Home / FAQ / Wat is een CTA?Wat is een CTA?CTA staat voor “Call-To-Action”. Het is een knop, link of zin die de gebruiker aanspoort om een specifieke actie te ondernemen, zoals het invullen van een formulier, het downloaden van een whitepaper, het aankopen van een product of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Een CTA is bedoeld om de gebruiker te overtuigen om een actie te ondernemen en zo de conversie te verhogen.Een CTA kan worden weergegeven in verschillende formaten, zoals een knop, een link, een afbeelding of zelfs als tekst. Het is belangrijk om de CTA op een opvallende plek te plaatsen, zodat de gebruiker deze gemakkelijk kan zien en erop kan klikken. Ook is het belangrijk om duidelijk te zijn over de actie die de gebruiker moet ondernemen, bijvoorbeeld “Aanmelden voor de nieuwsbrief” of “Koop nu”.In een website of landing page zijn CTA’s een cruciale elementen om de gebruiker te overtuigen om de stap te zetten om een aankoop te doen, een formulier in te vullen of zich aan te melden voor een nieuwsbrief. Een aantrekkelijke en duidelijke CTA kan een grote impact hebben op de conversie-ratio van een website.Definitie van een CTA.Gerelateerde vragenBekijk alle vragenWat is een marketingfunnel?Een marketing funnel (letterlijk: marketing trechter) is een model dat de stadia van de reis van een koper…Meer infoWaarom is social media belangrijk?De kans is groot dat jouw publiek actief is op één of meer van de grote sociale netwerken…Meer infoWat is marketing automation?Marketing automation is software die marketingprocessen en -campagnes op meerdere kanalen beheert. Het stroomlijnt het genereren van leads, segmentatie,…Meer infoWat is remarketing?Remarketing is het gericht adverteren op gebruikers die jouw website reeds hebben bezocht. Dit maakt het mogelijk om…Meer infoWat is een buyer persona?Een buyer persona is een weergave van jouw ideale klant op basis van marktonderzoek en gegevens. Persona’s omvatten…Meer infoWat is CRO?Conversion rate optimization (CRO) is het proces waarbij het percentage conversies van uw website en meestal een specifieke…Meer infoWat is de meerwaarde van online adverteren?Veel ondernemers vragen zich af of online adverteren de moeite waard is. Je moet als ondernemer namelijk goed opletten dat…Meer infoWat is het verschil tussen SEO en SEA?SEO en SEA: wie vandaag online gevonden wil worden heeft deze begrippen vast al eens gehoord. Maar waar…Meer infoWat is inbound marketing?Het antwoord op deze vraag moet worden overgedragen aan HubSpot, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het bedenken…Meer infoWat is content marketing?Contentmarketing is een strategische marketingbenadering gericht op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een…Meer infoBekijk alle vragenKlaar om kennis te maken?We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen.Bekijk onze casesContacteer ons