Home / FAQ / Wat is een CTA?Wat is een CTA?CTA staat voor “Call-To-Action”. Het is een knop, link of zin die de gebruiker aanspoort om een specifieke actie te ondernemen, zoals het invullen van een formulier, het downloaden van een whitepaper, het aankopen van een product of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Een CTA is bedoeld om de gebruiker te overtuigen om een actie te ondernemen en zo de conversie te verhogen.Een CTA kan worden weergegeven in verschillende formaten, zoals een knop, een link, een afbeelding of zelfs als tekst. Het is belangrijk om de CTA op een opvallende plek te plaatsen, zodat de gebruiker deze gemakkelijk kan zien en erop kan klikken. Ook is het belangrijk om duidelijk te zijn over de actie die de gebruiker moet ondernemen, bijvoorbeeld “Aanmelden voor de nieuwsbrief” of “Koop nu”.In een website of landing page zijn CTA’s een cruciale elementen om de gebruiker te overtuigen om de stap te zetten om een aankoop te doen, een formulier in te vullen of zich aan te melden voor een nieuwsbrief. Een aantrekkelijke en duidelijke CTA kan een grote impact hebben op de conversie-ratio van een website.Definitie van een CTA.Gerelateerde vragenBekijk alle vragenWat is remarketing?Remarketing is het gericht adverteren op gebruikers die jouw website reeds hebben bezocht. Dit maakt het mogelijk om…Meer infoWelke marketingtools gebruiken we?Conversal groeit iedere dag als digital marketing agency. Naast webdesign leveren we ook steeds vaker strategisch advies en bouwen we een marketingplan op maat van…Meer infoWat met de integratie social media links op mijn website?Deze integreren wij sowieso op jouw website. Elk social media kanaal dat je gebruikt krijgt een plaats op de website.…Meer infoHoe kan ik mijn reviews beheren in Google en Facebook?We vertelden je al eerder wat Google My Business is en hoe belangrijk het verzamelen van reviews voor je zaak is.…Meer infoWat doet een online marketeer?Digitale marketing is geëvolueerd tot het punt waarop een immense reeks specialisten met merken/bedrijven overleggen om effectieve strategieën te…Meer infoWat is lead nurturing?Lead nurturing is marketing naar prospects (potentiële klanten) – meestal via e-mail – om ze in een volgende fase tijdens…Meer infoWat is inbound marketing?Het antwoord op deze vraag moet worden overgedragen aan HubSpot, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het bedenken…Meer infoWat is een buyer persona?Een buyer persona is een weergave van jouw ideale klant op basis van marktonderzoek en gegevens. Persona’s omvatten…Meer infoHoe krijg ik meer websitebezoekers?Wie vandaag informatie zoekt over een product of dienst doet dat doorgaans op het internet. Op basis van…Meer infoWat is marketing automation?Marketing automation is software die marketingprocessen en -campagnes op meerdere kanalen beheert. Het stroomlijnt het genereren van leads, segmentatie,…Meer infoBekijk alle vragenKlaar om kennis te maken?We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen.Bekijk onze casesContacteer ons