Waarom is SEO belangrijk?

Vandaag zoeken we met z’n allen steeds vaker naar informatie via het internet. Wie potentiële klanten wil bereiken doet er dus goed aan zijn website hoog te laten scoren bij zoekmachines als Google. En gelukkig kan dat dankzij zoekmachine optimalisatie of SEO.

Het belang van SEO

 

Waarom is dat belangrijk?

Online gevonden worden is vandaag belangrijker dat ooit. De meeste van je bezoekers komen via Google op jouw website terecht. Dus zichtbaar zijn in de zoekmachine is cruciaal om klanten aan te trekken. Bovendien is je website meteen ook het visitekaartje van je organisatie. Die moet er piekfijn uitzien en de informatie bevatten die je bezoeker van je verwacht.
Om online vindbaar te zijn scoor je best zo hoog mogelijk in de zoekresultaten. Dat doe je misschien met betaalde advertenties (SEA) maar om echt duurzaam hoog te scoren op lange termijn optimaliseer je je website voor zoekmachines. Zo’n zoekmachine optimalisatie of SEO houdt rekening met alle parameters die Google gebruikt om jouw site als meest relevante te beschouwen voor bepaalde zoekopdrachten. Met SEO zorg je er dus voor dat je site zo gemaakt is dat hij makkelijk te begrijpen wordt voor Google en bezoekers.

Goede zoekmachine optimalisatie

Investeren in SEO is belangrijk. Het zorgt namelijk niet alleen voor een verhoogd aantal bezoekers, het bepaalt ook hoe die bezoekers jouw website – en bijgevolg ook jouw bedrijf of organisatie – zien. Is de site mooi opgebouwd? Wordt de informatie die men zoekt makkelijk gevonden? Is die goed geschreven en relevant?

Allemaal aspecten die mee bepalen hoeveel vertrouwen je bedrijf uitstraalt. En hoe relevanter de inhoud, hoe meer Google ervan gaat houden! Om zeker te zijn dat je op de juiste zoekwoorden gaat scoren voeren we eerst een zoekwoordonderzoek uit. Dan weten we waarop (potentiële) klanten doorgaans zoeken en hoe jouw concurrenten op die termen scoren. Want veel van je directe concurrenten doen natuurlijk ook aan zoekmachine optimalisatie.

Werkt het?

Een voordeel van SEO is dat het goed meetbaar is. Samen met de klant stellen we doelen voorop die dankzij Google Analytics worden opgevolgd. Daardoor merk je of je investering in optimalisatie ook rendeert in hogere bezoekersaantallen, klanten die langer op je site blijven en online conversies zoals verkopen of contacten.

Zonder dure advertenties haal je met goede SEO mooie resultaten. Je bouwt je naamsbekendheid op en wordt zichtbaar voor een grotere groep potentiële klanten. Daarbij word je gezien als dé referentie voor jouw domein bij de doelgroep die je wil aanspreken. Meer online zichtbaarheid, een groter bereik en dus meer bezoekers en potentiële klanten. Dat is waarom SEO belangrijk is.

Op zoek naar een expert die jouw professionele site bouwt volgens de SEO principes? Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.