Home / Google bestraft irritante interstitials Google bestraft irritante interstitials 07/09/2016 SEO Als het van Google afhangt, zijn interstitials op mobiele webpagina’s een heuse no-go. Een handige techniek voor adverteerders, maar vooral een bron van frustratie voor bezoekers. SEO-strafpunten, dus. Wat zijn interstitials? Een Interstitial is een soort tussenpagina die de gebruiker te zien krijgt vooraleer hij de eigenlijke content van de webpagina kan bekijken. Handig voor adverteerders: de interstitial moet worden weggeklikt, dus de advertentie wordt in elk geval op zijn minst gezien. Maar gebruikers ervaren ze vooral als opdringerig en nefast voor de user experience, vooral op mobiele toestellen. Lagere ranking Vanaf 10 januari 2017 zal Google er werk van maken om interstitials uit het mobiele surflandschap te weren. Daarbij richt het zijn pijlen op 3 soorten advertenties die vandaag nog te vaak op landingspagina’s verschijnen: Pop-ups Interstitials “Valse” interstitials, waarbij de user louter naar beneden hoeft te scrollen om de eigenlijke content te zien Landingspagina’s die gebruik maken van deze advertenties, zullen hun ranking in de zoekresultaten zien dalen. Uitzonderingen Toch zullen sommige interstitials kunnen ontsnappen aan de nieuwe richtlijn: Interstitials m.b.t. de cookiewetgeving Interstitials m.b.t. leeftijdsaanduiding Daarnaast blijft user intent belangrijk. Is er een interstitial te zien op een bepaalde pagina, maar is die pagina wel relevant voor de zoekopdracht van de user? Dan worden er geen strafpunten uitgedeeld. Lees hier alvast de volledige richtlijnen van Google i.v.m. het gebruik van interstitials. Meer info? Wil je meer weten over wat goed is voor jouw SEO-strategie? Contacteer ons vrijblijvend. Contacteer ons Klaar om kennis te maken? We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen. Bekijk onze cases Contacteer ons Trending topics Bekijk meer artikels Content, Online marketing, SEO 6 augustus 2025 AI overviews op Google: bedreiging of kans voor je SEO-strategie? Google’s AI Overviews zetten de zoekresultaten op z’n kop. Minder kliks, meer vragen. Wat betekent dat voor jouw SEO-strategie? In deze blog ontdek je hoe je slim inspeelt op deze nieuwe realiteit. Lees meer Content, Online marketing, SEO, Sociale Media 3 juli 2025 Alles-in-één marketing? Met Odoo stuur je slimmer, sneller en centraler Centraliseer je marketing in Odoo en stuur campagnes, leads en content vanuit één slim systeem. Lees meer Online marketing, SEO 24 november 2020 Help, mijn bedrijfsnaam wordt gebruikt! Ik heb een onderneming en bijgevolg een bedrijfsnaam. Maar wat als mijn bedrijfsnaam elders wordt gebruikt? Wat kan ik doen als ondernemer om dit te voorkomen? Een gekend voorbeeld is de politieke partij SP.A… Lees meer SEO 7 januari 2020 Hoe duplicate content je hele SEO-strategie doet kelderen Duplicate content of dubbele content is een vaak voorkomend probleem bij websites. Dit type dubbele inhoud kan je hele SEO strategie laten kelderen. De term ‘dubbele content’ betekent simpelweg dat de content die je op jouw website… Lees meer SEO 14 december 2019 Google algoritmes overleven, hoe doe je dat? Wie zelf een website beheert of bezig is met online zakendoen, heeft er vast al wel van gehoord: Google algoritmes. Die algoritmes zijn de berekeningen die Google gebruikt om ranking en score te bepalen.… Lees meer SEO 2 november 2019 10 Redenen waarom je Google My Business moet instellen We vertelden je al eerder wat Google My Business juist is en benadrukten het belang van deze gratis online applicatie van Google. In dit artikel verduidelijken we enkele interessante redenen waarom je zeker Google My Business… Lees meer Bekijk alle artikels