Home / Praten we binnenkort allemaal met Google?Praten we binnenkort allemaal met Google?27/12/2017SEOVandaag gebruiken de meeste mensen zoekmachines door zoektermen of zoekvragen in te tikken. Maar je kan ook zoekvragen inspreken. Voice search wordt misschien nog niet massaal gebruikt, maar het belang ervan zal in de nabije toekomst sterk toenemen. En dat begint al in 2018.Wat moet je weten over Voice Search?Zoeken op het internet door je stem te gebruiken: het klinkt simpel en dat is het ook. Bovendien gaat het ook een stuk sneller dan het intikken van een zoekterm of zoekvraag. Met Google Now, Siri en andere apps kan je voice search gebruiken op mobiele apparaten en op specifieke apparaten voor stemgestuurde zoekopdrachten. Voice search wordt bij uitstek mobiel gebruikt en dat is ook logisch. Het is immers prima geschikt om op eender welke locatie te worden gebruikt.Voice search zit in de lift en dat heeft gevolgen voor de zoekmachineoptimalisatie (SEO) waarmee je bezoekers naar jouw website wil lokken. Dat geldt zeker voor bedrijven die inzetten op lokale SEO, want gebruikers zetten voice search vaak in om lokale content te zoeken. Mik jij op klanten die jouw product of dienst zoeken in jouw regio, overweeg dan zeker om in de nabije toekomst in te spelen op voice search.Hoe speel je in op stemgestuurd zoekgedrag?Wil je potentiële klanten bereiken die voice search gebruiken, speel dan in op de manier waarop zij zoekopdrachten formuleren. Gesproken zoekvragen formuleren we nog meer dan geschreven zoekopdrachten in onze dagelijkse taal. Vakjargon vermijden is dus de boodschap. Verder worden met voice search vooral vragen gesteld. Gebruikers gebruiken dus meer woorden dan één of twee zoekwoorden. Zorg dat je die vragen beantwoordt met de content op jouw website. Maak bijvoorbeeld werk van een degelijke FAQ-pagina. Zorg er ook voor dat Google jouw content gemakkelijk kan lezen. Korte zinnen, een heldere structuur, voldoende voegwoorden: zo kan je jouw content leesbaar maken.Is het belangrijk om extra aandacht te hebben voor de specifieke kenmerken van voice search? Zeer zeker. In tegenstelling tot geschreven zoekopdrachten genereert voice search slechts één zoekresultaat. En dat resultaat leidt ofwel naar jou, ofwel naar een concurrent. Voice search zit in de lift, maar is ook nog in volle ontwikkeling. Door nu al in te spelen op deze toekomstige trend ben je jouw concurrentie een stap voor.Hulp nodig?Wil je weten hoe wij je kunnen helpen bij zoekmachineoptimalisatie (SEO) of andere vragen? Neem dan snel contact op.Contacteer onsKlaar om kennis te maken?We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen.Bekijk onze casesContacteer onsTrending topicsBekijk meer artikelsSEO30 oktober 2025Wat je moet weten over de nieuwe Goole AI ModeGoogle tilt zoeken naar een nieuw niveau met AI Mode. Geen eindeloze lijst met links meer, maar een dynamisch overzicht vol context: beelden, kaarten, producten en aanbevelingen die rechtstreeks inspelen op je…Lees meerContent, Online marketing, SEO6 augustus 2025AI overviews op Google: bedreiging of kans voor je SEO-strategie?Google’s AI Overviews zetten de zoekresultaten op z’n kop. Minder kliks, meer vragen. Wat betekent dat voor jouw SEO-strategie? In deze blog ontdek je hoe je slim inspeelt op deze nieuwe realiteit.Lees meerContent, Online marketing, SEO, Sociale Media3 juli 2025Alles-in-één marketing? Met Odoo stuur je slimmer, sneller en centralerCentraliseer je marketing in Odoo en stuur campagnes, leads en content vanuit één slim systeem.Lees meerOnline marketing, SEO24 november 2020Help, mijn bedrijfsnaam wordt gebruikt!Ik heb een onderneming en bijgevolg een bedrijfsnaam. Maar wat als mijn bedrijfsnaam elders wordt gebruikt? Wat kan ik doen als ondernemer om dit te voorkomen? Een gekend voorbeeld is de politieke partij SP.A…Lees meerSEO7 januari 2020Hoe duplicate content je hele SEO-strategie doet kelderenDuplicate content of dubbele content is een vaak voorkomend probleem bij websites. Dit type dubbele inhoud kan je hele SEO strategie laten kelderen. De term ‘dubbele content’ betekent simpelweg dat de content die je op jouw website…Lees meerSEO14 december 2019Google algoritmes overleven, hoe doe je dat?Wie zelf een website beheert of bezig is met online zakendoen, heeft er vast al wel van gehoord: Google algoritmes. Die algoritmes zijn de berekeningen die Google gebruikt om ranking en score te bepalen.…Lees meerBekijk alle artikels