Home / SEO / Stop met zoeken, Google zoekt voor jou Stop met zoeken, Google zoekt voor jou 23/07/2017 SEO Google Feed: meer relevant nieuws Google lanceert een gepersonaliseerde newsfeed: Google Feed. Gebruik je de mobiele zoekfunctie, dan krijg je een overzicht van nieuws op jouw maat. En dat zonder er zelf actief naar te zoeken. Google Feed speelt nog meer in op jouw interesses. In de Google App krijg je berichten te zien over onderwerpen die je bezighouden: reizen, hobby’s, sport, nieuws. Die worden geselecteerd op basis van jouw Google-zoekgedrag. Maar ook je zoekgedrag op pakweg YouTube of Gmail speelt een rol. Verder blijft locatie een belangrijke factor voor Google. Onderwerpen die in jouw regio ‘trending’ zijn, krijgen extra aandacht in het algoritme van Google Feed. Lees: hoe vaker je Google gebruikt, hoe beter de resultaten in jouw Feed zijn. Ook jij hebt invloed Heb je dan helemaal geen invloed op de berichten in Google Feed? Toch wel. Je kan jouw Feed personaliseren door bepaalde zoekresultaten te ‘volgen’. En wil je een bepaald thema minder in jouw Feed zien opduiken? Dan kan je ook aangeven dat je stopt met volgen. Wil je meer nadat je een bericht uit de Feed las? Google Feed presenteert een selectie van andere standpunten en gerelateerde informatie. En je kan ook zelf verder zoeken. Een keer tikken op de header van een bepaald bericht en je start een mobiele zoekopdracht. Geen social medium Met de nieuwe Feed wil Google nog relevanter worden en gedurende de ganse dag aanwezig zijn in het mobiele gedrag van haar gebruikers. Toch is dit geen nieuw sociaal medium, beklemtoont Google-vicevoorzitter Ben Gomes. De resultaten in Google Feed zijn immer gebaseerd op jouw eigen interesses, niet op die van jouw vrienden. Ook volg je berichten over een bekende persoon en niet de posts van die persoon op social media. Exit Google now, enter Google feed Google Feed vervangt Google Now, al is het eigenlijk een verbeterde versie met een nieuwe naam. Zoeken wordt nog makkelijker en je hebt zelf meer invloed op de resultaten met de ‘volg’-functie. Google-gebruikers in de Verenigde Staten zijn de eersten die de Feed te zien krijgen. Dat gebeurt in de komende weken. Daarna volgt de rest van de wereld. Mogelijk komt de Feed ook op de desktopversie van Google. Maar wanneer dat gebeurt, dat is nog koffiedik kijken. Meer info? Wil je weten hoe jouw bedrijf of organisatie kan scoren met Google? Als Google Partner staan wij sterk in het gebruik van Google voor jouw marketing. Contacteer ons gerust voor meer informatie. Contacteer ons Klaar om kennis te maken? We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen. Bekijk onze cases Contacteer ons Trending topics Bekijk meer artikels SEO, Content, Opleidingen 1 december 2025 Feweb-opleiding over GEO: onze belangrijkste takeaways Onze SEO’ers Elisa (SEO marketeer) en Indy (SEO copywriter) trokken naar de opleiding “Van SEO naar GEO: scoor beter online in AI-zoekmachines” en kwamen terug met inzichten die we je niet willen… Lees meer SEO, Ongecategoriseerd 25 november 2025 Hoger in Google: zo scoor je hoger in de zoekresultaten (handleiding + checklist) Wil je hoger in Google scoren, maar weet je niet waar te beginnen? Je bent niet alleen. SEO verandert razendsnel. Maar één ding blijft hetzelfde: wie bovenaan staat, wordt gezien. En wie… Lees meer SEO 30 oktober 2025 Wat je moet weten over de nieuwe Google AI Mode Google tilt zoeken naar een nieuw niveau met AI Mode. Geen eindeloze lijst met links meer, maar een dynamisch overzicht vol context: beelden, kaarten, producten en aanbevelingen die rechtstreeks inspelen op je… Lees meer Content, Online marketing, SEO 6 augustus 2025 AI overviews op Google: bedreiging of kans voor je SEO-strategie? Google’s AI Overviews zetten de zoekresultaten op z’n kop. Minder kliks, meer vragen. Wat betekent dat voor jouw SEO-strategie? In deze blog ontdek je hoe je slim inspeelt op deze nieuwe realiteit. Lees meer Content, Online marketing, SEO, Sociale Media 3 juli 2025 Alles-in-één marketing? Met Odoo stuur je slimmer, sneller en centraler Centraliseer je marketing in Odoo en stuur campagnes, leads en content vanuit één slim systeem. Lees meer Online marketing, SEO 24 november 2020 Help, mijn bedrijfsnaam wordt gebruikt! Ik heb een onderneming en bijgevolg een bedrijfsnaam. Maar wat als mijn bedrijfsnaam elders wordt gebruikt? Wat kan ik doen als ondernemer om dit te voorkomen? Een gekend voorbeeld is de politieke partij SP.A… Lees meer Bekijk alle artikels