
Meer informatie over onze Privacy Policy kan je hier terugvinden.
Met Google Duplex werkt Google aan een nieuwe functie die telefoongesprekken kan voeren in opdracht van zijn gebruiker. De nieuwe toepassing oogstte veel bijval en klinkt veelbelovend voor consumenten en bedrijven.
Op de Google I/O-conferentie voor ontwikkelaars stelde CEO Sundar Pichai Google Duplex voor. De toepassing is een onderdeel van Google Assistant, de persoonlijke digitale assistent van Google. De manier waarop de Google Assistant telefoongesprekken afhandelt, kreeg veel bijval bij het aanwezige publiek. In twee telefoontjes met een kapsalon en een restaurant viel dan ook op hoe natuurlijk het taalgebruik was. Bovendien bleek de Google Assistant in staat om onverwachte problemen goed kan oplossen.
Google Duplex is een vorm van artificiële intelligentie (AI) die op termijn een handige en bruikbare toepassing kan worden voor de consument. De voordelen spreken dan ook voor zich:
Maar ook voor bedrijven is Google Duplex goed nieuws. Zij kunnen immers veel efficiënter te werk gaan. Denk bijvoorbeeld aan een reeks telefoontjes om adressen te controleren of om bestellingen te plaatsen. In plaats van die door medewerkers te laten uitvoeren, kan de Google Assistant daar in de toekomst voor instaan. Intussen kunnen de medewerkers zich concentreren op andere taken. Maar er is meer:
Google werkt al enige tijd aan Google Duplex en de ontwikkeling is nog niet helemaal rond. Deze zomer starten de testen. Intussen liet Google ook al weten dat de Google Assistant zich bij het begin van elk telefoongesprek zal kenbaar maken. Zo weet de persoon aan de andere kant van de lijn dat hij of zij in gesprek is met een robot.
Bij Conversal volgen we ontwikkelingen op vlak van artificiële intelligentie (AI) op de voet. Wil je weten hoe jouw bedrijf stappen vooruit kan zetten met AI? Contacteer ons dan gerust.
Kunnen we ergens mee helpen of heb je een vraag? 🙋♀️