Home / FAQ / Wat is de meerwaarde van online adverteren? Wat is de meerwaarde van online adverteren? Veel ondernemers vragen zich af of online adverteren de moeite waard is. Je moet als ondernemer namelijk goed opletten dat je je budget aan de juiste dingen spendeert en dat je zo weinig mogelijk geld uitgeeft aan zaken die weinig opleveren. Maar online adverteren is niet één van die dingen waar je op wil besparen, want adverteren in Google of op sociale media kan je net erg veel nieuwe klanten en conversies opleveren. Het maakt niet uit of je zaak al jaren bestaat, of je net gestart bent met een nieuwe zaak. Adverteren is één van de beste manieren om aandacht te krijgen en nieuwe klanten aan te trekken. We zijn de laatste jaren steeds minder geïnteresseerd in adverteren in de krant of op de radio. Online adverteren is dé way-to-go in 2020! Ontdek de 7 voordelen! Online adverteren heeft veel voordelen ten opzichte van andere (vaak verouderde) vormen van adverteren. Deze manier van reclame maken is erg flexibel en je kan ook makkelijk dingen aanpassen terwijl de campagne al loopt. Dit zijn de voordelen van het opzetten van een online advertentie campagne. 1. Kies je doelgroep Voor advertenties die op het internet gepubliceerd worden, kan je meestal gebruik maken van gesofisticeerde tools en filters om je publiek nauwkeurig te selecteren. Je kiest je doelgroep op basis van locatie, leeftijd, geslacht, interesses, … Noem maar op! Kortom: je kan tot het laatste detail beslissen aan wie jouw advertentie voorgeschoteld mag worden. Deze mogelijkheden zijn zeker niet voorhanden bij een reclameboodschap op de radio of in de krant! 2. Kosten effectieve reclame Online advertenties werken vaak volgens het Pay-Per-Click model. Dat betekent dat je enkel betaalt voor echte kliks. Personen die je advertentie zien, maar er niet op klikken, kosten je geen cent. Het is wel belangrijk dat je de campagnes goed afstelt en niet zomaar lukraak enkele zoekwoorden selecteert. Wanneer een campagne voor online adverteren goed is ingesteld, bereik je met minder geld meer klanten. Je bereikt de juiste mensen en betaalt enkel voor de kliks waarvan je weet dat ze geld in het laatje brengen. 3. Nauwkeurige analyse en rapportage bij online adverteren Tijdens, maar vooral na een campagne, kan je in detail de resultaten van die campagne bekijken. Je krijgt dan ook snel inzicht in een hele resem aan gegevens die je helpen om je toekomstige campagnes nog beter te maken! Dit is dan ook een belangrijk voordeel van online adverteren dat je zeker niet over het hoofd mag zien. Bij de meeste andere vormen van reclame heb je achteraf namelijk weinig tot geen overzicht over de prestaties van de campagne. 4. Verschillende types advertenties Online adverteren kan je op duizend-en-één verschillende manieren doen. Wil je gebruik maken van tekst links, afbeeldingen, bewegende beelden, … Alles is mogelijk! Je kan niet alleen het uitzicht van je reclameboodschap kiezen, maar ook waar en aan wie ze getoond wordt. 5. Verschillende kanalen voor online adverteren Behalve het populaire Google AdWords, kan je ook gebruik maken van andere kanalen om online te adverteren. Facebook is één van die platformen waar advertenties vaak erg veel respons krijgen. Maar uiteindelijk kan je op oneindig veel platformen gaan adverteren. We raden aan om op zoek te gaan naar de platformen waar jouw ideale publiek zich bevindt. Daarna gebruiken we dan die plekken om je boodschap te verspreiden. De meeste ondernemers starten met Google advertenties en Facebook campagnes, omdat deze 2 platformen immens populair zijn. 6. Breng wijzigingen aan in lopende campagnes Nadat je een online reclamecampagne hebt opgestart, kan je altijd nog wijzigingen aanbrengen indien nodig. De beste methode is om even te kijken wat je advertentie oplevert tijdens de eerste weken. Daarna kan je de prestaties van de campagne evalueren en bijstellen waar nodig. Je hoeft de campagne dus niet te beëindigen of stop te zetten om wijzigingen door te voeren. 7. Meer conversies! Je leest het goed! Met online advertenties haal je meer klanten binnen en converteer je meer potentiële klanten. Doordat je erg specifiek je publiek kan bepalen, worden je advertenties enkel getoond aan die personen die interesse hebben in je product. De conversie ratio ligt dus een pak hoger dan bij andere vormen van adverteren. Maak gebruik van de voordelen van online adverteren Ook voor jouw onderneming zijn deze interessante voordelen van toepassing! Steeds meer mensen doen eerst opzoekwerk online voordat ze de stap zetten om een aankoop te doen. Die uiteindelijke aankoop of aanvraag voor een offerte doen ze meestal ook ineens online. Zorg dat jouw bedrijf als eerste verschijnt wanneer iemand op zoek is naar producten of diensten zoals de jouwe. Weet je niet goed hoe je best begint met online adverteren? Bij Conversal helpen we je graag verder bij iedere stap van het online gebeuren. We helpen je om je online advertentie campagnes op te zetten en op te volgen. Neem dus zeker contact met ons op om de mogelijkheden te ontdekken! Gerelateerde vragen Bekijk alle vragen Wat met de integratie social media links op mijn website? Deze integreren wij sowieso op jouw website. Elk social media kanaal dat je gebruikt krijgt een plaats op de website.…Meer info Wat doet een online marketeer? Digitale marketing is geëvolueerd tot het punt waarop een immense reeks specialisten met merken/bedrijven overleggen om effectieve strategieën te…Meer info Wat is marketing automation? Marketing automation is software die marketingprocessen en -campagnes op meerdere kanalen beheert. Het stroomlijnt het genereren van leads, segmentatie,…Meer info Wat is een CTA? CTA staat voor “Call-To-Action”. Het is een knop, link of zin die de gebruiker aanspoort om een specifieke…Meer info Wat is een lead magnet? Een lead magnet is een gratis aanbieding in ruil voor een e-mailadres (en mogelijk aanvullende informatiegegevens). Het doel is om…Meer info Wat is CRO? Conversion rate optimization (CRO) is het proces waarbij het percentage conversies van uw website en meestal een specifieke…Meer info Wat is inbound marketing? Het antwoord op deze vraag moet worden overgedragen aan HubSpot, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het bedenken…Meer info Welke socialmediakanalen moet ik gebruiken? Overweeg eerst de beste sociale media kanalen op het gebied van actieve gebruikers: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Pinterest.…Meer info Zou het mijn bedrijf iets opleveren om te investeren in online marketing? Absoluut! Hoewel bedrijven in veel bedrijfssectoren digitale marketing met twijfel blijven benaderen, betekent het vermijden van digitale marketing…Meer info Wat is een marketingfunnel? Een marketing funnel (letterlijk: marketing trechter) is een model dat de stadia van de reis van een koper…Meer info Bekijk alle vragen Klaar om kennis te maken? We blazen je niet omver met loze beloftes, maar met strategie, creativiteit en bewezen impact. Ontdek wat we samen voor jouw business kunnen betekenen. Bekijk onze cases Contacteer ons