Home / FAQ / Wat is inbound marketing? Wat is inbound marketing? Het antwoord op deze vraag moet worden overgedragen aan HubSpot, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het bedenken van de term. “Inbound marketing richt zich op het aantrekken van klanten door middel van relevante en nuttige content en het toevoegen van waarde in elke fase van het kooptraject van jouw klant. Potentiële klanten vinden je via kanalen zoals blogs, zoekmachines en sociale media.” In tegenstelling tot outbound marketing hoeft inbound marketing niet te vechten voor de aandacht van potentiële klanten. Door inhoud te creëren die is ontworpen om de problemen en behoeften van jouw ideale klanten aan te pakken, trek je kwalitatieve prospects aan en bouw je vertrouwen en geloofwaardigheid op voor jouw bedrijf. Gerelateerde vragen Bekijk alle vragen Wat is een buyer persona? Een buyer persona is een weergave van jouw ideale klant op basis van marktonderzoek en gegevens. Persona’s omvatten…Meer info Wat is content marketing? Contentmarketing is een strategische marketingbenadering gericht op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een…Meer info Wat is een marketingfunnel? Een marketing funnel (letterlijk: marketing trechter) is een model dat de stadia van de reis van een koper…Meer info Welke marketingtools gebruiken we? Bij Conversal werken we elke dag met een set aan professionele marketingtools om jouw communicatie sterker, slimmer en…Meer info Wat is data-driven marketing? Data-driven marketing verwijst naar het hebben van strategieën en processen om gegevens te gebruiken om meer inzicht te…Meer info Wat is de meerwaarde van online adverteren? Veel ondernemers vragen zich af of online adverteren de moeite waard is. Je moet als ondernemer namelijk goed opletten dat…Meer info Wat is online marketing? Digitale marketing omvat marketing voor mensen die elektronische apparaten op het internet gebruiken, namelijk computers, smartphones en tablets. Digitale…Meer info Hoe kan ik mijn reviews beheren in Google en Facebook? We vertelden je al eerder wat Google My Business is en hoe belangrijk het verzamelen van reviews voor je zaak is.…Meer info Welke socialmediakanalen moet ik gebruiken? Overweeg eerst de beste sociale media kanalen op het gebied van actieve gebruikers: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Pinterest.…Meer info Wat is het verschil tussen SEO en SEA? SEO en SEA: wie vandaag online gevonden wil worden heeft deze begrippen vast al eens gehoord. Maar waar…Meer info Bekijk alle vragen Klaar om kennis te maken? We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen. Bekijk onze cases Contacteer ons