Keyword onderzoek als basis voor je SEO-strategie

  • Online marketing
  • SEO
  • Google Ads

Wat is een keyword onderzoek?

Copywriter Eugene Schwartz zei het in de jaren ’60 al: wie succesvol wil zijn, moet de taal van zijn doelgroep spreken. Een keyword onderzoek is dan ook de eerste stap bij een geslaagde online marketing strategie.

Zo leren we niet alleen meer over de woorden die we moeten gebruiken om die doelgroep te bereiken, maar ontdekken we ook hoe potentiële klanten in elkaar zitten. Kennis van onschatbare waarde, die alleen maar kan helpen bij het uitbouwen van jouw bedrijf.

There is your audience. There is the language. There are the words that they use. – Eugene SCHWARTZ, Copywriter

Leer jouw doelgroep jouw onderneming beter kennen met een keyword onderzoek

Door de zoekwoorden die jouw doelgroep gebruikt te analyseren, leren we ze beter kennen. Wij helpen jou daarbij!

Contacteer ons

Hoe gaan we te werk?

Initieel bespreken we uiteraard jouw organisatie, de doelgroep die jij voor ogen hebt en de zoekwoorden die jouw doelgroep volgens jou gebruikt.

Via keyword onderzoek ontdekken we vervolgens welke zoektermen jouw (potentiële) klanten effectief gebruiken om te zoeken naar producten of diensten. Daarnaast kijken we ook naar varianten en synoniemen. Zo krijgen we een correct beeld van het zoekgedrag van jouw doelgroep en weten we welke zoekwoorden het populairst zijn.

Bespreek jouw project

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Vul vrijblijvend het formulier in en we nemen snel contact op.

  • Wij respecteren jouw privacy. Jouw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.