Home / FAQ / Waarin onze Conversal hosting verschilt van traditionele hosting Waarin onze Conversal hosting verschilt van traditionele hosting Wanneer we een website voor jou ontwikkelen, kan je kiezen of je deze in onze Conversal hosting wil onderbrengen, of dat je deze zelf gaat hosten. We raden onze klanten steeds aan om de website in één van onze Conversal hosting pakketten onder te brengen. Het is namelijk de enige manier waarop we 100% verantwoordelijkheid kunnen opnemen voor de correcte werking van de website of online applicatie. Problemen zijn erg vaak gerelateerd aan de instellingen van de server, de veiligheidsupdates of het gebrek daaraan. Lees zeker even verder om te ontdekken waarom het een slim idee is om ook de hosting bij Conversal onder te brengen! Zo verschilt Conversal Cloud van andere hosting pakketten: Voldoende resources op een eigen VPS Elke website draait bij Conversal op een eigen virtuele server. Dit zorgt er voor dat je de resources niet deelt met andere websites op dezelfde server. Zo kunnen we het meeste uit je website halen en consistent voor snelle laadtijden zorgen. Pro-actieve monitoring Bij Conversal nemen wij contact op met jou wanneer er zich problemen voordoen. Andere hosting bedrijven gaan ervan uit dat je zelf contact met hen opneemt wanneer je eventuele problemen ontdekt. Bij Conversal hebben we volgende monitors lopen voor alle websites: Uptime monitor: is de website online en bereikbaar? Blacklist monitor: Staat het IP van de server (website) niet op een blacklist? SMTP monitor: Kan de applicatie nog correct mails uitsturen via de mailserver? Volledige verantwoordelijkheid We nemen graag de volledige verantwoordelijkheid voor de goede werking van jouw website, zowel tijdens de ontwikkelingsfase als erna. Dat kunnen we enkel doen wanneer de volledige setup en server voldoet aan onze hoge kwaliteitsnormen. Het is bovendien ook makkelijker voor ons om te werken in een omgeving die de onze is. Zo weten we zeker dat alles is ingesteld zoals het hoort. Expertise onder één dak Het is een enorm voordeel dat diegene die jouw website heeft gebouwd effectief ook instaat voor de hosting. Je hebt zo namelijk één contactpunt en je vermijdt een mogelijk steekspel waarbij de verantwoordelijkheid van één partij op de andere wordt overgedragen. Aparte mailserver In onze prijs is het gebruik van een aparte mailserver via Mailgun inbegrepen. Zo gaan de uitgaande mails van jouw website via een beveiligde mailserver (bv. bij contactformulieren, bestellingen, …). Dit heeft als voordeel dat de kans veel kleiner is dat deze berichten als spam worden aanschouwd, en bovendien hebben wij tijdelijke logs van alle uitgaande berichten, moest er toch iets fout gaan. Dedicated resources Via Conversal hosting krijg je toegang tot dedicated resources. Dat betekent dat jouw website eigenlijk op een eigen VPS of Virtual Private Server staat. Ondervind een andere website problemen, dan heeft dat geen enkele invloed op de werking van jouw website. Persoonlijke aanpak Bij Conversal hebben we jouw website ontwikkeld. We kennen jouw project, website, applicaties, … Nadat de website live gaat, blijf je steeds in contact met hetzelfde team als voordien. Wij kennen dan ook jouw website en setup, in tegenstelling tot de klantendienst van grote hostingpartijen. Bij die hosting aanbieders krijg je een support agent die niet weet wie je bent, wat jouw project is en waar je mee bezig bent. Je zal vaak hetzelfde verhaal opnieuw moeten uitleggen, soms aan meerdere personen. CMS Veiligheidsupdates We voeren voor jou, indien je gebruik maakt van het WordPress CMS, periodiek de nodige veiligheidsupdates uit. Dit doen we pro-actief, zonder dat je zelf enige actie moet ondernemen. Alleen zo blijft jouw website beveiligd en goed werkend! Licenties van plugins Voor sommige plugins is een betalende licentie nodig. Als agency hebben wij voor verschillende courant gebruikte plugins een “agency license”, die wij kosteloos ter beschikking stellen van onze klanten wanneer zij gebruik maken van onze omgeving. Noodgevallen Wanneer jouw website buiten de kantooruren of in het weekend plots offline blijkt te zijn of er is een ernstig probleem met de werking van de website, dan kan je een noodgeval melden bij onze helpdesk. Afhankelijk van de beschikbaarheid onderzoeken we zo snel mogelijk het probleem en zorgen we voor een snelle oplossing. Écht snelle support Wanneer alle aspecten van jouw website zich onder ons toezicht bevinden, kunnen we vaak snel problemen traceren en makkelijk een oplossing vinden voor dat probleem. Jouw website bij een andere partij? Dan moeten wij in een vreemde omgeving aan troubleshooting doen. Vaak moeten we dan contact opnemen met de helpdesk van deze hosting, wat extra tijd vraagt. Zonder toegang tot jouw hosting en zonder ervaring met de specifieke instellingen van die hosting, is het voor ons erg moeilijk om een vlotte en kwalitatieve ondersteuning te bieden. Gerelateerde vragen Bekijk alle vragen Wat is inbound marketing? Het antwoord op deze vraag moet worden overgedragen aan HubSpot, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het bedenken…Meer info Hoe vaak moet ik mijn website updaten? Het regelmatig updaten van de content op jouw website is essentieel om te blijven scoren in Google. Jouw website…Meer info Wat is Generative Engine Optimization (GEO)? GEO is het optimaliseren van je webcontent zodat AI‑gedreven zoekmachines (zoals ChatGPT, Perplexity, Google’s SGE, Gemini…) jouw content…Meer info Waarom is SEO belangrijk? Vandaag zoeken we met z’n allen steeds vaker naar informatie via het internet. Wie potentiële klanten wil bereiken…Meer info Waarom verlaten bezoekers mijn website? Er kunnen veel redenen aan de basis liggen van deze vraag. In vele gevallen komt dit neer op…Meer info Wat is content marketing? Contentmarketing is een strategische marketingbenadering gericht op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een…Meer info Kan ik een domeinnaam kopen zonder hosting te betalen? Dat kan zeker. Een domeinnaam en een hostingpakket kunnen volledig los van elkaar aangekocht worden. Om een website…Meer info Wat is PPC? Heb je de term PPC al eerder horen vallen, maar is het niet helemaal duidelijk wat dat nu juist wil…Meer info Welke domeinextensie kiezen? Welke domeinextensie kiezen voor mijn nieuwe website? Vaak bevat de URL de naam van jouw onderneming, maar wat kies…Meer info Hoe kan ik feedback geven tijdens en na de ontwikkeling? Er zijn verschillende manieren om feedback door te geven. Tijdens de programmatiefase werkt het iets vlotter om per…Meer info Bekijk alle vragen Klaar om kennis te maken? We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen. Bekijk onze cases Contacteer ons