Home / Stop met zoeken, Google zoekt voor jou Stop met zoeken, Google zoekt voor jou 23/07/2017 SEO Google Feed: meer relevant nieuws Google lanceert een gepersonaliseerde newsfeed: Google Feed. Gebruik je de mobiele zoekfunctie, dan krijg je een overzicht van nieuws op jouw maat. En dat zonder er zelf actief naar te zoeken. Google Feed speelt nog meer in op jouw interesses. In de Google App krijg je berichten te zien over onderwerpen die je bezighouden: reizen, hobby’s, sport, nieuws. Die worden geselecteerd op basis van jouw Google-zoekgedrag. Maar ook je zoekgedrag op pakweg YouTube of Gmail speelt een rol. Verder blijft locatie een belangrijke factor voor Google. Onderwerpen die in jouw regio ‘trending’ zijn, krijgen extra aandacht in het algoritme van Google Feed. Lees: hoe vaker je Google gebruikt, hoe beter de resultaten in jouw Feed zijn. Ook jij hebt invloed Heb je dan helemaal geen invloed op de berichten in Google Feed? Toch wel. Je kan jouw Feed personaliseren door bepaalde zoekresultaten te ‘volgen’. En wil je een bepaald thema minder in jouw Feed zien opduiken? Dan kan je ook aangeven dat je stopt met volgen. Wil je meer nadat je een bericht uit de Feed las? Google Feed presenteert een selectie van andere standpunten en gerelateerde informatie. En je kan ook zelf verder zoeken. Een keer tikken op de header van een bepaald bericht en je start een mobiele zoekopdracht. Geen social medium Met de nieuwe Feed wil Google nog relevanter worden en gedurende de ganse dag aanwezig zijn in het mobiele gedrag van haar gebruikers. Toch is dit geen nieuw sociaal medium, beklemtoont Google-vicevoorzitter Ben Gomes. De resultaten in Google Feed zijn immer gebaseerd op jouw eigen interesses, niet op die van jouw vrienden. Ook volg je berichten over een bekende persoon en niet de posts van die persoon op social media. Exit Google now, enter Google feed Google Feed vervangt Google Now, al is het eigenlijk een verbeterde versie met een nieuwe naam. Zoeken wordt nog makkelijker en je hebt zelf meer invloed op de resultaten met de ‘volg’-functie. Google-gebruikers in de Verenigde Staten zijn de eersten die de Feed te zien krijgen. Dat gebeurt in de komende weken. Daarna volgt de rest van de wereld. Mogelijk komt de Feed ook op de desktopversie van Google. Maar wanneer dat gebeurt, dat is nog koffiedik kijken. Meer info? Wil je weten hoe jouw bedrijf of organisatie kan scoren met Google? Als Google Partner staan wij sterk in het gebruik van Google voor jouw marketing. Contacteer ons gerust voor meer informatie. Contacteer ons Klaar om kennis te maken? We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen. Bekijk onze cases Contacteer ons Trending topics Bekijk meer artikels Content, Online marketing, SEO 6 augustus 2025 AI overviews op Google: bedreiging of kans voor je SEO-strategie? Google’s AI Overviews zetten de zoekresultaten op z’n kop. Minder kliks, meer vragen. Wat betekent dat voor jouw SEO-strategie? In deze blog ontdek je hoe je slim inspeelt op deze nieuwe realiteit. Lees meer Content, Online marketing, SEO, Sociale Media 3 juli 2025 Alles-in-één marketing? Met Odoo stuur je slimmer, sneller en centraler Centraliseer je marketing in Odoo en stuur campagnes, leads en content vanuit één slim systeem. Lees meer Online marketing, SEO 24 november 2020 Help, mijn bedrijfsnaam wordt gebruikt! Ik heb een onderneming en bijgevolg een bedrijfsnaam. Maar wat als mijn bedrijfsnaam elders wordt gebruikt? Wat kan ik doen als ondernemer om dit te voorkomen? Een gekend voorbeeld is de politieke partij SP.A… Lees meer SEO 7 januari 2020 Hoe duplicate content je hele SEO-strategie doet kelderen Duplicate content of dubbele content is een vaak voorkomend probleem bij websites. Dit type dubbele inhoud kan je hele SEO strategie laten kelderen. De term ‘dubbele content’ betekent simpelweg dat de content die je op jouw website… Lees meer SEO 14 december 2019 Google algoritmes overleven, hoe doe je dat? Wie zelf een website beheert of bezig is met online zakendoen, heeft er vast al wel van gehoord: Google algoritmes. Die algoritmes zijn de berekeningen die Google gebruikt om ranking en score te bepalen.… Lees meer SEO 2 november 2019 10 Redenen waarom je Google My Business moet instellen We vertelden je al eerder wat Google My Business juist is en benadrukten het belang van deze gratis online applicatie van Google. In dit artikel verduidelijken we enkele interessante redenen waarom je zeker Google My Business… Lees meer Bekijk alle artikels