Home / FAQ / Waarin onze Conversal hosting verschilt van traditionele hosting Waarin onze Conversal hosting verschilt van traditionele hosting Wanneer we een website voor jou ontwikkelen, kan je kiezen of je deze in onze Conversal hosting wil onderbrengen, of dat je deze zelf gaat hosten. We raden onze klanten steeds aan om de website in één van onze Conversal hosting pakketten onder te brengen. Het is namelijk de enige manier waarop we 100% verantwoordelijkheid kunnen opnemen voor de correcte werking van de website of online applicatie. Problemen zijn erg vaak gerelateerd aan de instellingen van de server, de veiligheidsupdates of het gebrek daaraan. Lees zeker even verder om te ontdekken waarom het een slim idee is om ook de hosting bij Conversal onder te brengen! Zo verschilt Conversal Cloud van andere hosting pakketten: Voldoende resources op een eigen VPS Elke website draait bij Conversal op een eigen virtuele server. Dit zorgt er voor dat je de resources niet deelt met andere websites op dezelfde server. Zo kunnen we het meeste uit je website halen en consistent voor snelle laadtijden zorgen. Pro-actieve monitoring Bij Conversal nemen wij contact op met jou wanneer er zich problemen voordoen. Andere hosting bedrijven gaan ervan uit dat je zelf contact met hen opneemt wanneer je eventuele problemen ontdekt. Bij Conversal hebben we volgende monitors lopen voor alle websites: Uptime monitor: is de website online en bereikbaar? Blacklist monitor: Staat het IP van de server (website) niet op een blacklist? SMTP monitor: Kan de applicatie nog correct mails uitsturen via de mailserver? Volledige verantwoordelijkheid We nemen graag de volledige verantwoordelijkheid voor de goede werking van jouw website, zowel tijdens de ontwikkelingsfase als erna. Dat kunnen we enkel doen wanneer de volledige setup en server voldoet aan onze hoge kwaliteitsnormen. Het is bovendien ook makkelijker voor ons om te werken in een omgeving die de onze is. Zo weten we zeker dat alles is ingesteld zoals het hoort. Expertise onder één dak Het is een enorm voordeel dat diegene die jouw website heeft gebouwd effectief ook instaat voor de hosting. Je hebt zo namelijk één contactpunt en je vermijdt een mogelijk steekspel waarbij de verantwoordelijkheid van één partij op de andere wordt overgedragen. Aparte mailserver In onze prijs is het gebruik van een aparte mailserver via Mailgun inbegrepen. Zo gaan de uitgaande mails van jouw website via een beveiligde mailserver (bv. bij contactformulieren, bestellingen, …). Dit heeft als voordeel dat de kans veel kleiner is dat deze berichten als spam worden aanschouwd, en bovendien hebben wij tijdelijke logs van alle uitgaande berichten, moest er toch iets fout gaan. Dedicated resources Via Conversal hosting krijg je toegang tot dedicated resources. Dat betekent dat jouw website eigenlijk op een eigen VPS of Virtual Private Server staat. Ondervind een andere website problemen, dan heeft dat geen enkele invloed op de werking van jouw website. Persoonlijke aanpak Bij Conversal hebben we jouw website ontwikkeld. We kennen jouw project, website, applicaties, … Nadat de website live gaat, blijf je steeds in contact met hetzelfde team als voordien. Wij kennen dan ook jouw website en setup, in tegenstelling tot de klantendienst van grote hostingpartijen. Bij die hosting aanbieders krijg je een support agent die niet weet wie je bent, wat jouw project is en waar je mee bezig bent. Je zal vaak hetzelfde verhaal opnieuw moeten uitleggen, soms aan meerdere personen. CMS Veiligheidsupdates We voeren voor jou, indien je gebruik maakt van het WordPress CMS, periodiek de nodige veiligheidsupdates uit. Dit doen we pro-actief, zonder dat je zelf enige actie moet ondernemen. Alleen zo blijft jouw website beveiligd en goed werkend! Licenties van plugins Voor sommige plugins is een betalende licentie nodig. Als agency hebben wij voor verschillende courant gebruikte plugins een “agency license”, die wij kosteloos ter beschikking stellen van onze klanten wanneer zij gebruik maken van onze omgeving. Noodgevallen Wanneer jouw website buiten de kantooruren of in het weekend plots offline blijkt te zijn of er is een ernstig probleem met de werking van de website, dan kan je een noodgeval melden bij onze helpdesk. Afhankelijk van de beschikbaarheid onderzoeken we zo snel mogelijk het probleem en zorgen we voor een snelle oplossing. Écht snelle support Wanneer alle aspecten van jouw website zich onder ons toezicht bevinden, kunnen we vaak snel problemen traceren en makkelijk een oplossing vinden voor dat probleem. Jouw website bij een andere partij? Dan moeten wij in een vreemde omgeving aan troubleshooting doen. Vaak moeten we dan contact opnemen met de helpdesk van deze hosting, wat extra tijd vraagt. Zonder toegang tot jouw hosting en zonder ervaring met de specifieke instellingen van die hosting, is het voor ons erg moeilijk om een vlotte en kwalitatieve ondersteuning te bieden. Gerelateerde vragen Bekijk alle vragen Waarom verlaten bezoekers mijn website? Er kunnen veel redenen aan de basis liggen van deze vraag. In vele gevallen komt dit neer op…Meer info Is Odoo geschikt voor e-commerce? Zeker! Odoo heeft een eigen e-commerce module waarmee je producten verkoopt, betalingen ontvangt, je voorraad beheert en alles…Meer info Wat is het verschil tussen WordPress en Odoo? WordPress is een content management systeem (CMS) gericht op websites en webshops. Het is gebruiksvriendelijk, flexibel en open…Meer info Van welke infrastructuur maakt onze hosting gebruik? Onze hosting oplossing is het gevolg van 10 jaar ervaring met het bouwen van website applicaties. In alle…Meer info Wat is regiewerk en hoe past Conversal dit toe? Bij Conversal houden we van transparantie. Duidelijke offertes, goede afspraken omtrent oplevertermijnen en een vaste bepaling van een…Meer info Kan ik een website laten bouwen zonder Figma? In theorie kan het, maar bij Conversal starten we altijd met een Figma-ontwerp. Waarom? Omdat het zorgt voor…Meer info Hoe kan ik feedback geven tijdens en na de ontwikkeling? Er zijn verschillende manieren om feedback door te geven. Tijdens de programmatiefase werkt het iets vlotter om per…Meer info Ben ik eigenaar van mijn website? Ondernemers die een website laten maken stellen ons regelmatig de vraag: “Ben ik nu de eigenaar van mijn…Meer info Kan je Odoo koppelen met WooCommerce? Ja, dat kan — en wij doen het regelmatig. Een koppeling tussen WooCommerce en Odoo zorgt ervoor dat…Meer info Hoe belangrijk is een responsive design? Smartphones zijn de meest gebruikte technologie ter wereld. De meeste van uw prospecten brengen het grootste deel van…Meer info Bekijk alle vragen Klaar om kennis te maken? We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen. Bekijk onze cases Contacteer ons