Mobile Top Curve

Wat is PPC en hoe gebruik je het optimaal?

Heb je de term PPC al eerder horen vallen, maar is het niet helemaal duidelijk wat dat nu juist wil zeggen? Of weet je wel wat PPC min of meer in houdt, maar begrijp je niet goed hoe je er aan moet beginnen? Je bent op de ideale plek terecht gekomen!

Op deze pagina leggen we je uit wat PPC juist is en we geven je ook wat meer uitleg over hoe en waar je het kan gebruiken.

Wat is PPC juist?

PPC is een afkorting voor de term Pay-Per-Click, die wordt gebruikt bij het omschrijven van advertenties.

Het Pay-Per-Click advertentiemodel werkt dan ook exact zoals de naam het zegt: je betaalt per klik. De adverteerder van een PPC-advertentie betaalt pas wanneer een bezoeker effectief op de advertentie klikt. Er wordt dus geen geld gespendeerd wanneer iemand de advertentie alleen maar ziet en er verder niks mee doet.

Op die manier koop je dus gericht websitebezoekers. Dat kan bijvoorbeeld erg handig zijn wanneer het zoekwoord voor jouw pagina een heel competitieve zoekterm is waar je zelf moeilijk voor kan scoren. Je kan er ook gebruik van maken wanneer je zeker wil zijn dat jouw website boven die van de concurrentie verschijnt.

PPC en CPC

Hoor je ergens de term PPC, dan valt zonder twijfel enkele ogenblikken later de term CPC, wat voor Cost-Per-Click staat.

Wanneer je PPC campagne eenmaal is ingesteld, dan ga je best de uiteindelijke kost per klik bestuderen en opvolgen. De PPC is het getal van waaruit je vertrekt voor de opstart van je campagne. De CPC is eerder een methode om op te volgen hoe effectief je campagnes juist zijn. Beide termen worden vaak door elkaar gebruikt.

Pay Per Click in een Google AdWords Campagne

Google AdWords is de ideale plek om gebruik te maken van het Pay Per Click advertentiemodel. Met dit type advertenties koop je een goed scorende positie in de zoekmachines voor een bepaalde zoekterm.

Is je zoekterm heel erg competitief? Dan betaal je meer per klik.

Met een Google Pay Per Click advertentie wordt jouw webpagina helemaal bovenaan de zoekresultaten getoond en heb je dus meer kans op kliks, bezoekers en leads.

Iedere keer wanneer een bezoeker op jouw advertentie klikt, betaal jij een bepaald bedrag.

Heb je je campagne goed ingesteld en kies je slimme zoekwoorden voor je campagne, dan brengt je campagne een pak meer op dan ze kost. Met de juiste zoekwoorden haal je namelijk een heleboel klanten binnen. Het gebruik van de beste zoekwoorden is dan ook essentieel bij het opzetten van je PPC campagne.

Je stelt bij het begin van je campagne het budget in. Wanneer je budget bereikt is, wordt je advertentie niet meer vertoond.

Andere doeleinden voor het Pay Per Click advertentiemodel

Het PPC advertentiemodel wordt ook gebruikt op andere platformen waar je kan adverteren, zoals bijvoorbeeld op Facebook.

Tips voor advertenties met het PPC advertentiemodel

Adverteren met PPC is niet zo simpel als het klinkt. Er komt namelijk meer bij kijken dan zomaar een zoekwoord kiezen en betalen voor de binnenstromende klanten.

De juiste zoekwoorden kiezen

Het gebruiken van de juiste zoekwoorden voor PPC campagnes is erg belangrijk. Sommige zoekwoorden zijn namelijk erg duur. Andere zoekwoorden zijn dan weer niet optimaal voor conversies.

Heb je nooit eerder met zoekwoorden gewerkt, dan raden we aan om een specialist te raadplegen voor het selecteren van de juiste zoekwoorden en het opzetten van je advertentiecampagne.

Creëer landingspagina’s die converteren

Bij het opstarten van een PPC campagne moet je er ook voor zorgen dat de bezoekers die op je advertentie klikken ook iets interessants te zien krijgen.

Je moet ze nog steeds overtuigen nadat ze eenmaal geklikt hebben!

Schrijf overtuigende landingspagina’s met pakkend beeldmateriaal om geïnteresseerde bezoekers binnen te halen!

Je PPC campagnes opvolgen

De opvolging en rapportage van PPC campagnes is interessant voor verdere optimalisatie.

Een goede marketingcampagne levert je tientallen of zelfs honderden nieuwe klanten op. Door de prestaties van je campagne op te volgen, kan je deze perfect afstemmen voor optimale resultaten.

Ingewikkeld? We helpen je graag!

Klinkt dit allemaal wat te ingewikkeld en verwarrend? Maak je geen zorgen! Online adverteren is geen makkelijke materie. De meest succesvolle online marketeers hebben er een hele tijd over gedaan om alles onder de knie te krijgen.

Gelukkig kan je dienst doen op die ervaren marketeers, want ze zitten hier bij Conversal! Neem contact met ons op voor informatie en om te ontdekken wat ons team zoal voor jouw bedrijf kan doen!

Top Left Curve
Home Bottom Curve

Antwoord niet gevonden? Neem contact op!

  • Wij respecteren jouw privacy. Jouw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.