Home / Facebook ads: populair bij brands én usersFacebook ads: populair bij brands én users10/08/2016Sociale MediaIn juni 2016 had online marketeer Greg Gifford het op de BrightonSEO conferentie over Facebook ads. Ook Conversal was erbij. We ontdekten er de groeiende mogelijkheden van deze advertenties.Waarom zijn Facebook ads dan plots zo succesvol? En wat zijn de mogelijkheden voor jouw bedrijf?Mogelijkheden van Facebook adsInmiddels telt Facebook al ruim 1,5 miljard gebruikers. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat het sociale netwerk is uitgegroeid tot een geliefd marketingkanaal.Facebook zet dan ook actief in op advertenties die bedrijven écht resultaten opleveren. De mogelijkheden zijn talloos:Uitgebreide targeting: Bedrijven kunnen ads niet alleen targeten op basis van locatie, leeftijd, geslacht of interesses. Zelfs het opleidingsniveau en het toestel waarmee ze surfen zijn een optie.Uploaden van e-maillijsten: Bedrijven kunnen bestaande klanten ook eenvoudig targeten op Facebook, door e-maillijsten door te geven.Vergelijkbare doelgroepen: Aan de hand van vergelijkbare doelgroepen kunnen bedrijven zich op nieuwe doelgroepen richten die lijken op huidige doelgroepen.Local awareness ads: Bedrijven kunnen adverteren op specifieke locaties, zoals locaties waar concurrenten gevestigd zijn, of op evenementen.Ook de formats van de advertenties zijn uitgebreid, met onder meer:Canvas ads: Verticale full-screen advertenties, die kunnen bestaan uit video’s, afbeeldingen of CTA’s. Gebruikers worden volledig ondergedompeld in de advertentie.Carousel ads: Advertenties waarin verschillende links of afbeeldingen naast elkaar gedeeld kunnen worden. Ideaal om meerdere producten te promoten.Waarom zo succesvol?Eén verklaring voor het succes van de Facebook ads is alvast de aangename user experience.Ads worden lokaler, gerichter en dus ook relevanter. Onderzoek door Google wees uit dat 70% van de users ads verkiezen aangepast zijn aan hun eigen omgeving.Users vinden de ads dan ook niet storend, precies door die hoge mate van relevantie. Ze zijn sneller geneigd aandacht te besteden aan de ads, wat leidt tot meer leads en hogere conversies.Meer info?Meer weten over de mogelijkheden van Facebook advertenties? Conversal helpt je graag.Contacteer onsKlaar om kennis te maken?We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen.Bekijk onze casesContacteer onsTrending topicsBekijk meer artikelsContent, Online marketing, SEO, Sociale Media3 juli 2025Alles-in-één marketing? Met Odoo stuur je slimmer, sneller en centralerCentraliseer je marketing in Odoo en stuur campagnes, leads en content vanuit één slim systeem.Lees meerSociale Media11 juni 2020Een Facebook wedstrijd opzetten: dit moet je wetenAf en toe een Facebook wedstrijd organiseren is een goed idee om wat extra aandacht op je onderneming te vestigen. Het is een hele goede manier om de interactie met jouw volgers op sociale media te verhogen zonder…Lees meerSociale Media6 juni 2019Jouw LinkedIn bedrijfspagina boosten: nodig vanaf nu jouw connecties uit!Stagneren jouw volgers op LinkedIn ook al even? Geen nood! Er is een nieuwe feature waarmee je de aangroei van jouw bedrijfspagina kan boosten! LinkedIn bedrijfspagina boosten: Connecties uitnodigen We kennen allemaal LinkedIn als platform om…Lees meerSociale Media28 mei 2019Hoe zetten politieke partijen Facebook Advertising naar hun hand?De resultaten van de voorbije verkiezingen liegen er niet om: partijen die investeren in online advertentiecampagnes op de sociale media scoren beduidend hoog. In deze blogpost geven we je enkele do’s en don’ts mee…Lees meerSociale Media21 januari 2019Waarom kiezen voor Facebook Advertising?Hoe groot is de impact van Facebook op ons koopgedrag? Vrij groot, zo blijkt uit een test voor het nieuwe Canvas-programma ‘Facebook en Ik’. Een gerichte Facebook advertising campagne van het programma vervijfvoudigde op amper…Lees meerSociale Media21 januari 2018Wat betekent de nieuwe Facebook News Feed voor jou?Facebook past algoritme achter news feed aan Recent kondigde Facebook aan dat het algoritme achter de News Feed zal veranderen. Kort gezegd komt het hierop neer: gebruikers krijgen meer berichten van vrienden en familie te zien en minder nieuws…Lees meerBekijk alle artikels