Oxfam Wereldwinkels

Miljoenen mensen wereldwijd die ons voedsel produceren leven in armoede en werken in onaanvaardbare omstandigheden, ondanks de miljardenwinsten in de voedingsindustrie. Bovendien staan tussen de miljoenen producenten en de miljarden consumenten steeds minder bedrijven. Oxfam zet zich in voor eerlijke wereldhandel en duurzame ontwikkeling.

Als vrijwilligersbeweging draagt Oxfam-Wereldwinkels bij aan een transitie naar een duurzame samenleving. Dit gebeurt niet alleen via de verkoop van producten in hun winkels, maar ook via een lobby netwerk en jaarlijkse acties. Producenten moeten een eerlijke kans krijgen om hun producten te kunnen verkopen. Oxfam-Wereldwinkels is het bewijs dat dit echt kan!

De opdracht

De vorige website was verouderd en kwam tekort inzake structuur, functionaliteiten en story telling. Oxfam-Wereldwinkels had nood aan een jonge, frisse en hippe website die het verhaal van Oxfam op een duidelijke en overzichtelijke manier zou brengen, zonder daarbij het menselijke en duurzame aspect uit het oog te verliezen. Daarnaast diende de lokale webshops en activiteiten beter geïntegreerd te worden in de nieuwe website.

Conversal zorgde voor een professionele CMS-website (Content Management System), wat betekent dat de inhoud van deze website op een gebruiksvriendelijke manier zelf kan worden aangepast. Er werden ook speciale functionaliteiten geïntegreerd, zoals: een dynamische en interactieve nieuwsblog, ontwerp en ontwikkeling van de nieuwsbrief, gebruiksvriendelijke productcatalogus met zoek- en filtermodule, moduleerbare lokale winkelpagina’s en activiteitenkalender.

Wat we deden