Een quiz, een spelletje, een interactieve infografiek: interactive content heeft vele gezichten. En het houdt niet op bij deze voorbeelden. Interactive content kan bijdragen tot zeer effectieve marketing. Ook voor jouw bedrijf of organisatie kan interactive content het verschil maken.

Aandacht vasthouden

De aandacht van potentiële klanten trekken lijkt misschien eenvoudig. Die aandacht ook vasthouden is al een stuk moeilijker. Content marketing kan daarbij erg efficiënt zijn. Een stap verder zet je met interactive content. Daarmee kan je engagement creëren bij je prospects. Waarom? Je biedt hem of haar datgene wat hij of zij zoekt:

  • Relevantie
  • Ontspanning
  • Ownership
  • Informatie

Millenials

Millennials zoeken authenticiteit en participatie en dat is net wat interactive content biedt. Met een geboortejaar tussen 1980 en 2000 is deze doelgroep bijzonder interessant voor heel wat merken en bedrijven. Inzetten op marketing die millenials effectief engageert is dus erg nuttig. Daarom vind je interactive content zo vaak terug in de marketing van bedrijven.

5 soorten interactive content

Is interactive content iets voor jou? Enkele voorbeelden kunnen je inspireren:

Quiz

Zowel online als offline zijn quizzen gigantisch populair. Niet moeilijk dat heel wat online marketeers een quiz integreren in hun marketingmix. Quizzen zijn de meest gedeelde posts op Facebook.

Wedstrijd

De kans maken om iets te winnen engageert mensen, ook online. Een wedstrijd op je website of sociale media hoeft niet bijzonder veel moeite te kosten, maar kan je wel veel opleveren.

Polls

De trigger om deel te nemen aan een poll is vaak dat mensen willen weten wat anderen antwoorden. Om leads te genereren is een poll iets minder doeltreffend, maar het voegt wel relevante interactive content toe aan jouw website of sociale media.

Calculator

In een calculator geven je bezoekers enkele gegevens in waarop ze een resultaat krijgen, bijvoorbeeld hun caloriebehoefte. De calculator helpt jou om je leads beter te leren kennen en geeft hen een portie relevante info.

Video

Een interactieve video vraagt misschien wat meer tijd en budget, maar verhoogt kijktijden, engagement en conversie. Een goed gemaakte video kan heel wat leads genereren en zelfs viraal gaan.

Dit is maar een greep uit de mogelijkheden op vlak van interactieve content. Je kan ook aan de slag met e-mails, infografieken, e-books en andere toepassingen.

Wil je jouw digitale marketing een boost geven? Contacteer ons vrijblijvend en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen.