fbpx

Marketing Audit

Marketing AuditHoe goed ben jij online bezig? Met onze digitale marketing audit kunnen we dat analyseren voor jouw website en je andere online kanalen. Maar deze strategie maakt vooral ook duidelijk wat je kan doen om in de toekomst digitaal te groeien.

Geniet tot 30% korting op jouw Marketing Audit met de KMO-portefeuille!

Waarom een Marketing Audit?

Met een marketing audit analyseren we jouw bedrijf op de verschillende aspecten die een invloed hebben op jouw online succes. Dat zal je belangrijke inzichten verschaffen in de huidige situatie en het toekomst-potentieel van je onderneming.

Conversal is een geregistreerde dienstverlener van de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille. Hierdoor krijg jij als gevestigde onderneming of zelfstandige in Vlaanderen een subsidie van 20 of 30% op de kostprijs (naargelang de grootte van jouw bedrijf) wanneer je je laat adviseren door middel van een marketing audit.

Marketing scan

Hoe scoort jouw bedrijf online?

Wil je weten hoe jouw bedrijf vandaag presteert? Vraag je Marketing Audit aan!

Marketing Audit form

  • Wij respecteren jouw privacy. Jouw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Wat zijn de voordelen van een Marketing Audit?

  1. Je krijgt van ons een uitgeschreven analyse.
  2. Onze marketing experten maken de benodigde tijd voor je vrij. Een individuele analyse dus, geen standaard adviezen.
  3. We bundelen alle verworven informatie in een leesbaar document en geven onafhankelijk en gespecialiseerd advies.
  4. Mogelijke risico’s brengen we op voorhand in kaart om onaangename verrassingen te vermijden.
  5. We bezorgen je een exacte prijsopgave zonder addertjes onder het gras.
  6. Tijdens de opvolgingsmeeting bespreken we de resultaten en verduidelijken waar nodig. Uiteraard zijn we ook voor en na de meetings beschikbaar voor al je vragen.

Maak kennis met onze online strategen

Stap 1: analyse

  • Website
    Hoe scoort jouw website in Google en bij de bezoeker? We maken een analyse van je website op vlak van SEO parameters en user experience (UX).
  • Zoekwoorden
    Het zoekwoorden onderzoek bepaalt welke keywords relevant zijn voor jouw producten of diensten. We analyseren hoe vaak op die woorden wordt gezocht en hoe we ze best op jouw site verwerken.
  • Informatie architectuur
    Op basis van de bestaande website en het keyword onderzoek bekijken we de structuur die we dan opnieuw tekenen met een geoptimaliseerde sitemap en wireframes.
  • Doelgroep
    We definiëren jouw doelgroep en stemmen je marketingstrategie daarop af (customer journey mapping, persona’s).
  • Kanalen
    We bekijken welke marketing kanalen je vandaag gebruikt en of die aansluiten bij de doelgroep (SEO, SEA, Social Media, Mailing, …).
  • Concurrentie
    We verzamelen informatie over de online zichtbaarheid van je belangrijke concurrenten. Zo kunnen we bepalen waar jij het verschil met hen kan maken!

Stap 2: strategie en implementatieplanning

Op basis van de verworven inzichten leggen we een strategie vast in een plan dat de blauwdruk zal zijn doorheen jouw online marketingcampagne.

  • Doelstellingen
    We stellen SMART online marketing doelstellingen op en verduidelijken daarin de rol van digitale campagnes.
  • Kanalen
    We adviseren je over een specifieke aanpak en kanalen die afgestemd zijn op jouw doelgroep en de fase in de customer journey.
  • Content
    We stellen specifieke content voor die je kan inzetten voor je targeted campagnes.

Stap 3: terugkoppeling en overleg

Alle inzichten die we uit de marketing audit halen leggen we aan jouw voor in een leesbaar document. Zo weet jij precies hoe je verder aan de slag kan gaan met je online marketing campagne.

We nodigen je uit voor een feedback gesprek waarin we onze bevindingen aan je toelichten en vrijblijvend een voorstel doen om samen verder te werken.

533