Usability-optimalisatie

Als Google Partner laten we uw organisatie online scoren. Onze experts zijn continu bezig om uw website te optimaliseren en te promoten via een professionele webmarketing campagne. Vraag alvast een vrijblijvend auditrapport aan van uw huidige website!

Usability-optimalisatie

De gebruiksvriendelijkheid of usability van uw website is essentieel om online succes te boeken. We denken dan aan volgende zaken:

  • Zullen gebruikers makkelijk hun weg vinden op uw website?
  • Is uw website duidelijk en eenvoudig, zonder cruciale informatie te vergeten?
  • Belandt de bezoeker waar hij wil belanden wanneer hij vanuit Google bij uw bedrijf terechtkomt?
  • Is uw website gebruiksvriendelijk op elk toestel, zowel mobiel als op een desktop?

Het spreekt voor zicht dat deze zaken cruciaal zijn. Dankzij onze ervaring hebben we een goed zicht op wat wél en wat niet werkt online. 

Maar we rekenen hiervoor niet enkel op onze expertise. Via allerhande tools, zoals bv. Google Analytics, kunnen we ook meten wat werkt en bijgevolg uw campagne bijsturen.

Waarom gebruiksvriendelijkheid van belang is

Wanneer uw site gebruiksvriendelijk is, zullen uw bezoekers langer op uw website blijven, maar vooral sneller hun doel vinden. Het gevolg is een tevreden bezoeker, die zo veel sneller zal besluiten u te contacteren of een andere interactie te doen.

Bovendien houdt Google rekening met de gebruiksstatistieken van uw website. Wenst u hoog te scoren op een bepaald zoekwoord? Dan is het essentieel dat uw usability goed zit, want anders zal ook Google weten dat deze pagina niet relevant is voor de zoekwoorden waarop ze zich richt, met lagere posities als gevolg.

Hoe we de usability van uw website kunnen meten

Via Google Analytics en andere softwarepakketten krijgen we de meest gedetailleerde statistieken over uw website. Enkele voorbeelden:

  • Bounce percentage: het aantal mensen dat uw pagina sluit zonder verder te klikken of een interactie te doen. Een hoog bouncepercentage duidt op een slechte usability of een niet relevante landingspagina.
  • Heat map: met een heat map zien we het exacte gedrag van uw bezoeker: tot waar men scrollt, waar men beweegt met de muis en waar de meeste clicks gebeuren. Dit levert erg leerrijke informatie op.
  • In page analytics: deze functie binnen Google Analytics geeft weer op welke links men procentueel klikt op een bepaalde pagina. Leerrijk om het bezoekerstraject te analyseren.
  • Gedragsstroom: geeft het volledige traject van een bezoeker weer. Hieruit leren we ook waar de meeste bezoekers afhaken.

Wat kunnen we voor u betekenen?

Heeft u vragen over de gebruiksvriendelijkheid van uw website? Contacteer ons! Graag zitten we vrijblijvend samen, waarna we uw website kunnen analyseren en de mogelijkheden kunnen bespreken.

 

contacteer ons

Bespreek met ons uw project en ontvang een
vrijblijvend voorstel

Graag een analyse van uw huidige website? Of heeft u plannen voor een project en
wenst u deze te bespreken? Contacteer ons voor een vrijblijvende afspraak!

  1. Voornaam*
    Gelieve uw naam in te vullen
  2. Familienaam*
    Gelieve uw naam in te vullen
  3. E-Mail*
    Gelieve een geldig e-mailadres in te vullen
  4. Telefoon*
  5. Bericht*
    Gelieve een boodschap in te vullen
  6. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld.
  7. Ongeldige invoer

Laatste tweets van @Conversal