Home / Online marketing / Online adverteren / Google Ad GrantsGoogle Ad GrantsWanneer we een zoekactie uitvoeren via de Google zoekmachine, dan zien we dat de eerste resultaten bovenaan de lijst een klein groen vakje met “Advertentie” vertonen. Betaalde zoekresultaten, denken we dan. Inderdaad! Velen onder ons hebben nog nooit van Google Grants gehoord. Met de Google Ad Grants krijg je namelijk de mogelijkheid om gratis te adverteren binnen Google. Klinkt interessant, niet?Wat zijn Google Ad Grants?De Ad Grants van Google bestaan uit een maandelijks advertentiebudget dat non-profit organisaties van Google aangeboden krijgen. Met dit budget kunnen ze adverteren binnen de zoekresultaten van Google. Adverteerders die gebruik maken van Google Ad Grants hebben toegang tot de krachtige tools die andere adverteerders ook kunnen gebruiken bij de opbouw van hun campagne. Zo kunnen ook zij hun doelgroep specifiëren en gericht reclameboodschappen weergeven bij bepaalde zoekacties. Op deze manier genereer je als non-profit organisatie meer zichtbaarheid en verkeer naar je website.Waarom zijn de Google Ad Grants zo interessant?Er wordt namelijk een stevig budget voorzien om jouw organisatie gratis te laten adverteren in Google. Jouw onderneming krijgt een maandelijks advertentiebudget van 10.000 tot 40.000 Amerikaanse dollars toegewezen. Stel je voor dat iedere internetgebruiker die een bepaald zoekwoord van jouw keuze in Google opzoekt, jouw website als één van de eerste resultaten ziet prijken! Dit is dé manier bij uitstek om je organisatie de aandacht te geven die ze verdient.Bepaal zelf het publiek dat je wil bereikenMeer online zichtbaarheid voor jouw doelJouw website wordt bovenaan de zoekresultaten getoondStel zelf je boodschap en advertentie samenMeer bezoekers op jouw websiteMeer donaties en giften voor jouw doelInzichten in welke advertenties het best werkenWelke organisaties komen in aanmerking?Dit is voor een groot deel afhankelijk van de aard van je onderneming. Zo komen non-profit organisaties in aanmerking, maar ziekenhuizen, universiteiten, scholen en overheidsinstellingen dan weer niet.Wie komt er wel in aanmerking?Organisaties met een geldende liefdadigheidsstatusVzw’s of verenigingen zonder winstgevend doelInternationale verenigingen zonder winstgevend doelStichtingen van openbaar nutPrivate stichtingenAan welke vereisten moet mijn organisatie voldoen?Jouw organisatie moet geregistreerd zijn bij SOCIALwareJouw organisatie moet aangemeld zijn bij Google non-profitJouw organisatie moet zijn goedgekeurd via het kwalificatieproces van Ad GrantsJouw organisatie moet een kwalitatieve website hebbenBuiten de Google Ad Grants, worden er nog tal van andere andere voordelen uitgedeeld aan non-profit organisaties. Zo komen deze organisaties ook in aanmerking voor de Google donatie tools, het YouTube non-profit programma en kan je gratis gebruik maken van de G Suite basis tools.Hulp nodig bij de opstart van jouw campagne?Word je liever geholpen door een professioneel team? Bij Conversal hebben we ervaring met Google advertising en online marketing! We kijken graag voor je na of jouw organisatie in aanmerking komt voor Google Ad Grants.Contacteer onsFAQVeelgestelde vragenVan welke infrastructuur maakt onze hosting gebruik?Onze hosting oplossing is het gevolg van 10 jaar ervaring met het bouwen van website applicaties. In alle…Meer infoWelk hostingpakket is geschikt voor mij?Bij het kiezen van een correct hosting pakket voor jouw website is het belangrijk te kijken naar de…Meer infoWat bepaalt de ranking in zoekmachines?De ranking in zoekmachines is een lang bewaard geheim waarover niemand je de exacte specificaties kan geven. Wel zijn er…Meer infoHoelang neemt de ontwikkeling van mijn website in beslag?Een eenduidig antwoord kunnen we hier helaas niet op geven, aangezien dit steeds afhangt van de grootte van…Meer infoHoe weet ik of een domeinnaam nog beschikbaar is?Via onze pagina over domeinen kan je controleren of jouw domeinnaam nog beschikbaar is en wat de jaarlijkse prijs is…Meer infoWanneer is het ontwerp klaar?De ontwerpfase is klaar wanneer jij, als klant tevreden bent over alle aangeleverde ontwerpen en geen verdere opmerkingen…Meer infoKlaar om kennis te maken?We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen.Bekijk onze casesContacteer ons