Lagere rankingVanaf 10 januari 2017 zal Google er werk van maken om interstitials uit het mobiele surflandschap te weren.Daarbij richt het zijn pijlen op 3 soorten advertenties die vandaag nog te vaak op landingspagina’s verschijnen:Pop-upsInterstitials“Valse” interstitials, waarbij de user louter naar beneden hoeft te scrollen om de eigenlijke content te zienLandingspagina’s die gebruik maken van deze advertenties, zullen hun ranking in de zoekresultaten zien dalen.UitzonderingenToch zullen sommige interstitials kunnen ontsnappen aan de nieuwe richtlijn:Interstitials m.b.t. de cookiewetgevingInterstitials m.b.t. leeftijdsaanduidingDaarnaast blijft user intent belangrijk. Is er een interstitial te zien op een bepaalde pagina, maar is die pagina wel relevant voor de zoekopdracht van de user? Dan worden er geen strafpunten uitgedeeld.Lees hier alvast de volledige richtlijnen van Google i.v.m. het gebruik van interstitials.Meer info?Wil je meer weten over wat goed is voor jouw SEO-strategie? Contacteer ons vrijblijvend.Contacteer onsKlaar om kennis te maken?We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen.Bekijk onze casesContacteer onsTrending topicsBekijk meer artikelsSEO30 oktober 2025Wat je moet weten over de nieuwe Goole AI ModeGoogle tilt zoeken naar een nieuw niveau met AI Mode. Geen eindeloze lijst met links meer, maar een dynamisch overzicht vol context: beelden, kaarten, producten en aanbevelingen die rechtstreeks inspelen op je…Lees meerContent, Online marketing, SEO6 augustus 2025AI overviews op Google: bedreiging of kans voor je SEO-strategie?Google’s AI Overviews zetten de zoekresultaten op z’n kop. Minder kliks, meer vragen. Wat betekent dat voor jouw SEO-strategie? In deze blog ontdek je hoe je slim inspeelt op deze nieuwe realiteit.Lees meerContent, Online marketing, SEO, Sociale Media3 juli 2025Alles-in-één marketing? Met Odoo stuur je slimmer, sneller en centralerCentraliseer je marketing in Odoo en stuur campagnes, leads en content vanuit één slim systeem.Lees meerOnline marketing, SEO24 november 2020Help, mijn bedrijfsnaam wordt gebruikt!Ik heb een onderneming en bijgevolg een bedrijfsnaam. Maar wat als mijn bedrijfsnaam elders wordt gebruikt? Wat kan ik doen als ondernemer om dit te voorkomen? Een gekend voorbeeld is de politieke partij SP.A…Lees meerSEO7 januari 2020Hoe duplicate content je hele SEO-strategie doet kelderenDuplicate content of dubbele content is een vaak voorkomend probleem bij websites. Dit type dubbele inhoud kan je hele SEO strategie laten kelderen. De term ‘dubbele content’ betekent simpelweg dat de content die je op jouw website…Lees meerSEO14 december 2019Google algoritmes overleven, hoe doe je dat?Wie zelf een website beheert of bezig is met online zakendoen, heeft er vast al wel van gehoord: Google algoritmes. Die algoritmes zijn de berekeningen die Google gebruikt om ranking en score te bepalen.…Lees meerBekijk alle artikels