Home / FAQ / Wat is een CTA? Wat is een CTA? CTA staat voor “Call-To-Action”. Het is een knop, link of zin die de gebruiker aanspoort om een specifieke actie te ondernemen, zoals het invullen van een formulier, het downloaden van een whitepaper, het aankopen van een product of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Een CTA is bedoeld om de gebruiker te overtuigen om een actie te ondernemen en zo de conversie te verhogen. Een CTA kan worden weergegeven in verschillende formaten, zoals een knop, een link, een afbeelding of zelfs als tekst. Het is belangrijk om de CTA op een opvallende plek te plaatsen, zodat de gebruiker deze gemakkelijk kan zien en erop kan klikken. Ook is het belangrijk om duidelijk te zijn over de actie die de gebruiker moet ondernemen, bijvoorbeeld “Aanmelden voor de nieuwsbrief” of “Koop nu”. In een website of landing page zijn CTA’s een cruciale elementen om de gebruiker te overtuigen om de stap te zetten om een aankoop te doen, een formulier in te vullen of zich aan te melden voor een nieuwsbrief. Een aantrekkelijke en duidelijke CTA kan een grote impact hebben op de conversie-ratio van een website. Definitie van een CTA. Gerelateerde vragen Bekijk alle vragen Wat is lead nurturing? Lead nurturing is marketing naar prospects (potentiële klanten) – meestal via e-mail – om ze in een volgende fase tijdens…Meer info Welke socialmediakanalen moet ik gebruiken? Overweeg eerst de beste sociale media kanalen op het gebied van actieve gebruikers: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Pinterest.…Meer info Wat is marketing automation? Marketing automation is software die marketingprocessen en -campagnes op meerdere kanalen beheert. Het stroomlijnt het genereren van leads, segmentatie,…Meer info Wat is remarketing? Remarketing is het gericht adverteren op gebruikers die jouw website reeds hebben bezocht. Dit maakt het mogelijk om…Meer info Hoelang duurt het vooraleer ik resultaat zie van mijn online marketing? Betaalde digitale marketingprogramma’s moeten onmiddellijk resultaten opleveren. Langs de andere kant vereisen programma’s zoals contentmarketing, het bouwen van e-maillijsten en zoekmachineoptimalisatie, doorzettingsvermogen…Meer info Hoe krijg ik meer websitebezoekers? Wie vandaag informatie zoekt over een product of dienst doet dat doorgaans op het internet. Op basis van…Meer info Wat is de meerwaarde van online adverteren? Veel ondernemers vragen zich af of online adverteren de moeite waard is. Je moet als ondernemer namelijk goed opletten dat…Meer info Waarom is social media belangrijk? De kans is groot dat jouw publiek actief is op één of meer van de grote sociale netwerken…Meer info Welke marketing tools gebruiken we? Conversal groeit iedere dag als digital marketing agency. Naast webdesign leveren we ook steeds vaker strategisch advies en bouwen we een marketing plan op maat…Meer info Wat is het verschil tussen SEO en SEA? SEO en SEA: wie vandaag online gevonden wil worden heeft deze begrippen vast al eens gehoord. Maar waar…Meer info Bekijk alle vragen Klaar om kennis te maken? We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen. Bekijk onze cases Contacteer ons