Home / SEO / Google bestraft irritante interstitials Google bestraft irritante interstitials 07/09/2016 SEO Als het van Google afhangt, zijn interstitials op mobiele webpagina’s een heuse no-go. Een handige techniek voor adverteerders, maar vooral een bron van frustratie voor bezoekers. SEO-strafpunten, dus. Wat zijn interstitials? Een Interstitial is een soort tussenpagina die de gebruiker te zien krijgt vooraleer hij de eigenlijke content van de webpagina kan bekijken. Handig voor adverteerders: de interstitial moet worden weggeklikt, dus de advertentie wordt in elk geval op zijn minst gezien. Maar gebruikers ervaren ze vooral als opdringerig en nefast voor de user experience, vooral op mobiele toestellen. Lagere ranking Vanaf 10 januari 2017 zal Google er werk van maken om interstitials uit het mobiele surflandschap te weren. Daarbij richt het zijn pijlen op 3 soorten advertenties die vandaag nog te vaak op landingspagina’s verschijnen: Pop-ups Interstitials “Valse” interstitials, waarbij de user louter naar beneden hoeft te scrollen om de eigenlijke content te zien Landingspagina’s die gebruik maken van deze advertenties, zullen hun ranking in de zoekresultaten zien dalen. Uitzonderingen Toch zullen sommige interstitials kunnen ontsnappen aan de nieuwe richtlijn: Interstitials m.b.t. de cookiewetgeving Interstitials m.b.t. leeftijdsaanduiding Daarnaast blijft user intent belangrijk. Is er een interstitial te zien op een bepaalde pagina, maar is die pagina wel relevant voor de zoekopdracht van de user? Dan worden er geen strafpunten uitgedeeld. Lees hier alvast de volledige richtlijnen van Google i.v.m. het gebruik van interstitials. Meer info? Wil je meer weten over wat goed is voor jouw SEO-strategie? Contacteer ons vrijblijvend. Contacteer ons Klaar om kennis te maken? We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen. Bekijk onze cases Contacteer ons Trending topics Bekijk meer artikels SEO, Content, Opleidingen 1 december 2025 Feweb-opleiding over GEO: onze belangrijkste takeaways Onze SEO’ers Elisa (SEO marketeer) en Indy (SEO copywriter) trokken naar de opleiding “Van SEO naar GEO: scoor beter online in AI-zoekmachines” en kwamen terug met inzichten die we je niet willen… Lees meer SEO, Ongecategoriseerd 25 november 2025 Hoger in Google: zo scoor je hoger in de zoekresultaten (handleiding + checklist) Wil je hoger in Google scoren, maar weet je niet waar te beginnen? Je bent niet alleen. SEO verandert razendsnel. Maar één ding blijft hetzelfde: wie bovenaan staat, wordt gezien. En wie… Lees meer SEO 30 oktober 2025 Wat je moet weten over de nieuwe Google AI Mode Google tilt zoeken naar een nieuw niveau met AI Mode. Geen eindeloze lijst met links meer, maar een dynamisch overzicht vol context: beelden, kaarten, producten en aanbevelingen die rechtstreeks inspelen op je… Lees meer Content, Online marketing, SEO 6 augustus 2025 AI overviews op Google: bedreiging of kans voor je SEO-strategie? Google’s AI Overviews zetten de zoekresultaten op z’n kop. Minder kliks, meer vragen. Wat betekent dat voor jouw SEO-strategie? In deze blog ontdek je hoe je slim inspeelt op deze nieuwe realiteit. Lees meer Content, Online marketing, SEO, Sociale Media 3 juli 2025 Alles-in-één marketing? Met Odoo stuur je slimmer, sneller en centraler Centraliseer je marketing in Odoo en stuur campagnes, leads en content vanuit één slim systeem. Lees meer Online marketing, SEO 24 november 2020 Help, mijn bedrijfsnaam wordt gebruikt! Ik heb een onderneming en bijgevolg een bedrijfsnaam. Maar wat als mijn bedrijfsnaam elders wordt gebruikt? Wat kan ik doen als ondernemer om dit te voorkomen? Een gekend voorbeeld is de politieke partij SP.A… Lees meer Bekijk alle artikels